UTFaculteitenEEMCSNieuwsEerste tests RoboTeam Twente bij WK robotvoetbal succesvol

Eerste tests RoboTeam Twente bij WK robotvoetbal succesvol

RoboTeam Twente heeft de eerste tests bij de RoboCup 2017 succesvol doorlopen. Het team van captain Ewoud Croll debuteert in het Japanse Nagoya bij het wereldkampioenschap robotvoetbal.

In september vorig jaar besloot een groep studenten van de Universiteit Twente aan de slag te gaan met een robotvoetbalteam. Verrassend genoeg slaagden zij er in zich direct te kwalificeren voor de RoboCup 2017. Dat avontuur gaat overmorgen van start. Afgelopen zaterdag reisde de ploeg af naar Japan.

Presentatie RoboTeam Twente: gewaagde keuzes
Klik hier

Over RoboCup 2017

De RoboCupSoccer wordt van 27 tot en met 30 juli gehouden in Nagoya (Japan). Het toernooi maakt onderdeel uit van een groot internationaal robotica-event en kent acht verschillende disciplines: Small Size, Middle Size, Humanoid (KidSize/TeenSize/AdultSize), Standard Platform, en Simulation (3D/2D). De deelnemers zijn veelal studententeams van over de hele wereld.

RoboTeam Twente neemt deel aan de klasse Small Size. Dit is de categorie met de kleinste robots (maximaal 18 cm doorsnee en 15 centimeter hoog), die zich kenmerkt door een snel en dynamisch spel waarin de robots en bal met grote snelheid over het speelveld (9 meter lang en 6 meter breed) bewegen. Vanuit Nederland doen een aantal robotvoetbalteams mee, RoboTeam Twente is het enige Nederlandse team in de categorie Small Size.

De officiƫle website van het event is www.robocup2017.org.

Volg de resultaten van Roboteam Twente

RoboTeam Twente houdt dagelijks haar resultaten bij via de Facebook-pagina en website. De wedstrijden worden live uitgezonden via het YouTube-kanaal, onder het voorbehoud dat de verbinding ter plekke van voldoende kwaliteit is.