UTFaculteitenEEMCSNieuwsIn Memoriam Prof.ir. R.P. Offereins

In Memoriam Prof.ir. R.P. Offereins

Op 23 maart 2017 is overleden voormalig medewerker, hoogleraar en decaan

Prof. Ir. R.P. Offereins

Prof. Offereins is tot 1986 werkzaam geweest bij de Universiteit Twente als hoogleraar Regeltechniek bij de Faculteit Elektrotechniek. In het begin maakte hij deel uit van de vakgroep Regeltechniek en Automatisering, later van de vakgroep Besturingssystemen en Computertechniek. De 4 jaren voorafgaand aan zijn pensionering  was prof. Offereins decaan van de Faculteit Elektrotechniek. Landelijk was hij onder andere actief in het bestuur van de Stichting Meet- en Besturings Technologie (SMBT) en voorzitter van de werkgemeenschap 'Besturing' van de SMBT.

Prof. Offereins herinneren wij ons als een pragmatische collega, die veel vrijheid en vertrouwen gaf aan de mensen om hem heen. Hij was lid van de UT seniorenvereniging GEWIS en bezocht nog met regelmaat onze academische plechtigheden.

Onze gevoelens van medeleven gaan uit naar zijn partner, familie en nabestaanden, die wij veel sterkte toewensen om dit verlies te kunnen dragen.

Peter Apers, Stephan Maathuis - faculteit Elektrotechniek, Wiskunde en Informatica,
mede namens het College van Bestuur, de vakgroep Robotics and Mechatronics en de personeelsleden van de Universiteit Twente.