UTVrijhof CultuurTalent On The Move 2020
© Tessa Veldhorst
© Guido Bosua

Talent On The Move 2020 Holland Dance Festival / Codarts Rotterdam

Nu al genieten van de topdansers van morgen!

Aanstormende danstalenten, vol explosiviteit en energie. Dat biedt de voorstelling Talent On The Move van Holland Dance Festival en Codarts Rotterdam, de hotspot voor eigentijdse dans. Talent On The Move toont gevarieerde choreografieën van gerenommeerde en opkomende choreografen, uitgevoerd door de danstalenten van Codarts Rotterdam.

Het programma vormt een kennismaking met het veelzijdige palet van de eigentijdse dans: van solo’s en duetten tot ensemblewerken, met bestaand repertoire van internationale topchoreografen en werk dat speciaal voor de dansers is gecreëerd. Talent On The Move is een aanstekelijke show op hoog niveau, waarin de passie en energie van het podium spat: ieder jaar weer, ieder jaar anders, al meer dan tien jaar.

De jaarlijkse tournee van Talent On The Move is een gezamenlijk initiatief van het Holland Dance Festival en Codarts Rotterdam. Holland Dance Festival vindt haar thuisbasis in dansstad Den Haag en programmeert gedurende het jaar vooraanstaande nationale en internationale dansproducties en eigen voorstellingen, met als tweejaarlijks hoogtepunt het Holland Dance Festival in Den Haag. Codarts Rotterdam heeft zich ontwikkeld tot één van de meest vooraanstaande opleidingsinstituten voor eigentijdse dans in Europa. Hierdoor kunnen de studenten profiteren van Codarts’ uitstekende connecties met het internationale werkveld. Holland Dance Festival en Codarts Rotterdam bieden het jonge danstalent graag een landelijk podium.

Talent On The Move levert de jonge dansers veel waardevolle toneelervaring: de tournee langs meer dan twintig theaters door heel Nederland biedt hen de mogelijkheid podiumervaring op te doen en leert hen te ervaren hoe het is om in een professioneel dansgezelschap te dansen.

Het programma van Talent On The Move is samengesteld uit bestaand repertoire van internationale topchoreografen en nieuw werk dat door opkomende choreografen speciaal voor de dansers is gecreëerd. Het afwisselende programma van bestaand repertoire en nieuwe creaties is een ware bruggenbouwer naar publiek in het hele land.

Aan eerdere edities van Talent On The Move hebben o.a. de volgende choreografen meegewerkt: Jiří Kylián, Ed Wubbe, Marina MascarellRegina van Berkel, Mauro Bigonzetti, Ton Simons, Juanjo Arqués, Amos Ben-Tal, Hofesh Shechter, Marco Goecke, Stephen Shropshire en Cayetano Soto.

Nieuwe generatie dansers overtuigt

INSPIRATIEAVOND

Zowel Arabesque als Chassé koos Talent On The Move als inspiratieavond; alle leden mogen gratis naar deze voorstelling.

EET JE MEE?

Voor wie er een compleet avondje uit van wil maken is er nu de Vrijhof Dinner Deal!
Lees meer/bestel.

Prijzen