UTVrijhof CultuurAmsterdams Kleinkunst Festival - geannuleerd
(c) Isabelle Wenzel
© Anne van Zantwijk

Amsterdams Kleinkunst Festival - geannuleerd Sanjeevani Hendriks, Boban Benjamin Braspenning en Ramon Chatrer

Gezien de weersvoorspelling hebben we moeten besluiten deze voorstelling te annuleren. Gekochte tickets worden z.s.m. terugbetaald.

De zes halvefinalisten van het Amsterdams Kleinkunst Festival gaan op halvefinalisten-tournee door Nederland. Ze reizen, nu het weer mogelijk is, kriskras door het land om in openluchttheaters, theaterzalen, theaterkerkjes en bijzondere locaties hun materiaal te testen.

In het Keep an Eye Masterclass programma zullen onder meer Wimie Wilhelm en Lebbis masterclasses geven. Elke halvefinalist krijgt ieder een regisseur, met wie ze toewerken naar de halve finales die plaatsvinden in De Kleine Komedie. Vervolgens strijden de drie overgebleven artiesten om de felbegeerde AKF Sonneveldprijs (juryprijs), de AKF Publieksprijs en de Shaffy Cheque (een aanmoedigingsprijs die beschikbaar wordt gesteld door het Ramses Shaffy Fonds). Het Amsterdams Kleinkunst Festival vindt alweer voor de 34e keer plaats.

Deelnemers die naar Enschede komen zijn: Sanjeevani Hendriks, Boban Benjamin Braspenning en Ramon Chatrer

Sanjeevani Hendriks

In Ik had wel dood kunnen zijn geeft Sanjeevani een inkijk in het leven van een alleenstaand kind dat zichzelf opvoedt in een wereld zonder rolmodellen en schijnt zij haar eigen licht op het thema adoptie. In deze energieke voorstelling zien we iemand die veel vragen heeft, maar nooit antwoorden gaat krijgen.
Lukt het haar, om zonder antwoorden, volwassen te worden?

Boban

Na zes jaar aan de Universiteit, drie diploma’s op zak en prachtige carrièrekansen in ’t verschiet besloot Boban Benjamin Braspenning zich met bergen aan studieschuld als autodidact artiest te wagen aan cabaret in corona-tijd. Geheel volgens de Keynesiaans Economische traditie: ten tijde van crisis moet je investeren. En de Kleinkunst kan wel een impuls gebruiken. Met Branie is dat een investering voor de lange termijn. Want met zijn zang, rap, gitaar, piano en spoken word; trekt Boban nú al volle zalen. Daar heeft hij immers het verkeerde voor gestudeerd.

Ramon Chatrer

In de rauwe muzikale cabaretvoorstelling Roestplaats is er ruimte voor al onze manische hersenspinsels en diepste gevoelens.
Hoe gaan we om met onze kwade kanten als we eigenlijk liefdevol willen zijn?
Ramon Chatrer zingt en speelt vanuit het diepst van zijn wezen over dat wat we onderdrukken. Met het publiek duikt hij in de beerput.
Hij weet grote, herkenbare gevoelens en sentimenten te vertalen in mooie, weemoedige liedjes. Even zullen we niet meer eenzaam zijn.

Let op: er zijn slechts 30 kaarten beschikbaar, dus wees er snel bij!

Studenten€ 5,-
Medewerkers Universiteit Twente€ 7,50