UTFaculteitenEEMCSNieuwsOpnieuw gelijkspel en nederlaag voor RoboTeam Twente bij RoboCup 2017

Opnieuw gelijkspel en nederlaag voor RoboTeam Twente bij RoboCup 2017

Ook op de tweede dag van de RoboCup 2017 behaade RoboTeam Twente een gelijkspel en een nederlaag. Daarmee slaagde het team er net niet in de volgende ronde te halen.

Veelbelovend

De tweede speeldag van de RoboCup 2017, het WK robotvoetbal, begon veelbelovend voor de ploeg van teamleider Ewoud Croll. Tegen UBC Thunderbots, het team van de University of British Columbia in Canada, kwam RoboTeam Twente in de eerste helft op voorsprong. Keeper Frank (alle robots hebben de naam meegekregen van bekende Nederlandse (oud-)voetballers) zag de mogelijkheid van grote afstand op doel te schieten. Via paal en doelman belandde de bal in het net. Een moment van onoplettendheid van de robots zorgde ervoor dat Thunderbots bijzonder snel op gelijke hoogte kon komen. In de tweede helft werd niet meer gescoord.

RoboTeam Twente sloot de groepsfase af tegen STOx's, afkomstig van de Colombiaanse Universidad Santo Tomás. STOx's was op de eerste speeldag heer en meester in de poule en scoorde er flink op los. RoboTeam Twente wist echter een stevig verdedigend blok op te zetten. Af en toe wist de ploeg ook het vijandelijk doel te bestormen, maar dat leidde niet tot een doelpunt. Uiteindelijk ging het duel met 2-0 verloren.

De reactie van het team: "Op twee kleine foutjes na leek onze defensie niet te omzeilen deze wedstrijd. Waar het tegen andere teams de STOx's wel lukte om de een na de andere goal te maken hadden ze nu duidelijk moeite. Ondanks dat een groot deel van de wedstrijd met minder dan zes robots gespeeld moest worden werd er lef getoond en was het niet alleen de STOx's die pogingen op doel hadden. We zijn dan ook erg blij met dit resultaat, deze subtopper had waarschijnlijk een stuk minder weerstand verwacht."

Bekijk de vlog van dag 5 voor een uitgebreide reactie van het team.

Herkansingen

Voor Roboteam Twente krijgt het toernooi een vervolg in de herkansingen. Morgen (zaterdag) om 6.30 uur Nederlandse tijd speelt het team tegen KPG Kups uit India.

L.P.W. van der Velde MSc (Laurens)
Woordvoerder College van Bestuur (CvB)