Medewerkers

Dol, A. (Aranka) MSc.

Promovenda

 

 

Aanwezig

2e dinsdag vd maand

 

Kamer

Cubicus, B120

 

Telefoonnummer

053 489 4470 (secr.)

053 489 5440

 

Email

a.dol@utwente.nl

  

English profile

 

Expertise

Obesitas en de rol van emotioneel eetgedrag. Het inzetten van ehealth interventies om attitudes  jegens het eigen gedrag te beinvloeden.   
Bij de Hanzehogeschool ben ik docent bij de minor Healthy Ageing en tutor innovatie bij de master Healthy Ageing en studieloopbaanbegeleider bij ICT.
Zelf ooit afgestudeerd in Russische Taalkunde. Met een opleiding als natuurvoedingsadviseur en werkervaring in de ICT is nu alles samengekomen  in een promotietraject dat zich richt op het ontwikkelen en onderzoeken van een persuasive virtual coaching systeem door het vertalen van strategieen uit de Dialectische Gedrags Therapie.   

Onderzoeksprojecten

Voor mijn promotieonderzoek ben ik bezig een applicatie te ontwikkelen die emotionele eters ondersteunt bij het herkennen en erkennen van emoties die ongewenst eetgedrag uitlokken.

Promotoren:
Lisette van Gemert - Vakgroep psychologie, Gezondheid en Technologie, Utwente.
Tatjana van Strien - Behavioural Science Institute and Institute for Gender Studies, Radboud University, Nijmegen; Department of Health Sciences and the EMGO Institute for Health and Care Research, VU University, Amsterdam.
Co-promotoren:
Olga Kulyk - Vakgroep psychologie, Gezondheid en Technologie, Utwente.
Hugo Velthuijsen – Lectoraat New Business & ICT, Hanzehogeschool Groningen.

Functies

Docent-onderzoeker Hanzehogeschool (Instituut voor Communicatie, Media en IT)
lid kenniskring Lectoraat New Business & ICT, Hanzehogeschool.

medewerker onderzoeksproject “Beeldcommunicatie in de GGZ” Windesheim (RAAK project)

Publicaties

 Dol, A., Kulyk, O.A., Velthuijsen, H., van Gemert-Pijnen, J.E.W.C., van Strien,

T.: Developing a Personalised Virtual Coach ‘Denk je zèlf!’ for Emotional

Eaters through the Design of Emotion-enriched Personas. International Journal

On Advances in Life Sciences. 8 , 3&4 (2016) accepted for publication