UTFaculteitenEEMCSAgendaWorkshop: Next generation internet

Workshop: Next generation internet

Het internet – oorspronkelijk ontwikkeld als middel om beperkte hoeveelheden vitale informatie te kunnen delen tussen wetenschappers, overheidsinstellingen en het leger – ontwikkelt zich nog steeds in een rap tempo. Eind vorig jaar heeft de Europese Commissie het Next Generation Internet (NGI) initiative in het leven geroepen. Dit heeft als doel om het internet om te vormen tot een internet waarbij de mens centraal staat en dat Europese waarden als openheid, (internationale) samenwerking, decentralisatie, transparantie en bescherming van de privacy hoog in het vaandel heeft staan. DG Connect, het DesignLab en de faculteiten EWI en BMS van de Universiteit Twente organiseren daarom een workshop waarin de volgende vraag centraal staat: Hoe moet het internet van de toekomst er uit zien?

Meer informatie en aanmelden kan via deze website (in het Engels)