HomeNieuws & eventsAlumni event Stress en Bekader

Alumni event Stress en Bekader

Op 24 september vindt het alumni evenement van Studievereniging Stress en Alumnivereniging Bekader plaats. Tijdens dit evenement vertellen drie alumni over hun ervaringen in een TEDx vorm. De vier thema's zijn 'Digitale transformaties', 'De weg naar een Non Executive Director' en 'Geld verdienen in een duurzame samenleving'. Daarnaast zal er ook een diner en borrel zijn waarbij studenten en alumni elkaar kunnen ontmoeten. Het programma is als volgt:

Inloop

Diner

TEDx

Borrel

Het evenement vindt plaats in congrescentrum Eenhoorn Amersfoort en de kosten zijn €7,50 per persoon inclusief het diner en de drankjes. Ben je geïnteresseerd in dit evenement? Schrijf je dan hier nu in! Inschrijven kan tot 21 september 20:00u.

De drie TEDx Talks gaan over de volgende onderwerpen:

THE ROAD TO N.E.D .: NON-EXECUTIVE DIRECTOR door Rudina de Lange
De ambitie om NED te worden, d.w.z. niet-uitvoerend bestuurslid (“RvC lid”), had ik al een tijdje. In 2020 zou ik 50 jaar worden en 25 jaar bestuurs strategie adviseur zijn en NED leek de juiste volgende stap in mijn carrière. Maar hoe word je een NED? Onze studie-, IEM- en loopbaantrajecten bereiden ons voor op management- en uitvoerende rollen. NED zijn is een heel andere rol, namelijk de Raad van Commissarissen versus de Raad van Bestuur. Hoe personen worden geselecteerd en genomineerd is een ondoorzichtig proces (in ieder geval dat was het voor mij ...). Vorig jaar werd ik aangesteld als NED bij Go-Tan, een familiebedrijf dat Aziatische voeding en ingrediënten produceert voor retail- en foodservice-klanten in twintig Europese landen. Hoe ik daar ben gekomen, mijn stappen / geleerde lessen / tips, is wat ik met jullie wil delen.

MOBILE INNOVATION LAB door Erik Hoeksma
Digitale transformatie is tegenwoordig een modewoord, producten worden gedigitaliseerd, focus ligt op resultaat en snel falen is het nieuwe normaal. Hoe kun je digitale innovatie faciliteren en zelfs versnellen? Trek de nodige aandacht en creëer spanning, van idee tot werkmodel. Hoe? Dat weet je na deze presentatie.

EARNING MONEY IN A SUSTAINABLE ECONOMY door Pieter van der Hoeven
Geld verdienen in de duurzame economie. Alleen innovaties kunnen onze maatschappij duurzaam maken zonder dat wij arm worden. Technische vernieuwingen omzetten in financiële successen is in het algemeen al lastig, en duurzame innovaties zijn nog moeilijker te financieren. Wat kun je daaraan doen?