UTVrijhof CultuurWomen in Mathematics meets Mathematics in Art

Women in Mathematics meets Mathematics in Art

In deze presentatie combineerden we de reeds bestaande tentoonstelling Women in Mathematics, eerder te zien in de Universiteitsbibliotheek, met kunstwerken uit de universiteitskunstuitleen die een wiskundig thema hebben.

De dertien vrouwelijke wiskundigen die in de tentoonstelling Women in Mathematics, worden afgebeeld, delen hun ervaring met ons, en dienen dus als rolmodellen om jonge vrouwelijke wetenschappers te stimuleren hun eigen kracht te vertrouwen. Door de wiskunde voor te stellen via de perspectieven van vrouwelijke wiskundigen en voorbeelden van hun levensverhalen, leeft de hoop om de menselijke aspecten van het produceren van wiskunde te benadrukken, waardoor deze discipline tastbaarder wordt en daardoor toegankelijker voor buitenstaanders of nieuwkomers.

Lees HIER meer over het Woman in Mathematics project.