HomeNieuws & eventsTwente Alumni Lezingen: André de Boer – Amsterdam - geannuleerd

Twente Alumni Lezingen: André de Boer – Amsterdam - geannuleerd

Lezing door: Prof. dr. ir. André de Boer
Adviseur UT-VU BSc programma Werktuigbouwkunde

In overleg met de spreker en volgens de richtlijnen van de Rijksoverheid wordt deze lezing verplaatst. Meer informatie volgt zo snel mogelijk.

EEN UT CAMPUS IN AMSTERDAM

Vanaf september 2019 is een stukje UT campus ook gevestigd in onze hoofdstad. De Universiteit Twente en de Vrije Universiteit bieden namelijk gezamenlijk de bachelor (BSc) studie Werktuigbouwkunde aan. Zo studeren de studenten aan een Twentse opleiding, terwijl ze toch in het Westen kunnen blijven wonen. Behalve de twee dagen in de twee weken dat ze college hebben in Enschede dan. Wat zijn de beweegredenen van beide universiteiten om deze opleiding in Amsterdam aan te bieden en hoe ziet de studie er uit? Is het DNA van de Universiteit Twente ook bij deze gedeelde opleiding terug te vinden? Deze en nog veel meer vragen zal Prof. dr. ir. André de Boer beantwoorden tijdens zijn lezing.

Prof. dr. ir. André de Boer studeerde zelf ook Werktuigbouwkunde (nog wel ‘gewoon’ op de campus in Enschede) en is zowel als hoogleraar en als opleidingsdirecteur betrokken geweest bij diezelfde opleiding. Nu werkt hij als adviseur voor de gedeelde UT-VU bachelor Mechanical Engineering.

In het kort:

• Een lezing over de gezamenlijke bachelor Werktuigbouwkunde aan de VU Amsterdam
  • Nieuwe datum wordt zo snel mogelijk bekend gemaakt
  • Hoofdgebouw Vrije Universiteit, De Boelelaan 1105, Amsterdam
  • Prijs: vijf euro (inclusief borrel), gratis voor recent afgestudeerde alumni
  • Taal: Engels