UTFaculteitenETNieuwsSubway opent vestiging op Campus
Subway naar UT-campus

Subway opent vestiging op Campus

De Student Union (SU) beschikt vanaf het nieuwe collegejaar in het atrium van de Bastille over een aantrekkelijk werkcafé waar Subway zich gaat vestigen.

Een plek waar studenten in een sfeervolle omgeving onder het genot van een broodje en een drankje aangenaam kunnen studeren en elkaar kunnen ontmoeten. De combinatie van een fijne omgeving en een horecazaak met internationale allure versterkt de positie van de Bastille als hart van de campus, studentactivisme en -ondernemerschap.

De Bastille is volgens de SU het studentenhart en de ontmoetingsplek van de campus en daarmee het bruisende middelpunt van het woon- en leefgebied. De nieuwe locatie met Subway als horecapartner dient in de toekomst tevens als extra aanvulling op de StartupHub (realisatie over ongeveer 1,5 jaar): een plek op een verdieping in de Bastille waar jonge ondernemers in een innovatieve omgeving werken aan hun startup. Zelf dient de SU reeds als ondernemend voorbeeld, want zij financieren de verbouwing in de Bastille zelf.

“Bij hét studentengebouw van de campus hoort een aansprekend internationaal merk.” – Niek ten Brinke

“De Bastille is straks de centrale ontmoetingsplek waar studenten naartoe kunnen met al hun vragen over de UT, de plek waar services en producten worden aangeboden die het leven van een student een stuk makkelijker of leuker maken en een plek waar studenten in een toegankelijke en gezellige omgeving kunnen werken met een commissie, een projectgroepje of juist alleen”, vertelt Niek ten Brinke (Student Union | Finance, Accomodation & Business management).

Het atrium biedt na de zomer een hoop mogelijkheden en wordt dan optimaal benut. Er is een verbinding gepland tussen de studieruimte en de Global Lounge. Daarnaast verdient de service desk een upgrade. Het atrium krijgt tevens een betere connectie met de rest van de Bastille en overdag kan er goed gebruik worden gemaakt van de ruimte. Tenslotte maakt het flexibele ontwerp van de inrichting het mogelijk om gratis verhuurbare opties voor verenigingen aan te bieden en de huidige functie als locatie voor grote feesten te behouden.

Op de Facebookpagina van de SU kun je de verbouwing volgen.

drs. J.G.M. van den Elshout (Janneke)
Persvoorlichter (aanwezig ma-vr)