UTVrijhof CultuurAgendaIn between contrasts?

In between contrasts? Esther Jacobse

Esther Jacobse is afgestudeerd als beeldhouwer maar is tegenwoordig een echte tekenkunstenaar.
Ze herinterpreteert foto's die ze vindt in kranten en tijdschriften en gebruikt die om haar eigen tekeningen te maken. Met haar aanvullingen maakt ze nieuwe afbeeldingen.

Geeft Esther, door zowel de vorm als het beeld te transformeren, de afbeelding een nieuwe betekenis? Kijk en oordeel zelf of vraag het haar tijdens de Meet & Greet

In haar werk is Esther op zoek na zoekt contrasten als schuld en onschuld, menselijk en onmenselijk. Ze onderzoekt de (on)mogelijkheid van de mens om in harmonie met zichzelf en zijn omgeving te zijn. Wat we graag op de achtergrond willen duwen, maar wat altijd weer opkomt.

In Esthers tekeningen zijn vaak vogels te zien. Zij schrijft daarover:

"Er is een menselijke kwaliteit in de blik van vele vogels die ik fascinerend vind. Ik wil graag hun mensheid vastleggen en benadrukken door middel van een medium dat we mensen gebruiken om ons aan anderen te laten zien: het portret. “

Op donderdag 19 oktober om 19.00 uur is er een Meet & Greet onder het genot van een hapje en drankje.
Je bent van harte welkom!