UTVrijhof CultuurTry-Out Tour Groninger Studenten Cabaret Festival 2018

Try-Out Tour Groninger Studenten Cabaret Festival 2018 Tijmen Dokter, Nik Goedemans en Jeffrey Kleine Koerkamp

De 32ste Try-Out Tour, een spektakel dat je absoluut niet mag missen!

Na drie spannende en drukbezochte auditiedagen presenteert het 32ste Groninger Studenten Cabaret Festival haar zes halvefinalisten in Enschede! Henk OverdijkNik GoedemansMelise YazgiliAnouk KragtwijkTijmen Dokter en Jeffrey Kleine Koerkamp zullen je verrassen met hun verhalen en grappen.

Beleef een avond lachen, gieren en brullen met nieuw talent dat met deze optredens alvast een voorproefje geeft van waarmee ze tijdens het Festival op de planken zullen staan. Laat je bespelen en boeien door deze zes cabaretiers en bekijk de kweekvijver van het Nederlandse cabaret van dichtbij. Kortom, zorg dat je de Try-Out Tour niet mist!

Op woensdag 26 september staan Tijmen Dokter, Nik Goedemans en Jeffrey Kleine Koerkamp op het podium. Op donderdag 27 september zijn dit Melise Yazgili, Henk Overdijk en Anouk Kragtwijk.

Tijmen Dokter

Als je mijn kamer binnenkomt dan zie je eigenlijk een normale studentenkamer. Maar aan het plafond hangt een camouflagenet en de accentkleur is groen. Of nouja, eigenlijk is alles groen. Legergroen. De muren, de bank, het bureau, de vloer, alles is groen.

In Mijn Strijd neemt Tijmen je mee in zijn hoofd waarin hij stranden bestormt en steden bevrijdt. De Tweede Wereldoorlog is een vat vol verhalen en hij wil ze allemaal vertellen. Verhalen over vrijheid, opoffering en heldenmoed, verhalen over leed, maar vooral verhalen met humor. Van de slagvelden in Normandië tot in de tuin van zijn oma, voor Tijmen is de oorlog overal.

Nik Goedemans

Daar sta je dan, de zoveelste millennial met een papiertje. Welk papiertje? Psychologie. Dus, de wereld aan je voeten? Niet te bezield.

Het is de studie waar ik na een studiekeuzetraject terecht kwam. Kiezen heb ik nooit gekund; 'ik kies later wel', denk ik dan, 'zodra de ober aan tafel komt'. Psycholoog zal ik in elk geval nooit worden. Waarom niet? Daar ben ik niet in geïnteresseerd; de psychologie is daar toch veel te groot voor. Waarom slechts de focus op het functionele of het disfunctionele gedrag van een “bepaald soort” mensen als je ook de hele maatschappij op de schop kan nemen?! Dat moet, zeker voor een Gooische ras Amsterdammer, toch te doen zijn...

Jeffrey Kleine Koerkamp

Jeffrey laat in zijn voorstelling ‘STUK’ zien dat dromen nagejaagd moeten worden. Maar wat als het allemaal even tegen zit? Haak je dan af of zet je alles opzij om toch die ene droom werkelijkheid te maken? In deze voorstelling wordt er een beeld uit het leven geschetst, waarin de relatie centraal staat. Maar wat gebeurt er met een droom als diezelfde relatie in gevaar dreigt te komen. Blijf je dan sterk of ga je er dan keihard aan onderdoor?

Prijzen

Studenten€ 5,-