UTDienstenCFMDuurzaamheidNieuwsUT in de SustainaBul ranking 2020

UT in de SustainaBul ranking 2020

Op 29 mei was de digitale prijsuitreiking van de Sustainabul waarbij de UT plek 12 heeft gekregen. Alle resultaten van de SustainaBul 2020 zijn te vinden in het benchmarkrapport.

Wat is de Sustainabul?

SustainaBul is een ranglijst voor universiteiten en HBO instellingen in Nederland die jaarlijks wordt georganiseerd door Studenten voor Morgen. Hierbij wordt gekeken naar in hoeverre de onderwijsinstellingen duurzaamheid integreren in hun onderzoek, onderwijs, bedrijfsvoering en integrale benadering. Dit jaar deden de 30 grootste onderwijsinstellingen automatisch mee met de ranking, waaronder uiteraard de UT. De ranking bestond uit twee rondes: eerst werden vragenlijsten door studenten ingevuld en vervolgens kon de UT zelf deze informatie aanvullen in de tweede ronde.

UT in top 5 met Best practice

Naast het invullen van alle vragenlijsten, kreeg de UT ook de mogelijkheid om een best practice in te zenden. Dit zijn onderzoeken, projecten of maatregelen die nog niet in de vragenlijst naar voren waren gekomen maar wel bijdragen aan de duurzaamheid op de UT. In totaal zijn er 50 best practices ingezonden en de UT belande in de top 5 met haar LIFE Living Lab. De LIFE Living Lab is een open lucht laboratorium waar studenten in zes tiny houses gaan wonen en waar onderzoek gedaan wordt naar de energie transitie. Dit najaar begint de bouw van de tiny houses.