UTFaculteitenEEMCSNieuwsOpen robotlab op 29 juni

Open robotlab op 29 juni

Dat robots een steeds grotere rol krijgen in ons leven, is duidelijk. Of het nou in de industrie, zorg of gewoon bij je thuis is, robots zijn overal. Maar wat zijn nou de nieuwste trends en ontwikkelingen in de robotica? Je ervaart het tijdens het Open Lab van het robotlab van de Universiteit Twente. Op woensdag 29 juni geven UT-onderzoekers en –studenten je een kijkje in de robottoekomst.

Tijdens het Open Lab van de vakgroep Robotics & Mechatronics (RAM) maak je onder meer kennis met robots die helpen bij operaties, inspecties en reddingsacties. Er zijn zo’n tien robotdemo’s te zien. Denk aan een robotslang voor de inspectie van gasbuizen, robotvogel, reddingsrobot voor skiërs in de Alpen, robot voor biopsie in een MRI-scanner een sociale robot voor mens-machine interactie.

De onderzoekers en studenten nemen de tijd om uit te leggen wat zij doen en hoe dit werkt. Voor kinderen is er een speciale robotspeeltuin ingericht.

Op woensdag 29 juni ben je tussen 10:00 en 17:00 uur welkom in het robotlab in Carré 3434 (gebouw 15 op de campusplattegrond). Kom je met een groep van tien personen of meer? Dan vernemen we dat graag via d.dresscher@utwente.nl.

Meer informatie en updates op de website van RAM.