UTVrijhof CultuurAgendaGlobal Comedy Night
Matt Castellvi
Adam Fields

Global Comedy Night Matt Castellvi (US), Raul Kohli (UK) & MC Adam Fields

De Global Comedy Night is een avond stand-up in zijn puurste vorm. Hilarisch, messcherp, gortdroog, inventief, vreemd of met een muzikale twist, maar altijd grappig. Want dat is waar stand-up om draait: de grap!

De Comedy Night is een ongedwongen avond, met je telefoon op vliegtuigstand, een Master of Ceremonies en de beste comedians van overzees, want dat is tenslotte de bakermat van de stand-up comedy.

Eerste act is Matt Castellvi (US) en de headliner van de avond is Raul Kohli (UK)!

Matt Castellvi is een in Chicago geboren komiek die al 15 jaar wereldwijd optreedt. Hij heeft getraind bij Second City, iO en CSz Theatre in Chicago en treedt regelmatig op met The Musical Armando bij iO en met Baby Wants Candy in Second City. Matt was headliner op comedyfestivals over de hele wereld, waaronder The Miami Improv Festival, Big-Little Comedy Festival, Omaha Improv Festival, Chicago Musical Improv Festival, Oslo Improv Festival, The Boom Chicago Comedy Festival en Adelaide Fringe Festival.

Raul Kohli is één van de meest boeiende acts in het comedy-circuit. Als één van de weinige Aziaten die is opgegroeid in het uiterste noorden van Engeland (Newcastle Upon Tyne), is hij gezegend met een wereldbeeld dat etniciteit, cultuur en klasse op zijn kop zet. Raul Kohli's stijl is een combinatie van 'prachtige politieke komedie' (The Scotsman) en surrealistische verhalen.

Master of Ceremonies Adam Fields is een Londenaar die in Amsterdam rondloopt. Niet als Easyjet weekendtoerist, maar als permanent bewoner. Hij observeert de Nederlanders en deelt zijn verbazing met het publiek door zijn onnavolgbare Britse gevoel voor humor. Hij houdt mensen een spiegel voor. Want ondanks dat Adam hier al een tijd woont, is hij toch een echte Engelsman gebleven.

INSPIRATIEAVOND

T.S.V. Pro Deo koos deze Global Comedy Night als inspiratieavond; alle leden mogen gratis naar deze voorstelling, mits tijdig aangemeld bij het bestuur.

Studenten€ 5,-
Medewerkers Universiteit Twente€ 7,50