UTVrijhof CultuurLeaving Trumpland - GEANNULEERD
© Adrie Mouthaan

Leaving Trumpland - GEANNULEERD Greg Shapiro

A 2020 Election Special

Greg Shapiro (Boom Chicago, BNR, Comedy Central) is terug! De stem van de ‘Netherlands Second’-video (‘Zondag met Lubach’) is klaar voor 2020 met een Trump verkiezingsspecial; de verkiezingsconference – Donald J. Trump: The J is for Genius.

Wint Trump in 2020? Of zal hij zijn verlies verklaren als een grote overwinning? In ‘Leaving Trumpland’ komen we erachter hoe we Trump achter ons kunnen laten.  Maar - als Trump wint – zal Shapiro eerst zijn felicitaties aanbieden aan de echte winnaar: Vladimir Poetin.

Daarna wordt het persoonlijk voor Shapiro. Als Trump wint, wordt het dan tijd om zijn Amerikaanse paspoort op te geven? En de paspoorten van zijn kinderen? Zijn dochter heeft onlangs haar stemrecht aangevraagd, met als gevolg dat haar Nederlandse bank haar account heeft geannuleerd omdat ze Amerikaanse is. ‘Leaving Trumpland’ wordt ook een ode aan Nederland – een land dat inmiddels dichter bij het ideale Amerika ligt dan het Amerika van Trump.

Leaving Trumpland is in het Engels, met af en toe wat Nederlands.

Greg Shapiro is de uitgelezen persoon om Nederland Trump-les te geven

De Volkskrant ****

Kundig, grondig en genadeloos…

Dagblad van het Noorden