UTFaculteitenETNieuwsGoede score ET-opleidingen in Beste Studies 2017

Goede score ET-opleidingen in Beste Studies 2017

De flinke sprong die de UT heeft gemaakt in het Beste Studies-onderzoek van Elsevier is ook terug te zien in de beoordeling van de opleidingen van Engineering Technology. De ET-opleidingen laten mooie scores zien.

Bacheloropleidingen

Alle drie de bacheloropleidingen van Engineering Technology zijn gestegen. Zowel Mechanical Engineering (ME), Civil Engineering (CE) als Industrial Design (ID) staan daarnaast ook op de eerste plaats in hun categorie.

De studies worden in het onderzoek beoordeeld op verschillende aspecten. De bacheloropleidingen laten allen de sterkste stijging zien op het aspect Inrichting Opleiding. Civil Engineering is zelfs gestegen op alle zes onderdelen: Faciliteiten, Onderwijs, Inrichting opleiding, Docenten, Toetsing, Organisatie & Communicatie.

Dit jaar besteedde het onderzoek van Elsevier extra aandacht aan het thema Docenten. Daarbij vergelijkt Elsevier de oordelen van studenten over docenten aan alle bekostigde opleidingen in het hbo en wo. De bacheloropleiding Mechanical Engineering heeft hier een mooie 10e plaats behaald ten opzichte van alle 132 vergeleken opleidingen.

Masteropleidingen

De masteropleidingen Civil Engineering and Management (CEM), Industrial Design Engineering (IDE) en Sustainable Energy Technology (SET) zijn gestegen ten opzichte van vorig jaar en scoren alle drie meer dan 70 punten. CEM is de sterkste stijger met een aanzienlijk hoger eindoordeel dan vorig jaar en een stijging op alle zes aspecten. De master Mechanical Engineering blijft stabiel hoog gewaardeerd; in lijn met afgelopen jaren.

Marjolein Dohmen-Janssen, portefeuillehouder onderwijs van de faculteit ET: “We zijn als faculteit enorm trots dat onze bacheloropleidingen alle drie eerste zijn geworden in hun categorie en dat de studenten ook onze masteropleidingen hoog waarderen. Drie van de vijf masteropleidingen scoren zelfs boven de 70 punten. We willen graag alle docenten bedanken voor hun enthousiasme en betrokkenheid.”

Over het onderzoek

Het onderzoek Beste Studies wordt uitgevoerd door het weekblad Elsevier en onderzoeksinstituut ResearchNed. De onderzoekers maken daarbij gebruik van de resultaten van de Nationale Studenten Enquête, die jaarlijks onder studenten wordt gehouden.

Bekijk hier het overzicht van de resultaten (intranet).