UTVrijhof CultuurAgendaGlobal Comedy Night
Adam Fields
Christian Schulte-Loh
Edo Berger

Global Comedy Night Edo Berger (NL), Christian Schulte-Loh (D) & MC Adam Fields (UK)

De Global Comedy Night is een avond stand-up in zijn puurste vorm. Hilarisch, messcherp, gortdroog, inventief, vreemd of met een muzikale twist, maar altijd grappig. Want dat is waar stand-up om draait: de grap!

De Comedy Night is een ongedwongen avond, met je telefoon op vliegtuigstand, een Master of Ceremonies en de beste comedians van overzees, want dat is tenslotte de bakermat van de stand-up comedy.

Master of Ceremonies Adam Fields is een Londenaar die in Amsterdam rondloopt. Niet als Easyjet weekendtoerist, maar als permanent bewoner. Hij observeert de Nederlanders en deelt zijn verbazing met het publiek door zijn onnavolgbare Britse gevoel voor humor. Hij houdt mensen een spiegel voor. Want ondanks dat Adam hier al een tijd woont, is hij toch een echte Engelsman gebleven.

Met hem zullen dit keer op het toneel verschijnen:

Edo Berger (NL)

Edo Berger is een van de meest actieve Nederlandse comedians op het internationale circuit en speelde van Edinburgh tot Tokio. Vier jaar lang was hij samen met Wouter Monden te horen in de ochtendshow op Q-Music. Hun muzikale nieuwsitem, de Q-musical, werd in 2016 genomineerd voor de Zilveren Reissmicrofoon. In 2012 stond hij in de halve finales van zowel het Leids Cabaret Festival als Cameretten.

Christian Schulte-Loh (DE)

Christian Schulte-Loh is "Duits – maar dan grappig" (Der Spiegel). Een waardig internationale stand-up act, die de grootste comedy zalen in Engeland, Duitsland aandoet en meedraait in het Europese circuit, zowel op TV als bij The Edinburgh Fringe. De Britse pers noemt hem "een van de meest ondermijnende acts ooit." (The Spectator)

Studenten€ 5,-
Medewerkers Universiteit Twente€ 7,50