UTFaculteitenEEMCSNieuwsVijf afstudeerprijswinnaars tijdens de Opening Academisch Jaar

Vijf afstudeerprijswinnaars tijdens de Opening Academisch Jaar

Traditioneel worden tijdens de Opening van het Academisch Jaar afstudeerprijzen uitgereikt.

Afstudeerprijs BMS

Gelbrich Holsbrink is de winnaar van de afstudeerprijs van de faculteit Behavioural, Management and Social sciences (BMS). Ze kreeg de prijs voor haar onderzoek naar de scenario’s die tijdens een massaal slachtofferincident (zoals de vuurwerkramp in Enschede) de toewijzing van slachtoffers aan ziekenhuizen het meest verbeterde in haar onderzoek met de titel: “The optimal allocation of casualties to hospitals in case of a mass-casualty incidence”.

Afstudeerprijs EEMCS

De gelukkige winnaar van de afstudeerprijs van de faculteit Electrical Engineering, Mathematics and Computer Science (EEMCS) was Max Slutter. Hij deed onderzoek de invloed van het brein op het missen van penalty’s door professionele voetballers. Zijn masterthesis had de titel: “Exploring the brain activity related to missing penalty kicks: an fNIRS study”. Met zijn onderzoek haalde hij zelfs het nieuws.

Afstudeerprijs ET

De afstudeerprijs van de faculteit Engineering Technology (ET) ging naar Floris Nijland. Het onderzoek voor zijn masterthesis deed hij in samenwerking met Prorail. In zijn onderzoek keek hij naar het optimalisatie mogelijkheden van nachtelijke onderhoudsschema's voor zowel treinexploitanten als onderhoudsaannemers. Daarbij werd rekening gehouden met verstoringen van geparkeerde reizigerstreinen en geplande goederentreinen, en met de werkbelasting voor baanwerkers. Zijn onderzoek was getiteld: “Improving railway maintenance schedules by including hindrance and capacity constraints in the design process of schedules

Afstudeerprijs ITC

Yuhao Jiang won de afstudeerprijs van de faculteit Geo-Information, Science and Earth Observation (ITC). Mobiele eye-tracking genereert veel data. In haar onderzoek zocht Jiang naar een prototype oplossing die de dataverwerking automatiseert en onderzoekers helpt om gemakkelijker te ontdekken waar hun proefpersonen naar keken. Haar onderzoek had de titel: “A solution to analyze mobile eye-tracking data for user research in GI science”.

Afstudeerprijs TNW

De faculteit Technische Natuurwetenschappen (TNW) gaf de afstudeerprijs aan Sofie Kölling. Zij deed onderzoek naar de eigenschappen van zogenaamde ‘topologische isolatoren’. Dit zijn speciale materialen die alleen elektriciteit geleiden aan de buitenste randen en niet aan de binnenkant. Haar masterthesis heette:  “Measuring energy storage governed by Maxwell’s Demon in (Bi1−xSbx)2Te3 thin films”.