Blackboard phishing

Momenteel waart een BlackBoard phishing mail rond op Nederlandse universiteiten.

Studenten worden verleid om op een link te klikken, die hen naar een phishing site brengt in een poging daar de account informatie te achterhalen. Op dit moment verschilt de phishing site van de standaard BlackBoardsite van de Universiteit. Het is echter zeer eenvoudig om dit te kopieren.

Wat gevaarlijk is aan de huidige phishing aanval is het feit dat men, na het invoeren van username en wachtwoord, ook gelijk is ingelogd op de echte BlackBoard site. Normaal gesproken krijgt men een foutmelding en moet men opnieuw op de echte site inloggen. Een oplettende student valt dat op en zal dat dus melden (en ook gelijk zijn wachtwoord wijzigen).

Let altijd op dat als je je username en wachtwoord opgeeft dat de URL de tekst "utwente.nl/"bevat.