UTVrijhof CultuurNieuws archiefHet nieuwe Culturele seizoen van Vrijhof Cultuur gaat weer beginnen!

Het nieuwe Culturele seizoen van Vrijhof Cultuur gaat weer beginnen!

Met mooie exposities, inspirerende voorstellingen en een divers aanbod cultuureducatie voor studenten en medewerkers.

We nodigen je van harte uit om samen van start te gaan!

Voorstellingen
Vergeet wat je denkt te weten over klassieke muziek, violen en ongemakkelijke concertgewoontes, Fuse neemt je in no-time mee in hun muzikale wereld waarvan je achteraf pas weet dat je er behoefte aan had. We openen op woensdag 11 september om 19.30 uur in het Openluchttheater (bij slecht weer gaan we naar de Vrijhof).

Fuse zou je kunnen kennen als huisband van Podium Witteman, maar weinig mensen kennen de route die Fuse sinds 2012 heeft afgelegd: honderden optredens, van rokerige clubs en serene kerken, tot festivalweides en concertgebouwen. De uren op het podium, onder de televisielampen en experimenterend in hun repetitiehok zitten inmiddels in het DNA van Fuse gesleten. Het maakt de groep virtuoos, aanstekelijk op elkaar ingespeeld en overtuigend enthousiast over de muziek die ze je voorschotelen. Het vonkt, het prikkelt en het schuurt bij de 6 vrienden met hun unieke eigen geluid.

Ook dit jaar hebben we voor de vroege beslissers weer een couponkorting voor onze online ticketverkoop! Je kunt de code gebruiken tot uiterlijk 11 september voor één of meerdere tickets en per kaartje betaal je dan 1 euro minder. De code is: EarlyBirdie

Cultuureducatie
Voor de komende twee kwartielen hebben we weer een gevarieerd aanbod cursussen voor studenten en medewerkers van de UT samengesteld. Arabisch koken, Gitaar Groepslessen en Wordpress/Website design zijn maar een paar voorbeelden daarvan. Dit jaar kun je ook weer terecht voor het Open Atelier, de inlooplessen tekenen en schilderen.

Nieuw dit seizoen is dat je het cursusaanbod kunt vinden in de Coursefinder van de UT. Dit maakt het makkelijker te vinden en het totale aanbod voor de UT nóg completer! Kijk op onze website voor een overzicht. Inschrijven kan vanaf de start van de Kick-In op woensdag 21 augustus. De cursussen kunnen we organiseren mede dankzij de Student Union en het OPUT.

Exposities
De eerste expositie opening van het seizoen zal zijn in de kleine expositieruimte op donderdag 12 september om 16.30 uur, met sport foto’s van Marcel ter Bals, manager van de UT-zwemfaciliteiten. Hij was dit jaar genomineerd voor de Zilveren Camera in de categorie sportfotografie!

De week daarop, op woensdag 18 september om 16.30 uur is de opening in de grote expositieruimte van de overzichtsexpositie van onze docent creatief Lassen Henk Maassen. Al 40 jaar kunstenaar en geliefd leermeester.

Dit en nog veel meer vind je terug op de tweetalige Cultuur website: www.utwente.nl/cultuur

Foto’s door: Merlijn Doomernik