UTDienstenLISACybersafetyNieuwsCybercrisisoefening OZON

Cybercrisisoefening OZON

Op 4 en 5 oktober 2018 zal de Universiteit Twente meedoen aan de landelijke cybercrisisoefening OZON, georganiseerd door SURFnet. Deze cybercrisisoefening is bedoeld om te testen hoe goed onze instelling voorbereid is op een cybersecurity crisis (denk hierbij aan het lekken van data, wachtwoordfraude etc.).

Degenen die meespelen aan de oefening zijn persoonlijk ingelicht. Aangezien het een gesloten oefening is, zullen medewerkers en studenten er waarschijnlijk niet veel van merken als de crisisoefening gaande is.

Toch kan het zijn dat je hier iets over hoort, en als je binnenkort het idee hebt dat er ' iets gaande is' dan weet je dat er sprake is van een cybercrisisoefening. Bij alle communicatie binnen de oefening zal het woord OZON in het onderwerp staan, zodat duidelijk te zien is of iets deel uitmaakt van deze oefening. Mocht er zich onverhoopt een situatie voordoen die de vraag oproept, of het onderdeel van de oefening is, of dat er echt sprake is van een cybersecurity situatie dan raden we aan contact op te nemen met een van onze Security Managers, Marc Berenschot en Peter Peters.

Mochten er vragen zijn over het verloop van de oefening, neem dan contact op met de oefenleider Peter Peters. Bedenk dat hij het op de dagen voorafgaand aan de oefening en tijdens de oefening zelf waarschijnlijk te druk heeft om vragen van niet-deelnemers te beantwoorden.

Houd voor de algemene uitkomsten van de oefening www.surf.nl in de gaten.

Zie voor het rapporteren van echte incidenten onze meldpagina.