HomeNieuws & eventsTwente Alumni Lezingen: Jos Keurentjes – Münster

Lezing door: Prof. dr. ir. Jos Keurentjes
Programmadirecteur Energy Innovation

SHAPING THE FUTURE: LEADING IN ENERGY INNOVATION

Duurzaamheid is een belangrijke pijler in de nieuwe missie, visie en strategie van de UT: Shaping2030. Eén van de kernactiviteiten waar de UT zich op gaat richten in dit verband, is de energietransitie. Nieuwe technologieën zijn nodig om de samenleving op duurzame wijze van energie te voorzien. Voorbeelden zijn emissiereductie, digitalisering van energiesystemen, en innovatieve batterijen. Binnen het programma is de samenwerking met de Universiteit van Münster op het gebied van batterijen een belangrijke ambitie. Als programmadirecteur Energy Innovation, staat Jos Keurentjes voor de complexe taak om programma's voor deze onderzoeksgebieden op te zetten en te coördineren om van daaruit bij te dragen aan de energietransitie.

Het onderwerp energie is Jos niet onbekend. Hij studeerde Environmental Sciences en met verschillende managementposities binnen AkzoNobel en als Chief Scientific Officer en bestuurslid van TNO heeft Jos altijd gewerkt op het snijvlak van wetenschap, technologie en innovatie. Sinds 1997 werkte hij ook bij de TU Eindhoven als Professor of Process and Equipment Design.

Meet the mayor: alumni dinner
Voorafgaand aan de lezing is het mogelijk aan te schuiven bij het diner met de burgemeester van Enschede: Onno van Veldhuizen. De burgemeester bezoekt die dag Münster en nodigt alle Twentse alumni uit de regio Münster uit voor een diner om bij te praten over de laatste ontwikkelingen in Enschede en de samenwerking tussen Enschede en Münster. Hij is zeer geïnteresseerd in jouw visie op deze grensoverschrijdende samenwerking.

In het kort:

• Een lezing over het nieuwe programma Energy Innovation aan de Universiteit Twente
  • Woensdag 26 februari 2020
    • 17:30 Inloop @ Ratskeller, Prinzipalmarkt 8, Münster
    • 18:00 - 19:00 Meet the Mayor dinner met Onno van Veldhuizen @ Ratskeller, Prinzipalmarkt 8, Münster
    • 19:00 Inloop  @ Stadtweinhaus, Prinzipalmarkt 6-7, Münster
    • 19:30 - 20:30 Twente Alumni Lezing Jos Keurentjes  @ Stadtweinhaus, Prinzipalmarkt 6-7, Münster
    • 20:30 - 22:00 Borrel  @ Stadtweinhaus, Prinzipalmarkt 6-7, Münster
  • Prijs: vijf euro (inclusief diner en borrel), gratis voor recent afgestudeerde UT alumni
  • Taal: Engels
Twente Alumni Lezingen: Jos Keurentjes – Münster