UTVrijhof CultuurNieuws archiefUpdate over het coronavirus

Update over het coronavirus

De Universiteit Twente volgt de ontwikkelingen rond het coronavirus op de voet. Daarvoor staan we in contact met de GGD en het RIVM. We volgen hun adviezen in het nemen van eventuele maatregelen. Er hebben zich tot op heden geen gevallen van het virus voorgedaan op de campus.

Wat moet ik doen en wat doet de UT?

We vinden het belangrijk dat studenten, medewerkers en gasten goed geïnformeerd zijn over het coronavirus: wat is de huidige status? Wat moet je wel en niet doen? En wat doet de Universiteit Twente?

Daarvoor hebben we een speciale pagina ingericht waar we alle informatie hebben gebundeld. De informatie is beschikbaar in het Nederlands en in het Engels.

Informatie voor aankomende studenten

Voor studenten van buiten de EU geldt een deadline voor inschrijven van 1 mei. Het is van belang deze datum blijvend te hanteren, omdat verschillende vervolgprocedures de nodige tijd in beslag nemen. Het kan voorkomen dat je problemen ervaart bij het aanmelden voor een studie aan de Universiteit Twente voor komend collegejaar, als het gevolg van maatregelen die door andere organisaties zijn genomen vanwege het Coronavirus. Denk aan het verkrijgen van specifieke (overheids)documenten of het deelnemen aan een taaltoets. Neem voor verdere vragen daarover per email contact op met Student Services.

L.P.W. van der Velde MSc (Laurens)
Woordvoerder College van Bestuur (CvB)