UTFaculteitenETNieuwsUniversiteit van Nederland: zonne-energie en gestolen wachtwoorden

Universiteit van Nederland: zonne-energie en gestolen wachtwoorden

UT-onderzoekers Angèle Reinders en Roland van Rijswijk-Dei vertellen in hun colleges bij de Universiteit van Nederland alles over zonne-energie en gestolen wachtwoorden. Bekijk hieronder de afleveringen.

Angèle Reinders

Voor niets komt de zon op. En tóch leven we nog steeds niet geheel op zonne-energie. Dit komt onder andere omdat we op dit moment maar een klein deel van het zonlicht daadwerkelijk kunnen omzetten in stroom. Dat is zonde.
Angèle Reinders, onderzoeker Sustainable Energy and Design bij de faculteit ET van de UT, vertelt hoe we daar (een kleurrijke) verandering in kunnen brengen.

Roland van Rijswijk-Deij

Je hebt niks te verbergen, toch? Dus is het ook geen ramp als een hacker jouw wachtwoord te pakken krijgt. Roland van Rijswijk-Deij, onderzoeker bij de faculteit EEMCS, vertelt waarom jij je daar dus wél zorgen om moet maken. Worst case scenario: je identiteit wordt gestolen. Weten hoe? En hoe je dat kan voorkomen? Kijk de video en leer gelijk hoe je een goed wachtwoord maakt. (Dat je ook nog eens kunt onthouden, altijd handig!)

J.C. Vreeman (Jochem)
Persvoorlichter (aanwezig ma-vr)