UTAlumniverenigingenKwadrantAlumni TW heeft er een Professor bij

Alumni TW heeft er een Professor bij

‘Gaat het al wat beter, dokter?’ was de titel van de rede van Erwin Hans zoals de uitnodiging liet zien. Echter, vandaag in de zaal aangekomen was deze titel gewijzigd in ‘Operations Management in de Zorg’, hetgeen ook de titel van zijn hoogleraarschap blijkt. Dit bij de faculteit Behavioural, Management, and Social Sciences. Maar wij kennen Erwin natuurlijk als alumnus van TW.

Vandaag om 16.00 uur vond de oratie plaats en Ed Brinksma verwelkomde iedereen die nog net een plaatsje in Waaier 2 kon bemachtigen. Je zou kunnen zeggen, de zaal zat bomvol fans!

Erwin stak van wal en meteen voelde je de inspiratie door de zaal vloeien. Een zeer boeiende presentatie van het werk en de uitdagingen die Erwin aangepakt heeft en zeker ook nog op wil pakken. Natuurlijk kwam zijn werk binnen CHOIR ook nog aan de orde. Wie hier meer over wil weten verwijs ik graag door naar hun site: www.utwente.nl/choir.

Mooi om te vernemen dat de optimalisatie die hij in de zorg op meerdere manieren tot een succes gemaakt heeft ook in gaat zetten om het onderwijs eens flink te optimaliseren. Er ligt dus een grote klus – zeker ook voor Erwin zelf heb ik vernomen – om dit op te pakken met zijn UT collega’s.

Bewonderingswaardig is ook zijn enthousiasme voor alumni, het alumnibureau en zijn contacten met alumni. Zijn betrokkenheid geeft wel de titel van de alumnisite goed weer: ‘wij hebben Twente in ons DNA’ en zo voelt hij dat blijkbaar ook. Ook hier ziet hij nog uitdagingen – geweldig!

Gefeliciteerd Erwin! En succes met alle uitdagingen en vraagstukken die je nog op je pad tegen zult komen. Met zoveel enthousiasme en inspiratie als jij tijdens je oratie hebt laten zien, zal dat zeker een succes gaan worden!

Lees ook het artikel op de UT-nieuwssite

Erwin Hans met promotie TW personenErwin Hans tijdens oratie