UTFaculteitenEEMCSNieuwsElectric Superbike Twente klaar voor het raceseizoen met nieuwste elektrische racemotor

De Eclipse-gp, de tweede en nieuwste elektrische racemotor van Electric Superbike Twente is vandaag gepresenteerd in de Kinepolis te Enschede. Het team voegt de Eclipse-gp toe als actieve racemotor naast de Liion-gp van vorig jaar voor het race-seizoen 2019. Met de twee elektrische superbikes verdubbelt Electric Superbike Twente haar kansen op winst in het open eSBK kampioenschap.

Het elektrische raceteam van Twente heeft sinds september alle energie gestopt in het ontwerp, de bouw en ontwikkeling van de nieuwe motor. Na het droomseizoen van 2018 waarin Electric Superbike Twente erin slaagde om in haar eerste jaar van bestaan gelijk met de Europese titel naar huis te gaan, is de druk groot om dit jaar weer als eerste over de finish te komen. Dit doet echter niets af aan het vertrouwen van het team. “Wij zijn uiteraard op de hoogte van de specificaties van de kampioensmotor van vorig jaar. Daarom weten wij haast zeker dat de Eclipse-gp op het circuit in staat is om een snellere tijd neer te zetten. Wij gaan als team voor de een-twee met de superbike van 2019 op het hoogste treetje”, aldus Julian Hamar de la Brethonière, teammanager van Electric Superbike Twente 2019.

Coureur Jorn Hamberg

De nieuwe motor krijgt een nieuwe coureur.  Dit jaar rijdt Electric Superbike Twente met nummer 95 gekoppeld aan de rijder Jorn Hamberg. Deze rijder uit Drenthe heeft zijn talent  laten zien in de ONK SuperCup 600-klasse van de OW-Cup, en stond open voor wat nieuws. Jorn Hamberg: “Ik ben zeer verheugd met deze kans bij Electric Superbike Twente. Het is net bekend dat ik ga stoppen met actief racen op ONK-niveau door verschillende omstandigheden. Met deze kans kan ik me gelukkig nog verder ontwikkelen en ik ben zeer benieuwd naar de nieuwe Electric Superbike! Elektrisch racen is waarschijnlijk de toekomst en wie weet heb ik dan al een mooie voorsprong.”

De nieuwe motor was op 24 mei vanaf 16.00 uur te bewonderen bij de Kinepolis in Enschede. De bioscoop opende haar deuren om de motoronthulling te hosten. De gasten mochten de eerste glimp opvangen van de Eclipse-gp voordat deze gaat racen op 17 en 18 augustus tijdens de Gamma Racing Days op Assen.

Meer informatie en foto’s:  www.electricsuperbiketwente.nl  Facebook: https://www.facebook.com/electricsuperbiketwente

drs. J.G.M. van den Elshout (Janneke)
Persvoorlichter (aanwezig ma-vr)