UTVrijhof CultuurAgendaBands Across The Sea

Bands Across The Sea Studenten Harmonie Orkest Twente (SHOT) & The All Colorado Community Band

The All Colorado Community Band heeft besloten om vanuit de Verenigde Staten van Amerika naar Nederland en Duitsland af te reizen voor een concertreis. Het eerste concert tijdens die reis zal zijn in samenwerking met 'ons eigen' Studenten Harmonie Orkest Twente (SHOT). Dit is een unieke mogelijkheid om in Nederland naar een Amerikaans orkest te luisteren!

Beide orkesten zullen eerst afzonderlijk hun eigen werken uitvoeren. Aan het eind van het concert zullen ze zich samenvoegen tot een groot orkest. Samen zullen ze Hands Across The Sea van John Philip Sousa en de Mars der Medici van Johan Wichers spelen. Dit zijn twee marsen die respectievelijk een Amerikaanse en een Nederlandse compositie zijn. Op deze manier wordt de link tussen de Verenigde Staten en Nederland gelegd.

De deuren openen om 18:45 uur, toegang is gratis.