Dit jaar doen we voor de derde keer mee aan de landelijke Bioblitz. Eerder vond dit initiatief plaats onder de naam Bioblitz #HogerOnderwijsBloeit (in 2025 hebben we landelijk de eerste plaats behaald!), maar nu heet het de Biodiversity Challenge. Deze loopt van 30 april tot en met 30 juni en is bedoeld om zoveel mogelijk soorten in kaart te brengen. Iedereen kan meedoen: of je nu veel van natuur weet of (nog) geen enkele soort bij naam kent. Hoe meer mensen deelnemen, hoe beter we inzicht krijgen in onze biodiversiteit en hoe groter het bewustzijn om deze te beschermen en te versterken.
Wanneer
De lunchwandelingen vinden plaats van 12.30 tot 13.30 uur op de volgende data:
- Dinsdag 12 mei
- Donderdag 21 mei
- Dinsdag 2 juni
- Donderdag 9 juni
- Donderdag 18 juni
- Dinsdag 30 juni
Verzamelen bij de ingang van de Technohal
Aanmelden is niet nodig – gewoon komen en meedoen!
Meedoen en registreren
Tijdens de wandelingen kun je waarnemingen eenvoudig registreren via waarneming.nl. Hiermee draag je direct bij aan het in kaart brengen van de biodiversiteit op de campus. Om je waarnemingen te kunnen registreren is het handig om alvast de gratis ObsIdentify app te downloaden en een account aan te maken op waarneming.nl. Hier zijn geen kosten aan verbonden en je kunt je met een willekeurig emailadres aanmelden.
