UTFaculteitenEEMCSNieuwsStart 1e editie University of Twente Entrepreneurial Challenge
UT Challenge

Start 1e editie University of Twente Entrepreneurial Challenge

De eerste editie van de University of Twente Entrepreneurial Challenge (UT Challenge) is gestart.

De UT Challenge is een samenwerking tussen Universiteit Twente en meer dan twintig toonaangevende bedrijven en organisaties uit de regio Twente. Studenten van de UT worden uitgedaagd om hun innovatieve idee, prototype, businessplan of research project verder te ontwikkelen binnen het netwerk van de UT Challenge.

Ben of ken jij een UT-student die op zoek is naar een kick-start voor een innovatie? Of ben je zover om een spin-off of startup te lanceren? Of wil je je in de kijker spelen voor een (afstudeer-) of stageplek of baan bij een technische topwerkgever? Schrijf je dan vanaf 6 februari in voor de Challenge van de University of Twente.

Inschrijven voor de UT Challenge is mogelijk tot en met 7 april 2017 via het online platform www.utchallenge.nl. Tijdens de Bedrijvendagen op 1 en 2 maart is het  tevens mogelijk om je in te schrijven bij de stand van de UT Challenge.

De UT Challenge is zo vormgegeven dat studenten het netwerk goed leren kennen, gekoppeld worden aan de juiste partnerbedrijven op basis van technische clusters én samen met coaches van de partnerbedrijven hun unieke innovatie verder uitwerken. Er vinden chatsessies, trainings- en workshopdagen plaats en deelnemers worden optimaal klaargestoomd om de pitch van hun leven te geven tijdens het finale event gedurende Entrepreneurial Day op 13 juni op de campus.

drs. J.G.M. van den Elshout (Janneke)
Persvoorlichter (aanwezig ma-vr)