UTFaculteitenEEMCSNieuwsProf. dr. Paul Havinga benoemd tot gastprofessor op de Nanchang University (NCU)

Prof. dr. Paul Havinga is benoemd tot gastprofessor van de School of Information Engineering op de Nanchang University (NCU) in China. De benoeming versterkt de internationale positie die de University of Twente heeft op het gebied van networked sensing systems en het Internet of Things.

Op 27 april gaf Prof. dr. Paul Havinga zijn inaugurele rede getiteld ‘Smart IoT systems’, waarin de impact en uitdagingen van toekomstige Internet of Things technologie en diensten werden uitgelicht. Zijn benoeming bevestigt de sterke samenwerking tussen de twee universiteiten, alsmede het belang van het onderzoeksgebied dat onderwerp is van de benoeming.

Naast de benoeming van prof. dr. Paul Havinga tot gastprofessor, zal er ook een gezamenlijk onderzoekscentrum voor smart sensing systems worden opgericht waarin de University of Twente en de NCU gezamenlijke onderzoeksprojecten zullen uitvoeren.

Op de foto (van links naar rechts): Prof. dr. Paul Havinga, Wang Yuhao (Decaan), Qiu TaoRong (Voorzitter van de afdeling), Wu YouXin (Professor).

over nanchang university

Nanchang University (NCU), in 1940 opgericht als National Chung Cheng University, is een zogeheten sleuteluniversiteit gelegen in Nanchang, Jiangxi, China. De NCU biedt zowel bachelor- als masterprogramma’s aan, waaronder Information Engineering, Computer Engineering en Software.

Ter erkenning van NCU’s uitmuntendheid op het gebied van educatie en onderzoek heeft het Chinese ministerie van Onderwijs de universiteit in 1997 officieel toegelaten tot het nationale “211 Project”, hetgeen betekende dat het NCU sinds die tijd deel uitmaakt van de top 100 sleuteluniversiteiten van China.