UTCEINieuws‘Zilveren Haring 2022’ naar Solar Team Twente

‘Zilveren Haring 2022’ naar Solar Team Twente

Tijdens de Twentse Haring Primeur op Landgoed De Wilmersberg in De Lutte heeft Solar Team Twente de Zilveren Haring 2022 ontvangen. Het team kreeg de prijs voor de positieve positionering van Twente en de promotie van de regio.

Han ten Broeke, voorzitter van het Comité Twentse Haring Primeur, reikte naast de Zilveren Haring postuum een Gouden Haring uit aan Ferdinand Fransen.

‘Zilveren Haring’

Solar Team Twente bestaat uit studenten van de Universiteit Twente en hogeschool Saxion. Tweejaarlijks doet het team mee aan de World Solar Challenge in Australië, dé autorace op zonne-energie van Darwin naar Adelaide. Vanwege Corona was er vorig jaar geen World Solar Challenge in Australië, maar een alternatief in Marokko.

Han ten Broeke in zijn speech: 'Solar Team Twente is met recht de winnaar van de Zilveren Haring 2022. Ze vormen een grandioos uithangbord voor aankomende studenten, talenten, bedrijven en de regio. Ze staan symbool voor de kracht van Twente en de hechte Twentse community, die met vereende krachten een echte wereldprestatie hebben neergezet.’

In de Solar Challenge Morocco nam het Twentse studententeam (2020-2021) het op tegen andere mondiale topteams. Het werd een legendarische rally van vijf etappes verspreid over vijf dagen. De meer dan 2.500 kilometer lange race voerde door het zuidelijke deel van Marokko, aan de voet van het Atlasgebergte en de rand van de Sahara en eindigde in Agadir. Solar Team Twente finishte als eerste en versloeg daarmee de teams uit Delft, Groningen, Aken, Leuven, Göteborg en tal van anderen.

Solar Team Twente wordt gekenmerkt door Twents vernuft, met multidisciplinair en divers talent op het gebied van techniek, organisatie, communicatie en alles wat onze onderwijsinstellingen te bieden hebben. High Tech én ook Twentse Human Touch. De enorme community aan bedrijven en sponsoren van binnen en buiten Twente, die over de jaren heen is opgebouwd, heeft hier ook direct aan bijgedragen.

Solar Team Twente

Twentse Haring Primeur

In de afgelopen jaren ontwikkelde dit besloten evenement zich als een unieke mogelijkheid voor vertegenwoordigers van het bedrijfsleven, de overheid en andere organisaties om met elkaar op informele wijze kennis te maken of bestaande relaties te bestendigen. Dit jaar ontvangt het comité Twentse Haring Primeur circa 500 gasten.

Het Comité

De Twentse Haring Primeur wordt in 2022 mogelijk gemaakt door: Agfra Holding, DEMCON, KPMG Accountants, Landgoed De Wilmersberg, Menzis, NyStaete Group, Reggeborgh Groep, Saxion Hogeschool, Twente Board en Universiteit Twente.