HomeNieuws & eventsTwente Alumni Lezingen: Saskia Lindhoud – Groningen - geannuleerd

Twente Alumni Lezingen: Saskia Lindhoud – Groningen - geannuleerd

Lezing door: dr. ir. Saskia Lindhoud
Universitair docent, Nanobiophysics groep

In overleg met de spreker en volgens de richtlijnen van de Rijksoverheid wordt deze lezing verplaatst. Meer informatie volgt zo snel mogelijk.

VAN OERSOEP TOT AFVALWATER: MOLECULEN SCHEIDEN EN HERGEBRUIKEN

De oersoep die aan het begin stond van het leven: het is de basis van het onderzoek van Saskia Lindhoud. Want, als je weet hoe de juiste moleculen in de oersoep samen werden gebracht en hoe deze moleculen omgezet zijn tot grotere en complexere moleculen, dan kun je dat ook toepassen op moderne chemische processen. Neem bijvoorbeeld afvalwater: misschien kan je de mechanismen uit de oersoep wel gebruiken om waardevolle moleculen uit afvalwater te scheiden en hergebruiken?

Saskia Lindhoud is universitair docent bij de Nanobiophysics-groep op de Universiteit Twente en richt haar onderzoek op complex coacervaatdruppeltjes, of zoals ze zelf zegt ‘Droplets of Life and Death’. In 2013 ontving ze de prestigieuze Veni-beurs.

In het kort:

• Een lezing over de ‘oersoep’ en het upcyclen van moleculen.
  • Dinsdag 7 april 2020
    • 19:00 Inloop
    • 19:30 - 20:30 Twente Alumni Lezing Saskia Lindhoud
    • 20:30 – 22:00 Borrel