UTFaculteitenBMSDept HIBPASymposium i.v.m. viering van 25 jaar grensoverschrijdende samenwerking in het academisch onderwijs

Symposium i.v.m. viering van 25 jaar grensoverschrijdende samenwerking in het academisch onderwijs

Op 7 november organiseerde ons programma een symposium ter ere van het 25-jarig jubileum van de onderwijssamenwerking tussen de  sectie Bestuurskunde van de Universiteit Twente en het Instituut voor Politieke Wetenschappen van de Universiteit Münster.

Het programma begon met bemoedigende woorden van vicerector prof. dr. Monika Stoll van de Universiteit Münster, rector prof. dr. Tom Veldkamp van de Universiteit Twente en decaan prof. dr. Tanya Bondarouk van de Faculteit Gedrags-, Management- en Sociale Wetenschappen, die wezen op het belang van de verankerde institutionele samenwerking tussen programma's aan onze universiteiten.

Prof. dr. Oliver Treib overhandigde namens de Universiteit Münster een appelboom aan de Universiteit Twente, als symbool voor de duurzame samenwerking tussen onze opleidingen.

Drs. Ronald van Roeden, voormalig ambassadeur van Nederland in Duitsland, hield een inspirerende keynote speech waarin hij stil stond bij de historische dimensie van de diplomatieke betrekkingen tussen Nederland en Duitsland, met bijzondere aandacht voor de grensoverschrijdende samenwerking die zo kenmerkend is voor onze regio. Daarna blikten dr. Jörg Waldmann en prof. dr. Jaap de Wilde, collega's die bij de eerste fasen van de samenwerking betrokken waren, terug op hoe het begin van het programma vorm kreeg.

De huidige en vorige programmadirecteuren prof. dr. Oliver Treib, dr. Veronica Junjan en prof. dr. Rene Torenvlied reflecteerden op hun beurt op de huidige en toekomstige ontwikkelingen in de onderwijssamenwerking.

We kijken uit naar de voortzetting van onze samenwerking met onze collega's van de Universiteit van Münster en naar de volgende viering.