UTFaculteitenETNieuwsPodcast: onze watervoetafdruk in 2030

Podcast: onze watervoetafdruk in 2030

We gebruiken veel meer water dan de meeste mensen denken en het gaat de verkeerde kant op. Hoeveel water kost het produceren van een product of dienst? Schrikbarend veel in sommige gevallen. Een kilo biefstuk kost 15.000 liter water, een spijkerbroek 8.000 en een kopje koffie zo’n 130 liter. Rick Hogeboom brengt de waterketen in kaart en denkt na over de vraag: hoe krijgen we ons waterverbruik omlaag in 2030?

Rick Hogeboom, onderzoeker waterverbruik bij de faculteit ET en directeur Water Footprint Network, vertelt erover in de nieuwste episode van de Shaping2030 podcast van de Universiteit Twente.

SHAPING 2030 | Onze watervoetafdruk in 2030. | Dr.ir. Rick Hogeboom

Shaping2030 – de podcast

In deze podcast praat host Robin Rotman met toonaangevende wetenschappers van de Universiteit Twente over de manier waarop zij nu werken aan onze wereld van morgen. Hoe ziet onze gezondheidszorg er dan uit? En ons energielandschap? Met welke rampen en risico’s krijgen we te maken? Kunnen we eindelijk afrekenen met cyberaanvallen?
2030, het lijkt nog ver weg, maar tien jaar vliegt voorbij. Je hoort er vanalles over in de Shaping2030 podcast.

www.utwente.nl/podcast

J.C. Vreeman (Jochem)