UTFaculteitenEEMCSNieuwsJose Van Dijk geeft innovatielezing op Entrepreneurial Day
Entrepreneurial Day

Jose Van Dijk geeft innovatielezing op Entrepreneurial Day

De transformatie van de digitale samenleving biedt vele mogelijkheden voor ondernemers. Het gaat zelfs nog veel verder dan dat: ondernemers nemen in deze ontwikkeling het voortouw.

Jose Van Dijk, Vice President van Planning, Operations and Program Management Cloud Services, Platforms en Office of the CTO bij Cisco, brengt op 13 juni 2017 speciaal ter gelegenheid van de Entrepreneurial Day  een bezoek aan onze universiteit. In haar lezing als keynote spreker gaat Van Dijk dieper in op het thema van dit jaar, ‘Digitize: disrupt or be disrupted’, en ons deelgenoot maken van haar ervaring, expertise en ambitie op dit gebied.

‘Digitize: disrupt or be disrupted’ is het motto van onze keynote spreker Jose van Dijk van Cisco Systems. Het zijn duidelijk spannende tijden voor degenen die in het huidige tijdperk van digitalisering voorop durven te lopen. Van Dijk richt zich op verschillende vragen. Waarom is de versnelling van de digitalisering van een land belangrijk? Wat is de impact daarvan op het bedrijfsleven? Wat zijn de verschillende stadia van differentiatie? Van Dijk zal daarbij de visie van Cisco op digitalisering en ondernemerschap uiteenzetten. Wat is het voordeel voor de ondernemer? Welke rol speelt digitalisering in de acquisitiestrategie van Cisco? Ook gaat Van Dijk in op de specifieke uitdagingen voor Nederland, zoals de manier waarop Cisco naar ons land kijkt en de bijdrage die Twente en de UT kunnen leveren aan het voortdurende digitaliseringsproces.

Jose Van Dijk

Jose is opgegroeid in Vriezenveen (Twente) en is Vice President van Planning, Operations and Program Management Cloud Services, Platforms en Office of the CTO bij Cisco. Ze is lid van het leiderschapsteam in de Cloud Services, Platforms en Office van de CTO-organisatie. Daarmee is zij mede verantwoordelijk voor het definiëren en op elkaar afstemmen van de operationele strategieën voor een groot deel van de groeiportfolio van Cisco: Next-Generation Datacenter, Cloud Services, Data & Analytics, Developer Innovations, en Orchestration & Management. Tot haar taken behoren ook het transformeren van en leidinggeven aan alle aspecten van de strategie, portfoliobeheer, planning en uitvoering van het boekjaar, organisatiestrategie en governance.

“Nederland moet snel digitaliseren om bedrijven, kennisinstellingen en overheden goed te laten profiteren van nieuwe verdienmodellen en nieuwe banen. Cisco is onbetwist wereldleider in digitale technologie. We zijn erg trots dat Jose onze keynote spreker is. Zij kan het mondiale en Nederlandse perspectief feilloos met elkaar verbinden”, zegt Victor van der Chijs (voorzitter College van Bestuur UT).

Entrepreneurial Day, 13 juni 2017

Jonge, getalenteerde onderzoekers aan de Universiteit Twente gaan de uitdaging aan en bedenken ontregelde oplossingen (‘disruptive solutions’) die de invulling van ondernemen radicaal veranderen. Wij zijn de meest ondernemende universiteit en dagelijks bezig met het stimuleren en faciliteren van jonge talenten. De Entrepreneurial Day wordt een prachtige dag vol briljante voorbeelden van ondernemen, bijvoorbeeld in de eerste editie van de UT Challenge. Wij nodigen u graag uit voor deze spannende dag vol ontregeling en nieuwe ideeën. U kunt zich hier aanmelden.

drs. J.G.M. van den Elshout (Janneke)
Persvoorlichter (aanwezig ma-vr)