UTVrijhof CultuurOpening van lustrum kunstwerk 'The Head'

Opening van lustrum kunstwerk 'The Head'

Vanaf 11 april wordt het nieuwe lustrumkunstwerk 'The Head' geïnstalleerd op de campus. Het kunstwerk is gecreeërd door bekende kunstenaar Joep van Lieshout in opdracht van de Universiteit Twente ter gelegenheid van de universiteit's 60e verjaardag. Het kunstwerk wordt op een prominante plek bij de ingang van de campus geïnstalleerd en zal optreden als poortwachter. Het beeld kan je zowel van binnen als van buiten bewonderen. Meer informatie over het kunstwerk is te vinden op utwente.nl/artwork-the-head.

Op 19 mei is de feestelijke onthulling van het kunstwerk, voorafgaand aan een interview met Joep van Lieshout bij Studium Generale. Je kan je inschrijven voor de lezing via de website van Studium Generale. Rond deze periode is er ook een tentoonstelling in de Vrijhof over 'The making of 'The Head''.

Dit kunstwerk is mede mogelijk gemaakt door het Mondriaan Fonds. Het Mondrian Fonds is het publieke fonds voor visuele kunst en cultureel erfgoed in Nederland.