UTFaculteitenEEMCSNieuwsNieuwe eigenaar, nieuwe initiatieven Classroom of the Future

Nieuwe eigenaar, nieuwe initiatieven Classroom of the Future

Voor veel bezoekers leek het misschien al volledig onderdeel van DesignLab, maar dat was het niet: Classroom of the Future. Het eigenaarschap en beheer van de ruimte komt nu wel bij DesignLab te liggen. Voorheen was die taak in handen van UT-afdeling LISA. Voor DesignLab is het eigenaarschap reden om vaart te zetten achter nieuwe initiatieven. UToday sprak projectmanager Miriam Iliohan over vernieuwende onderwijsconcepten.

Onder de vlag van ‘Collaborative Educational Spaces influenced by Technology’ gaat DesignLab na de zomer aan de slag met de ruimte. Iliohan: "Wij willen meer kijken naar de vraag van zowel studenten als docenten, om de ruimte zo goed mogelijk te benutten. Daarvoor hebben we met allerlei belanghebbenden gesproken en samen met de University Innovation Fellows inspiratie opgedaan bij de D-School van Stanford University."

PILOTPROJECTEN VERBEEK EN EVERS

Iliohan noemt de start van twee pilotprojecten een voorbeeld van de nieuwe aanpak. "Hoogleraren Peter-Paul Verbeek en Vanessa Evers (Scientific Co-directors van DesignLab) gaan experimenteren met verschillende onderwijsconcepten. Verbeek maakt van de ruimte een mirrored classroom, vanuit het idee om simultaan les te geven aan UT-studenten en studenten van de Universiteit van Aalborg. Evers kijkt naar manieren om de module ‘Communication Technology for Global work’ in samenwerking met Stanford University middels een verbeterde ruimte afstandonderwijs aan te bieden."

UTODAY

Meer achtergrondinformatie kun je lezen in het volledige Nederlandstalige artikel van UToday over het nieuwe beheer van Classroom of the Future.