UTFaculteitenEEMCSNieuwsOnderzoeksprojecten gezocht voor tentoonstelling Mind The Step

Onderzoeksprojecten gezocht voor tentoonstelling Mind The Step

In voorgaande jaren namen vooral studenten van Industrial Design en Industrial Engineering and Management deel aan Mind the Step – een drukbezochte tentoonstelling tijdens Dutch Design Week (20-28 oktober 2018). Dit jaar hoopt de organisatie – ondersteund door DesignLab – dat een nog bredere groep studenten van Universiteit Twente hun projecten op het snijvlak van vormgeving, onderzoek en technologie wil presenteren aan de verwachtte 70.000 bezoekers in Eindhoven. Geïnteresseerden kunnen zich tot 1 mei aanmelden via de website van Mind the Step.

Mind the Step focust zich op projecten die een mix maken van vormgeving, onderzoek en technologie met een maatschappelijke toepassing. Studenten kunnen op het platform tonen hoe technologische expertise mensen tot nut kan zijn.

Miriam Iliohan, Project Manager bij Universiteit Twente/DesignLab: “Ontwerpen klinkt voor studenten van Industrial Design en Industrial Engineering logisch. Wij trekken design nog breder. We zien bijvoorbeeld projecten vanuit ATLAS, Creative Technology, ITC en Human Media Interaction als heel interessante mogelijke deelnemers. Werk dat design van technologie toepasbaar maakt voor uitdagingen in de maatschappij. Juist een bredere blik maakt van Mind the Step een prachtig en gevarieerd presentatieplatform. Ook voor studenten en onderzoekers die anders niet op een design-event zouden komen.”

Meer informatie en aanmelding

Aanmelden voor Mind the Step kan tot 1 mei. Daarna volgt een selectieprocedure. De informatie is na te lezen op de website van Mind the Step.

De lengte van het aanmeldformulier kan afschrikken. Iliohan stelt gerust: “Niet alle onderdelen in het formulier zijn verplicht. Zo hoef je bijvoorbeeld nog geen website te hebben. Vooral nodig is een goed idee van je project, en dat zo snel mogelijk doorgeven. De rest volgt vanzelf na 1 mei. Zie het vooral als een geweldige kans om je netwerk te vergroten, en je project naar een hoger niveau te tillen met ondersteuning vanuit Universiteit Twente.”

>> Vragen over Mind the Step/Dutch Design Week?

M. Iliohan (Miriam)
Co-founder and Manager DesignLab