UTFaculteitenEEMCSNieuws2018: Rise & Shine UT-Nieuwjaarsontbijt en UT in de mediaprijs

2018: Rise & Shine UT-Nieuwjaarsontbijt en UT in de mediaprijs

Het jaar dat achter ons ligt, was een heel goed jaar voor de Universiteit Twente. De opleidingen staan hoog in de rankings, wat leidde tot de kwalificatie ‘Best Technical University’. De UT is nummer één als het gaat om ondernemerschap en maatschappelijke impact. Studenten deden het geweldig in verschillende internationale competities. Anderen kregen een prestigieuze beurs, publiceerden in een belangrijk ‘Journal’, kregen veel media-aandacht, startten een bedrijf of ontvingen positieve feedback op hun werk. Deze individuele hoogtepunten vormen samen het succes van de universiteit als geheel”, zo opende Victor van der Chijs het UT-Nieuwjaarsontbijt in de Vrijhof op de UT-Campus.

“Gedurende de vieringen van deze successen in 2017, waren we bezig met ingrijpende organisatieveranderingen. Velen van jullie zijn hierbij betrokken. We doen dit om beter voorbereid te zijn op de eisen van de samenleving en om competitiever te zijn bij het verkrijgen van financiering. Kunnen we deze ambities bereiken door enkel een structuur te veranderen? Nee, er zal meer nodig zijn. In de nieuwe organisatie krijgt elke UT-medewerker meer ruimte om te floreren en uit te blinken, om initiatief te tonen en om verantwoordelijkheid te nemen. Deze animatie laat zien hoe.”

Ruim 1.000 gasten bezochten het Nieuwjaarsontbijt in de Vrijhof en genoten van het uitgebreide ontbijt, de toespraak van Victor van der Chijs, de uitreiking van de mediaprijzen en de muzikale omlijsting van de UT-professoren: Peter-Paul Verbeek (zang en toetsen), Guus Rijnders (gitaar) en Stefano Stramigioli (drums). Na afloop werd de traditionele UT-gadget uitgereikt: een sportieve, warme muts!

UT in de Media

Zoals traditioneel bij het Nieuwjaarsontbijt was er aandacht voor de UT’ers die het afgelopen jaar veel in de media zijn geweest. De hoogste scores waren voor Frank Leferink (1e), Hans Heerkens (2e) en Marcel Boogers (3e). De prijs van Boogers werd in ontvangst genomen door zijn promovenda Franziska Eckhardt. De studentenprijs ging naar het Solar Team Twente die de vijfde plek behaalde tijdens de World Solar Challenge. Festus Ihwagi werd gekozen tot meest succesvolle promovendus in de media. De UT in de Social media prijs was voor Pim Fij.

drs. J.G.M. van den Elshout (Janneke)
Persvoorlichter (aanwezig ma-vr)