UTFaculteitenETNieuwsBedenk de naam van nieuwe zonneauto Solar Team Twente

Bedenk de naam van nieuwe zonneauto Solar Team Twente

Solar Team Twente vraagt Nederland mee te denken over de naam van de nieuwe zonneauto.

Met de nieuwe auto wil het team in 2017 de eerste plek veroveren tijdens de World Solar Challenge in Australië. De naamwedstrijd werd op 16 november tijdens het kick-off event bekendgemaakt.

Olivier Berghuis, teamleider van Solar Team Twente: “We zijn als team afhankelijk van alle partners en mensen die ons steunen. We geven hen dit jaar een unieke kans om mee te denken over de nieuwe zonneauto en zo nog meer deel uit te maken van ons project.”

Hoe kun je meedoen?

Het publiek kan leuke, wilde en originele naamideeën indienen via dit formulier op de website van Solar Team Twente. Ook via social media kunnen de ideeën worden ingestuurd, met de hashtag #nameourcar op Twitter en de tag @solarteamtwente op Facebook en Instagram.
Daarnaast heeft het team een ideeënbox, die de komende tijd op verschillende locaties en evenementen te vinden is. Ook hier kan een naam ingeleverd worden.

De winnaar van de naamwedstrijd maakt bovendien kans op een rit in zonneauto Red One, die afgelopen editie als tweede over de streep kwam tijdens de World Solar Challenge. Namen kunnen ingestuurd worden tot en met 31 december 2016. Tijdens de ontwerppresentatie in maart wordt de winnende autonaam bekendgemaakt.

Kick-off

De partners van Solar Team Twente kregen tijdens het kick-off evenement al de kans om namen in te dienen. Tijdens dit tweejaarlijkse evenement maakten de oude en nieuwe partners kennis met het nieuwe team. Zij kregen tevens de nieuwe ideeën en plannen gepresenteerd. Ook hadden de bezoekers de primeur mee te denken over vraagstukken binnen Solar Team Twente, om zo samen de overwinning in Australië te halen.

Bridgestone World Solar Challenge

Van 8 tot 15 oktober 2017 neemt Solar Team Twente deel aan de Bridgestone World Solar Challenge in Australië, dé prestigieuze race voor auto’s die rijden op zonne-energie. Samen met meer dan vijftig andere internationale deelnemers zal Solar Team Twente met de zonneauto 3000 kilometer dwars door de outback rijden.

Solar Team Twente

Solar Team Twente bestaat uit 20 studenten van hogeschool Saxion en Universiteit Twente. Naast de studenten bestaat Solar Team Twente uit het sterke netwerk van innovatieve partners. Samen wordt topsport beoefend en de snelste zonneauto ter wereld gebouwd.

Foto: Solar Team Twente 2017 tijdens het afgelopen Europese Kampioenschap in België (Patrick Ooms).