UTFaculteitenETNieuwsBedrijvendagen Twente internationaler

Bedrijvendagen Twente internationaler

Carrière-event voor 2.000 studenten en 165 bedrijven start 14 februari.

Nederlands grootste carrière-evenement voor studenten, de Bedrijvendagen Twente, krijgt een internationaal karakter. Verschillende trainingen worden dit jaar in het Engels gegeven en de deelnemende bedrijven richten zich nu ook op Engels sprekende studenten. Het evenement, dat wordt gehouden op het terrein van de Universiteit Twente, brengt ruim 2.000 studenten in contact met 165 bedrijven.

De Bedrijvendagen Twente hebben een tweeledig doel. Het biedt enerzijds bedrijven de mogelijkheid om kennis te maken met jong talent voor een eventuele stage of afstudeeropdracht. Anderzijds kunnen studenten zich oriënteren en voorbereiden op carrière in het bedrijfsleven door het volgen van trainingen en lezingen. Er staan in totaal meer dan 80 activiteiten op het programma.

Gerard Ekdom

De Kick-off van Bedrijvendagen Twente vindt plaats op dinsdag 14 februari met een Sweet Sugar Candyland, waar studenten zich kunnen inschrijven voor activiteiten. Op 15 februari is er een lunchlezing van dj Gerard Ekdom, die handige carrièretips geeft aan de hand van zijn eigen ervaringen. Een dag later staat De Grote Netwerkshow op het programma. Ondernemer Joep Stassen laat studenten op interactieve en energieke wijze het belang van netwerken zien en zal samen met de zaal proberen een echt netwerk te creëren.

Carrièrebeurs

Ook aan eerste- en tweedejaarsstudenten is gedacht. Zij kunnen op 27 februari tijdens de kennismakingsweek een workshop CV volgen. De training laat zien wat belangrijk is voor je cv en hoe je opvalt tussen al die andere cv’s. Een van de hoogtepunten van de Bedrijvendagen Twente is de Carrièrebeurs op 1 en 2 maart. De 145 deelnemende bedrijven houden presentaties en komen graag in contact met talentvolle studenten.

Trainingen

Verschillende soorten trainingen staan centraal tijdens de voorbereidingsweek. De Student Prep op 7 maart biedt vier workshops: Succesvol Solliciteren, Towards Tranquility (met o.a. meditatietechnieken), Het Merk ‘Ik’ (personal branding) en de LinkedIn workshop. Een dag later staan er workshops op het programma voor studenten van medische en niet-technische opleidingen, verzorgd door zes bedrijven uit uiteenlopende sectoren. De Zakelijke Etiquette Workhop op 9 maart leert studenten alle ins en outs over zakelijke omgangsvormen.

De Ambitieweken (14-16 maart en 21-23 maart) zijn voor intensiever contact tussen student en bedrijf. Dat kan tijdens persoonlijke gesprekken, trainingen en lunches, maar ook op een informele manier (hightea, escaperoom, kookworkshop). Nieuw is de CEO-borrellezing op 15 maart met CEO’s van twee toonaangevende bedrijven: Nedap en Shell. Topman Ruben Wegman van Nedap gaat in op het ondernemerschap, President Directeur Marjan van Loon van Shell Nederland vertelt over energietransitie.

Het volledige programma van de Bedrijvendagen Twente is te vinden op: www.bedrijvendagentwente.nl

Meer informatie over de Bedrijvendagen Twente is verkrijgbaar bij Tessa de Koning Gans: 053-489 3898 (t.dekoninggans@bedrijvendagentwente.nl).