(c) Merlijn Doomernik

Fuse Live Fuse

Energieke topformatie speelt alles wat ze leuk vindt.

Vergeet wat je denkt te weten over klassieke muziek, violen en ongemakkelijke concertgewoontes, Fuse neemt je in no-time mee in hun muzikale wereld waarvan je achteraf pas weet dat je er behoefte aan had.

Fuse zou je kunnen kennen als huisband van Podium Witteman, maar weinig mensen kennen de route die Fuse sinds 2012 heeft afgelegd: honderden optredens, van rokerige clubs en serene kerken, tot festivalweides en concertgebouwen. De uren op het podium, onder de televisielampen en experimenterend in hun repetitiehok zitten inmiddels in het DNA van Fuse gesleten. Het maakt de groep virtuoos, aanstekelijk op elkaar ingespeeld en overtuigend enthousiast over de muziek die ze je voorschotelen. Het vonkt, het prikkelt en het schuurt bij de 6 vrienden met hun unieke eigen geluid.

Hun debuutalbum ‘Studio’ werd genomineerd voor de Edison Klassiek Publieksprijs 2017. Begin dit jaar verscheen het vervolg: Studio 2.

“Virtuoos, technisch begaafd en vooral tot op het merg muzikaal”
– Haarlems Dagblad

“Nederlands meest veelzijdige ensemble”
– Het Concertgebouw

“Kwaliteit en swingende passie”
– Leeuwarder Courant

“Fuse blaast klassiek nieuw leven in”
– Paul Witteman

Genres: klassiek, folk, jazz, blues, minimal, swing
Muziek van: Maurice Ravel, Simeon Ten Holt, Manuel de Falla, Johann Sebastian Bach, Chris Thile, Nils Frahm  en anderen.

INSPIRATIEAVOND

Studenten Harmonie Orkest Twente (SHOT) koos FUSE LIVE als inspiratieavond; alle leden mogen gratis naar deze voorstelling.

EET JE MEE?

Voor wie er een compleet avondje uit van wil maken is er nu de Vrijhof Dinner Deal!
Lees meer/bestel.

Prijzen