UTDienstenLISACybersafetyNieuwsHoe veilig zijn jouw persoonsgegevens op de UT?

Hoe veilig zijn jouw persoonsgegevens op de UT?

Per 25 mei 2018 is de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) van toepassing. Vanaf die datum geldt dezelfde privacywetgeving in de hele Europese Unie (EU).

Iedereen (medewerkers, studenten, klanten, gasten) krijgt meer rechten als het gaat om te weten welke gegevens van hen verzameld zijn, hoe lang die worden bewaard en aan welke derden deze gegevens worden verstrekt.

Ook de UT en onze dienst moeten alle gegevensregistraties met persoonsgegevens vastleggen. Deze registraties (systemen, formulieren) worden ‘verwerkingen’ genoemd, denk bijvoorbeeld aan cameratoezicht, toegangscontrole, ledenadministraties, bestelgegevens, adres-, sleutellijsten, enz.

Per faculteit of dienst is een Privacy Contact Person (PCP) benoemd, die de implementatie coördineert. Mocht je vragen hebben of een gegevensverwerking willen melden, neem dan contact op met Monique Bosch, mail: m.i.m.reuver@utwente.nl. Zij is de Privacy Contact Persoon (PCP) voor onze dienst.

Meer informatie over privacy op de UT vind je op