UTFaculteitenEEMCSNieuwsMonth of Education: nog één week te gaan!

Month of Education: nog één week te gaan!

Het thema van deze week was de 'Student Perspective' op de toekomst van het onderwijs. Naast medewerkers waren er veel studenten aanwezig bij de sessies, wat leidde tot een verhit debat! "Beide discussies waren erg inspirerend en ik vond de combinatie van het academische, sociale en studentperspectief erg goed. Ik heb veel verschillende creatieve ideeën gehoord over hoe het onderwijs zich kan ontwikkelen, wat me enthousiast maakt over hoe het onderwijs er in de toekomst uit zal zien", aldus een van de aanwezigen.
Na Pinkstermaandag zijn er nog twee dagen over om bij te wonen. Op dinsdag richten we ons op de 'Stakeholder Perspective' en op donderdag kun je zelf de toekomst van het onderwijs ontwerpen.

7 juni: Stakeholder Perspective
Een bijzondere dag, want we hebben een gast van buiten de UT-gemeenschap. Maar eerst zullen de studieadviseurs hun visie geven op de studiebegeleiding van de toekomst. Daarna is onze gast: Anne-Roos Renkema. Zij werkt als beleidsadviseur bij Universiteiten van Nederland (UNL), de Nederlandse vereniging van universiteiten. Zij zal ingaan op nationale trends in het onderwijsbeleid - met name over onderwijsvernieuwing.

Verder hebben we een interessante micro lecture workshop georganiseerd met Peter Groothengel. Hij helpt je bij het ontwikkelen en produceren van video micro lectures met H5P.
Ben je op zoek naar een whiteboard oplossing voor gebruik in online colleges en in je video's, maar worstel je bij normale whiteboards altijd met het heen en weer kijken? Met een lightboard krijg je alle voordelen van een whiteboard, maar dan beter! Een lightboard is een whiteboard van glas voor je, zodat je de studenten (of de videocamera) kunt zien terwijl je op het lightboard schrijft. Klinkt dat als magie? Schrijf je in en probeer het zelf uit tijdens een workshop!

9 juni: Design the Future of Education
Wil jij sturing geven en invloed uitoefenen op de toekomst van het onderwijs aan de Universiteit Twente? In deze workshop ga je in een multidisciplinair team onder begeleiding van professionele coaches aan de slag met actuele thema's in het onderwijs. In drie fasen verken je de brede context van een thema en hoe het zich verhoudt tot jouw persoonlijke ervaring en achtergrond. Er zijn nog maar een paar plekken vrij, dus schrijf je snel in!

Best Poster Award & Afsluitende sessie
Aan het einde van de middag blikken we terug op de Month of Education. Tijdens de slotbijeenkomst wordt de Best Poster Award uitgereikt aan de poster die de meeste stemmen heeft gekregen. Welk idee, gepresenteerd op een poster door collega's, heeft de meeste stemmen gekregen van de aanwezigen?

De slotsessie wordt afgesloten met een presentatie in groepen van hun visie op de toekomst van het onderwijs, uitgewerkt tijdens de workshop eerder die dag. De Month of Education wordt afgesloten met een borrel en we zien u daar graag!

Goed om te weten

• Alle sessies vinden plaats in The Gallery (Learn-X), behalve de workshops Lightboard en de H5P & micro lecture workshop. Deze worden gehouden in de Spiegel.
  • Schrijf je in, zodat onze sprekers weten hoeveel mensen ze kunnen verwachten, en wij de gratis lunch goed kunnen organiseren.
  • De afsluitende sessie is in het Grand Café van The Gallery.