UTFaculteitenEEMCSNieuwsTon Mouthaan, oud-decaan faculteiten EWI en BMS, zwemt een onderdeel in Elfstedenzwemtocht Maarten van der Weyden Foundation

Olympisch kampioen en langeafstandszwemmer Maarten van de Weyden zal eind augustus de Friese Elfstedentocht zwemmen. 200 km onafgebroken zwemmen in een monsterzwemtocht om geld in te zamelen voor kankeronderzoek. Als fanatiek zwemmer en waterpoloër is Ton Mouthaan van plan 2 km vanaf Workum mee te zwemmen.

Training

Bekijk het videofragment, waarbij samen met wethouder en locoburgemeester van de gemeente Súdwest-Fryslân Maarten Offinga en trainingsmaatjes Bauke Folkertsma en Folkert Keuning, Ton Mouthaan (voorste zwemmer) zich voorbereidt op deelname aan de zwemtocht van 18-20 augustus.

De Elfstedenzwemtocht

Maarten van de Weyden is oud Olympisch kampioen 10 km die hij zwom na van leukemie te zijn genezen. Hij zal de 11 Friese steden, een afstand van 200 km, in één tocht zwemmen en nodigt zo veel mogelijk mensen uit deels mee te zwemmen en zich daarvoor te laten sponsoren. Bekijk de website om meer te lezen over de mogelijkheden om te sponsoren.