UTVrijhof CultuurAgendaGlobal Comedy Night
Scott Capurro
Kor Hoebe
Persfoto Adam Fields

Global Comedy Night Scott Capurro (USA), Kor Hoebe (NL) & MC Adam Fields (UK)

De Global Comedy Night is een avond stand-up in zijn puurste vorm. Hilarisch, messcherp, gortdroog, inventief, vreemd of met een muzikale twist, maar altijd grappig. Want dat is waar stand-up om draait: de grap!

De Comedy Night is een ongedwongen avond, met een drankje binnen handbereik, een Master of Ceremonies en de beste comedians van overzees, want dat is tenslotte de bakermat van de stand-up comedy.

Scott Capurro

Scott Capurro is een geweldige verhalenverteller. Uitdagend, soms schandalig, maar ook intiem en uiterst schokkend en soms vol twijfel. Op het podium, zoals ook in het leven, worstelt Scott met rijke vrienden, waardige yoga en de ellende van huiseigendom. Capurro laat zien dat iedere rode draad met elkaar is verbonden en spint zo tapijtjes die de problemen op lijken te lossen, maar die op de een of andere manier steeds het tegenovergestelde effect blijken te hebben.

Comic equation: Larry Grayson x (Lenny Bruce + Chris Rock) = Scott Capurro.

The Guardian
★★★★★

Kor Hoebe

Kor Hoebe is een cabaretier en comedian uit Amsterdam die eigenlijk maar weinig in Amsterdam is omdat hij door het hele land optreed. Hij lijkt op Boris Becker en ziet er uit als een Duitser, zo zegt hij ook zelf. Toch is hij half Nederlands en half Pools. Maar laten we daar verder niet over zeuren. Hij is gewoon een uniek podiumbeest!
Dat hij veelzijdig is dat blijkt uit alles. Niet alleen treed hij op als Nederlandstalige stand-up comedian. Hij maakt net zo makkelijk stand-up comedy in het Engels. Zo is hij vaak te vinden bij Engelstalige Comedy Night voor expats en toeristen in Amsterdam. Een ander bewijs van zijn veelzijdigheid is zijn gevoel voor theater. Hij is in staat om meeslepende cabaret te brengen maar ook blinkt hij uit met de korte grappen die we gewend zijn van een stand-up comedian.
Kor was nog niet zo lang bezig of hij slaagde er al in om het Studenten Cabaret Festival te winnen. Door zijn charmante persoonlijkheid en zijn gevoel voor timing weet hij publiek, journalisten en juryleden met gemak om zijn vingers te winden. Koppel daar nog een hoop passie en talent aan en je hebt een cabaretier waar we nog vele jaren plezier van hebben.

Master of Ceremonies Adam Fields is een Londenaar die in Amsterdam rondloopt. Niet als Easyjet weekendtoerist, maar als permanent bewoner. Hij observeert de Nederlanders en deelt zijn verbazing met het publiek door zijn onnavolgbare Britse gevoel voor humor. Hij houdt mensen een spiegel voor. Want ondanks dat Adam hier al een tijd woont, is hij toch een echte Engelsman gebleven.

EET JE MEE?

Voor wie er een compleet avondje uit van wil maken is er nu de Vrijhof Dinner Deal!
Lees meer/bestel.

Prijzen

Studenten€ 5,-
Medewerkers Universiteit Twente€ 7,50