ࡱ> g_bjbjVVAr<r<T22########8$%T#}Z&Z&"|&&&')x*P0}2}2}2}2}2}2}$k\V}#*''**V}##&&4k}///*#&#&0}/*0}//Pp Lv&Џȇs,pr>}}0}rǃ,rǃxLvǃ#Lv**/*****V}V}.***}****ǃ*********2 R":Kenmerk: GW/OSC.2012-039 Onderwijs- en Examenregeling (ex artikel 7.13 en 7.59 WHW) De decaan van de faculteit, gelet op de artikelen 9.5, 9.15, eerste lid, onder a, 7.13, eerste en tweede lid, 9.38, onder b, en 9.18, eerste lid, onder a, en 7.59 van de Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek, gehoord het advies van de opleidingscommissie en de instemming dan wel het advies van de faculteitsraad ten aanzien van de opleidingsspecifieke bijlage van de betreffende opleiding besluit vast te stellen de onderwijs- en examenregeling van de hierna genoemde opleiding: Master Leraar VHO in Maatschappijleer en Maatschappijwetenschappen  Inhoudsopgave Bijlage A. Doel van de Masteropleiding Master Leraar VHO in Maatschappijleer 3 en Maatschappijwetenschappen Bijlage B. Eindtermen van de Masteropleiding Master Leraar VHO in 4 Maatschappijleer en Maatschappijwetenschappen Bijlage C. Toelating tot de Masteropleiding Master Leraar VHO in Maatschap- 5 pijleer en Maatschappijwetenschappen Bijlage D. Taal in de Masteropleiding Master Leraar VHO in Maatschappijleer en 7 Maatschappijwetenschappen Bijlage E. Onderwijseenheden van de Masteropleiding Master Leraar VHO in Maatschappijleer en Maatschappijwetenschappen 8 Bijlage F. Vakken met verplichte voorkennis 10 Bijlage G. Samenstelling examencommissie 11 Bijlage H. Overgangsregelingen 12 Bijlage I. Regeling vrije projecten 13 Bijlage J. De schoolpractica 15 Bijlage K. Afwijkende bepalingen voor studenten 16 Bijlage A. Doel van de Masteropleiding Master Leraar VHO in Maatschappijleer en Maatschappijwetenschappen De masteropleiding Master Leraar VHO in Maatschappijleer en Maatschappijwetenschappen leidt op voor een onderwijsbevoegdheid voor Maatschappijleer en Maatschappijwetenschappen in het VHO-curriculum. Deze masteropleiding wordt aangeboden onder de verantwoordelijkheid van de Faculteit Gedragswetenschappen (GW) in samenwerking met de Faculteit Management en Bestuur (MB). De masteropleiding stelt zich ten doel studenten op te leiden tot academici die, vanuit hun grondige kennis van een voor maatschappijleer en maatschappijwetenschappen relevante discipline binnen het sociaal-wetenschappelijk domein, gedegen theoretische kennis van educatie combineren met competenties om die kennis aan te wenden in de onderwijspraktijk, met name de uitoefening van de leraarsfunctie op het eerstegraads niveau in het huidige en het toekomstige voortgezet hoger onderwijs. Een belangrijk aspect van de doelstelling van de opleiding is om (al bij de student aanwezige) domeinspecifieke kennis en vaardigheden te integreren met educatieve kennis en vaardigheden. De studenten worden opgeleid om hun verworven academische competenties op hun vakgebied te vertalen op een manier die ze in staat stelt om onderwijs te geven en te ontwikkelen in de vakken maatschappijleer en maatschappijwetenschappen in de bovenbouw van het voorbereidend hoger onderwijs. Bijlage B. Eindtermen van de Masteropleiding Master Leraar VHO in Maatschappijleer en Maatschappijwetenschappen De eindtermen van de opleiding komen overeen met de Wet BIO en zijn aangevuld met de competentie in educatie-onderzoek (eindterm 8). De eindtermen van de opleiding, uitgedrukt als competenties, zijn: Interpersoonlijke competentie: de leraar zorgt er voor dat er in de groepen waarmee hij werkt een prettig leef- en werkklimaat heerst. Pedagogische competentie: de leraar helpt de leerling een zelfstandig en verantwoordelijk persoon te worden die onder andere een goed beeld heeft van zijn ambities en mogelijkheden. Vakinhoudelijke en didactische competentie: de leraar helpt de leerling zich de leerinhouden van het vak eigen te maken en vertrouwd te raken met de manier waarop die in het dagelijks leven en in het werk gebruikt worden. Organisatorische competentie: de leraar draagt zorg voor organisatorische zaken die samenhangen met zijn onderwijs en met het leerproces van de leerling. Competentie in het samenwerken met collegas: de leraar zorgt er voor dat zijn werk en dat van zijn collegas in de school goed op elkaar zijn afgestemd en hij draagt bij aan het goed functioneren van de schoolorganisatie. Competentie in het samenwerken met de omgeving: de leraar onderhoudt contacten met de ouders van de leerling en met collegas van instellingen waarmee de school voor het onderwijs en de leerlingenzorg samenwerkt. Competentie in reflectie en ontwikkeling: de leraar ontwikkelt en professionaliseert zich voortdurend. Competentie in educatieonderzoek: de afgestudeerde is in staat zelfstandig een plan voor onderwijskundig onderzoek te formuleren en uit te voeren, gebaseerd op kennis en inzicht van onderzoeks- en onderwijsontwikkelingsmethodologie. Bijlage C. Toelating tot de Masteropleiding Master Leraar VHO in Maatschappijleer en Maatschappijwetenschappen Algemeen De aanmeldingen voor de masteropleiding Master Leraar VHO in Maatschappijleer en Maatschappijwetenschappen worden behandeld door de toelatingscommissie. Deze commissie besluit of kandidaten direct toelaatbaar zijn, of dat er aanvullende eisen voor toelating geformuleerd moeten worden. Voor de toelating gelden de volgende algemene regels: Studenten die een master in een van de relevante sociale wetenschappen hebben afgerond, hebben toegang tot de opleiding. De toelatingscommissie bepaalt of een opleiding relevant is en kan voorwaarden verbinden in de vorm van een aanvullend vakkenpakket waardoor tekortkomingen in kennis, inzicht en vaardigheden worden aangevuld. Voor de student die niet in het bezit is van het UT-mastersdiploma Public Administration is een door de toelatingscommissie afgegeven bewijs van toelating tot de opleiding vereist. Voor het verkrijgen van een bewijs van toelating dient een student te voldoen aan de toelatingseisen die hierna zijn opgenomen. In afwijking van het bepaalde in lid 1 en 2 kan de toelatingscommissie in bijzondere gevallen een student toestaan aan een of meer tentamens en/of practica van de opleiding deel te nemen voordat aan de toelatingseisen is voldaan. Aan deze toestemming kan een beperkte duur worden verbonden. De toelatingscommissie kan, conform artikel 7.30c WHW, diegene, die niet voldoet aan de formele instroomeisen, maar die een opleiding gevolgd heeft welke voor een groot deel behoort tot een schoolvak maatschappijleer / maatschappijwetenschappen, vrijstelling verlenen van de toelatingseis in lid 1. Aan deze vrijstelling kan de toelatingscommissie voorwaarden verbinden in de vorm van een aanvullend vakkenpakket waardoor tekortkomingen in kennis, inzicht en vaardigheden worden aangevuld. Toelatingseisen Studenten van de UT-master Public Administration worden direct toegelaten. Studenten van de UT-masters Educational Science and Technology, Communication Studies en Psychology worden toegelaten nadat zij een aanvullend vakkenpakket van maximaal 30EC hebben afgerond. Voor studenten die aan een andere instelling dan de Universiteit Twente een master hebben afgerond geldt het volgende. Studenten met een master in de politicologie, sociologie, bestuurskunde, culturele antropologie, algemene sociale wetenschappen en soortgelijke opleidingen worden direct toegelaten. Studenten met een master in een andere verwante opleiding worden toegelaten nadat zij een aanvullend vakkenpakket van maximaal 30EC hebben afgerond (zie punt 1 van de algemene regels). Toelatingscommissie De toelatingscommissie bestaat uit drie leden: de opleidingsdirecteur (voorzitter), de vakdidacticus maatschappijleer (secretaris) en een onderwijskundige werkzaam in de lerarenopleiding. Werkwijze van de toelatingscommissie De secretaris is belast met de dagelijkse contacten met kandidaten die om toelating verzoeken, alsmede met het inwinnen van nadere informatie omtrent de toelaatbaarheid van deze kandidaten. Voor zover deze informatie betrekking heeft op aan de kandidaat te stellen vakinhoudelijke eisen handelt de secretaris in overeenstemming met de richtlijnen die centraal, door de Interfacultaire Commissie Lerarenopleiding (ICL) respectievelijk het SBL-bestuur zijn uitgevaardigd. Een portfolio, waarin de kandidaat inzicht geeft in de verworven kennis, inzichten en bekwaamheden en de verwachtingen over de resultaten van de opleiding, maakt deel uit van de informatie waarop de commissie haar oordeel baseert. Op basis van de verkregen informatie formuleert de secretaris een advies over de toelating en beslist de commissie over de toelating. Deze beslissing kan worden opgeschort wanneer voor het oordeel over de toelaatbaarheid een nader gesprek met de kandidaat vereist is. Het nadere gesprek met de kandidaat wordt gearrangeerd door de secretaris. De commissie bepaalt welke commissieleden bij dit gesprek aanwezig zijn. Ook een schoolpracticumdocent maatschappijleer is aanwezig bij dit gesprek. De resultaten van dit gesprek worden gerapporteerd aan de commissie, waarna deze beslist over de toelating. De commissie vergadert tenminste drie keer per jaar op vastgestelde data, waarbij rekening wordt gehouden met de instapmogelijkheden van de opleiding. Deze vergaderdata worden gepubliceerd aan het begin van ieder studiejaar. Beslissingen worden genomen bij meerderheid van stemmen, waarbij onthoudingen niet worden meegerekend. De uitslag van de beoordeling wordt de betrokken kandidaat schriftelijk medegedeeld. Indien geen toelating is verleend, worden de betrokken kandidaat de redenen medegedeeld. Indien toelating is verleend, geldt zij voor de eerstvolgende cursus. De toelating vervalt indien bij aanvang van de cursus het diploma dat toegang tot de opleiding geeft nog niet is behaald. Kandidaten dienen ruim voor de aanvang van de cursus schriftelijk te bevestigen dat zij daadwerkelijk aan de opleiding zullen deelnemen. De kandidaat die het niet eens is met het besluit van de toelatingscommissie kan tot 30 dagen na berichtgeving in beroep gaan bij het College van Beroep voor de Examens van de Universiteit Twente. Actuele samenstelling toelatingscommissie Opleidingsdirecteur dr. J.T. van der Veen (voorzitter) Vakdidacticus mw. M.I. Jeliazkova, MA Studieadviseur/onderwijscordinator, dr. G.C. ten Bruggencate (secretaris) Bijlage D. Taal in de Masteropleiding Master Leraar VHO in Maatschappijleer en Maatschappijwetenschappen De voertaal in de Masteropleiding Master Leraar VHO in Maatschappijleer en Maatschappijwetenschappen is Nederlands, maar aanvullende en keuzevakken kunnen in het Engels worden aangeboden. De Master LVHOM is alleen toegankelijk voor studenten die de Nederlandse taal voldoende beheersen. Dit uitgangspunt impliceert: Alle formele contactmomenten (hoorcolleges, werkcolleges, practica, mondelinge tentamens) worden in het Nederlands aangeboden. Al het schriftelijk tentamen- en examenmateriaal is opgesteld in het Nederlands. Opdrachten zijn gesteld in het Nederlands. Ook de uitwerkingen van opdrachten door studenten en de stageverslagen worden geschreven in het Nederlands. Alle presentaties worden in het Nederlands gehouden. Aanvullende vakken en keuzevakken die onderdeel zijn van andere masterprogrammas, worden in het Engels verzorgd. De opleidingsdirecteur kan besluiten van dit uitgangspunt af te wijken indien de specifieke aard, inrichting of de kwaliteit van het onderwijs dan wel de herkomst van studenten en/of docenten daartoe noodzaakt. Bijlage E. Onderwijseenheden van de Masteropleiding Master Leraar VHO in Maatschappijleer en Maatschappijwetenschappen 5.1 - Studielast De studielast van het masterexamen voor de opleiding Master Leraar VHO in Maatschappijleer en Maatschappijwetenschappen is 60EC. Van deze 60 EC mogen geen studiepunten deel uitmaken die tot een eerder behaald bachelorexamen hebben behoord. In afwijking van het bepaalde in lid 1 kan de examencommissie bepalen dat studenten die (delen van) de minor Leren Lesgeven (voor 2009: Kennisoverdracht in Bedrijfs- & onderwijssituaties) met succes hebben afgerond en daardoor competenties hebben verworven die relevant zijn voor de lerarenopleiding, vrijstelling krijgen voor delen van de opleiding Master Leraar VHO in Maatschappijleer en Maatschappijwetenschappen. De examencommissie kan bepalen dat een student een of meer van de verplichte vakken vervangt door een vrij project. De regeling van deze projecten is opgenomen in bijlage 9. De opleiding wordt in voltijd verzorgd, maar kan (onder voorwaarden) in deeltijd worden gevolgd. 5.2 Samenstelling van het studieprogramma Het programma bestaat uit algemeen-educatieve vakken, vakken op het gebied van vakdidactiek maatschappijleer en maatschappijwetenschappen, schoolpractica en een afsluitend vak onderwijs van onderzoek. Tabel 5.2.1 geeft een overzicht van de vakken. VakcodeVaknaamECWerkvormenToetsingExaminator197457100Onderwijskunde 15HC, WC T,Odr. J. van der Meij197454170Onderwijskunde 25WCOdr. J. van der Meij197453730Inleiding Vakdidactiek Maatschappijleer5WCOM.I. Jeliazkova, MA197453830Vakdidactiek Maatschappijleer 15WCOM.I. Jeliazkova, MA197454830Vakdidactiek Maatschappijleer 25WCOM.I. Jeliazkova, MA197453930Schoolpracticum 1 Maatschappijleer5PO, SM.I. Jeliazkova, MA197454930Schoolpracticum 2 Maatschappijleer15PO, SM.I. Jeliazkova, MA197454200Onderzoek van Onderwijs10HC, WCWM.I. Jeliazkova, MA, tweede docent, afhankelijk van het onderwerpTrack-keuzeruimte5DivDivDivTabel 5.2.1 De vakken van de opleiding Master Leraar VHO in Maatschappijleer en Maatschappijwetenschappen HC hoorcollege WC werkcollege P practicum T tentamen O opdracht(en) S stageverslag W werkstuk Po portfolio De track-keuzeruimte kan worden besteed aan een vak uit het aanbod van GW-mastervakken, in overleg met de vakdidacticus (zie studiegids). Tabel 5.2.3 geeft een overzicht van de vrije projecten. De examencommissie kan bepalen dat een vrij project in de plaats kan komen van een of meer van de verplichte of keuzevakken. Daarnaast kan de student ervoor kiezen om een vrij project als extra vak toe te voegen aan het vakkenpakket van de gekozen specialisatie. De werkvormen en toetsing zijn afhankelijk van de invulling van het project; zie de regeling in bijlage 9. VakcodeVaknaamEC197455050Vrij Project A5197455100Vrij Project B10197455150Vrij Project C15197455200Vrij Project D20Tabel 5.2.3 Vrije projecten 5.5 Convergentievakken Indien de vooropleiding van een tot de opleiding toegelaten student niet geheel op de opleiding aansluit, kunnen door de toelatingscommissie aanvullende vakken met een totaal van ten hoogste 60EC worden opgedragen. Een student die de minor Leren Lesgeven (voor 2009: Kennisoverdracht in Bedrijfs & onderwijssituaties) heeft gevolgd kan de ruimte die eventuele vrijstellingen opleveren benutten voor deze vakken. Bijlage F. Vakken met verplichte voorkennis Het schoolpracticum 2 kan niet worden gestart voordat het schoolpracticum 1 met goed gevolg is afgerond. Met het vak Onderzoek van Onderwijs kan niet worden gestart voordat de basisvakken en het schoolpracticum 1 zijn afgerond. Bijlage G. Samenstelling examencommissie Examencommissie Masteropleiding Science Education and Communication: Voorzitter: prof.dr. J.M. Pieters Secretaris: dr.ir. H.J. Pol Staflid: dr. A.M. Dijkstra, mw. M.I. Jeliazkova, MA Adviseurs: Opleidingsdirecteur dr. J.T. van der Veen Onderwijscordinator/studieadviseur dr. G.C. ten Bruggencate Griffier: M. Peijster-Terpelle Secretariaat: H. Engbers (S&O) Bijlage H. Overgangsregelingen Niet van toepassing. Bijlage I. Regeling vrije projecten Verschillende soorten taken en opdrachten, die bijdragen aan de academische vorming van de student, kunnen als vrij project worden uitgevoerd. Er zijn vier typen vrije projecten: 197455050 Vrij Project A (5 EC) 197455100 Vrij Project B (10 EC) 197455150 Vrij Project C (15 EC) 197455200 Vrij project D (20 EC) Een niet-uitputtende opsomming van activiteiten die aangemerkt kunnen worden als vrij project en die voor honorering in studiepunten in aanmerking komen is: een literatuurstudie, het doen van een kleinschalig onderzoek, het implementeren van een beperkt systeem. een vervangende opdracht, indien door curriculumwijzigingen of andere oorzaken een vak uit het vakkenpakket niet op de reguliere wijze gedaan kan worden. het ontwikkelen van een practicum voor een vak, het verzorgen van onderwijs voor een vak, het (mede)begeleiden van een groep bij hun profielwerkstuk. de organisatie van (grote) evenementen, zoals buitenlandse excursies of symposia. het volgen van seminars en symposia. het schrijven van een wetenschappelijke publicatie. activiteiten in het kader van internationalisering, zoals buitenlandse stages of buitenlandse onderwijsorintatie bijzondere incidentele activiteiten ten behoeve van de faculteit, de universiteit of de maatschappij in het algemeen. De student die activiteiten wil laten aanmerken als vrij project dient een projectvoorstel in op het hierna opgenomen meldingsformulier. Hierop wordt naast de begeleidende docent en een beschrijving van het project ook vermeld waarop de beoordeling wordt gebaseerd (bijvoorbeeld het eindproduct of een schriftelijke of mondelinge rapportage). Voor de begeleiding en beoordeling geldt het volgende: Een vrij project dient begeleid te worden door een docent van ELAN. Indien het een Vrij Project B, C of D betreft dient het door een tweede persoon mede beoordeeld te worden. De begeleider zoekt de tweede beoordelaar. Het projectvoorstel moet worden goedgekeurd door de begeleidende docent en de mastercordinator. Is de mastercordinator tevens de begeleider dan moet het projectvoorstel goedgekeurd worden door een tweede ELAN-docent. Meldingsformulier vrij project Lerarenopleiding Naam: Studentnummer:. Opleidingstrack: Naam begeleider: Indien vrij project extern: Naam bedrijf/school: Contactpersoon:. Telefoonnummer: E-mail: Vrij project Periode van: tot:.. Vakcode: 197455050 197455100 197455150 197455200 (doorhalen wat niet van toepassing is) Titel: .... . Beoordelingswijze: . Omschrijving vrij project: . . . . . . . Plaats, datum: Handtekening begeleider: Handtekening mastercordinator . . Na ondertekening inleveren bij secretariaat ELAN cc: - begeleider vrij project - mastercordinator - dossier student Bijlage J. De schoolpractica De schoolpractica (schoolstages) vinden plaats onder de gedeelde verantwoordelijkheid van ELAN en de stageschool. Voor ELAN is de vakdidacticus het aanspreekpunt en voor de stageschool is dit de schoolpracticumdocent. Voor de schoolpractica geldt het volgende. Het schoolpracticum is geregeld in een Handleiding Schoolpracticum die aan het begin van het studiejaar op de website van ELAN beschikbaar is. De Handleiding Schoolpracticum omvat tenminste het volgende: een beschrijving van de opzet en het doel van het practicum; de eisen waaraan de student moet voldoen om het practicum met een voldoende af te ronden; dit betreft zowel de activiteiten tijdens het practicum als de verslaglegging; een handreiking aan de student om het practicum met goed gevolg te vervullen; een model voor een stageovereenkomst met de stageschool; indien de stage slechts bedoeld is als een korte orintatie, kan dit model achterwege blijven. Het schoolpracticum wordt georganiseerd door de vakdidacticus van het betreffende schoolvak in nauw overleg met de betrokken student en de schoolpracticumdocent. De primaire verantwoordelijkheid voor het verloop van het practicum ligt bij de student. Bij problemen neemt deze het initiatief door de hulp van de schoolpracticumdocent en / of de vakdidacticus in te roepen. Deze ondersteunen de student bij het vinden van een oplossing. De vakdidacticus beoordeelt het practicum in nauw overleg met de practicumdocent. Bij deze beoordeling spelen de perspectieven van de student in het beroep van leraar een belangrijke rol. De beoordeling wordt met de student besproken door de vakdidacticus, bij voorkeur tezamen met de schoolpracticumdocent. Bijlage K. Afwijkende bepalingen voor studenten Nadere regeling cum laude afstuderen Voor de master SEC wordt de cum laude regeling gehanteerd zoals die is opgenomen in de Master OER GW 2012-2013 (art. 16a), met als aanvulling dat het studieprogramma minstens 40 EC in het educatieve of communicatieve deel moet omvatten. Nadere regeling derde (en volgende) tentamenpogingen In verband met een regeling voor bachelor studenten is de inschrijving in Osiris voor derde en volgende tentamenpogingen automatisch geblokkeerd. Studenten in de pre-master of de master SEC moeten zich (tijdens de inschrijvingsperiode voor het tentamen) voor derde en volgende tentamenpogingen handmatig laten inschrijven door het GW tentamenbureau (BOZ). Zij hoeven hiervoor geen toestemming te vragen bij de opleiding. De procedure is te vinden op de website voor ELAN studenten. Volgt de student deze procedure niet, dan kan hij/zij niet deelnemen aan het tentamen. Als de student het tentamen toch maakt, zonder inschrijving in Osiris, dan wordt dit tentamen niet nagekeken en/of het cijfer niet geregistreerd. Het is niet mogelijk om zonder inschrijving deel te nemen aan tentamens (ongeacht het aantal pogingen).  Het adviesrecht heeft betrekking op artikel 7.13 WHW ten aanzien van de onderdelen a t/m g. Het instemmingsrecht heeft betrekking op artikel 7.13 WHW ten aanzien van de overige onderdelen.  Mogelijke disciplines binnen dit domein zijn politicologie, bestuurskunde, sociologie, antropologie, e.d.  Interdisciplinaire Commissie Lerarenopleidingen (ICL), onderdeel van de VSNU. Vakinhoudelijke mastereisen zijn te downloaden van  HYPERLINK "http://www.universitairelerarenopleidingen.nl" www.universitairelerarenopleidingen.nl     PAGE  Opleidingsspecifieke bijlagen Master LVHOMbij de Onderwijs en Examenregeling van de Masteropleidingen GW 2012-2013, kenmerk GW-OSC.2012.039 PAGE \* MERGEFORMAT2   7TUVXYZv? F ·lRl:ll/h@Bh@B5B*OJQJ^JhnH phtH 2h@Bh@B5B*OJQJ]^JhnH phtH /h@Bh@B6B*OJQJ^JhnH phtH ,h@Bh@BB*OJQJ^JhnH phtH 7h@Bh@B5B*CJOJQJ^JaJhnH phtH hfaOJQJ]^JhoNhfaOJQJ]^Jhj|OJQJ]^JhOJQJ]^JhR OJQJ]^JhoNh85OJQJ]^J7UVWXYZv> ? Q $xx$1$Ifa$gd@B$ h6xx$1$7$8$H$Ifa$gd@B $xx1$a$gd@B $xx1$a$gd@B$xx1$@&a$gd@B$a$gd  Q гЛЛq_Q@2hhfaOJQJ]^J h@B5CJOJQJ]^JaJhoNh@BOJQJ]^J#h@Bh@BOJQJ^JhnH tH h@Bh@BOJQJhnH tH 2h@Bh@B56B*OJQJ^JhnH phtH /h@Bh@B5B*OJQJ^JhnH phtH 8jh@Bh@BB*H*OJQJU^JhnH phtH ,h@Bh@BB*OJQJ^JhnH phtH 0h@Bh@BB*NHOJQJ^JhnH phtH   \ |o_o$^`a$gd $ U"a$gd@B$a$gd6gd@B$a$gd1$gd@Bhkd$$Ifl## t0644 layt@B      ! < D Y [ \ ϾzodoWoII>zdh)OJQJ]^Jh)h6OJQJ]^JhpNHOJQJ]^JhOJQJ]^JhpOJQJ]^Jh)h)OJQJ]^Jh%h6OJQJ]^Jh@BOJQJ]^JhOJQJ]^J#h%h6OJQJ]^JmH sH !h@Bhfa5>*OJQJ]^J!h@Bh@B5>*OJQJ]^J!h@Bh65>*OJQJ]^Jhh%OJQJ]^J\ p s t    9 M O P [ \ i j r t      3 Χ}h,h>gOJQJ]^Jh4Ooh>gOJQJ]^Jh%h%OJQJ]^Jh%h6OJQJ]^JhOJQJ]^Jh)h)OJQJ]^Jh)h6OJQJ]^JhpNHOJQJ]^JhpOJQJ]^Jh@BOJQJ]^J.\ P j  B d OP gd7~gd@B$a$gd$ U"`^``a$gd@B $ U"a$gd@B$ U"^`a$gd@B3 4 > ? A B J L M a c d l n ֽ˽ὡᓅ{jb *h@Bh h6hfaCJOJQJ^JaJh6hC5]h6h6OJQJ]^Jhh6OJQJ]^J!h4Ooh>ghZ*OJQJ]^Jh>gOJQJ]^Jh,h>gOJQJ]^JhOJQJ]^Jh@BOJQJ]^Jh4Ooh>gOJQJ]^Jh4Ooh>gNHOJQJ]^J$    <=DEMNOPQcx|rh^hTh#OJQJ^JhpOJQJ^JhMeOJQJ^Jh{OJQJ^JhoNOJQJ^JhpNHOJQJ]^JhpOJQJ]^JhoNhoNOJQJ]^JhfaOJQJ^JhmlOJQJ^JhmlCJOJQJ^JaJ h@Bhfa *h@BhpNH *h@Bhp *h@BhoN *h@Bhfa *h@Bh@BPR b7$ & F h1$^`a$gdb7$a$gdgd@B $ a$gd$a$gdb7$ a$gdb7-12\_`cuv5>?RSkopxxi\hsZhsZOJQJ^JhsZhmNHOJQJ^JhpOJQJ^JhMOJQJ^JhsZhmOJQJ^JhsZh$x05OJQJ^JhsZh$x0OJQJ\^JhsZh$x0OJQJ^JhEGuNHOJQJ^Jh.pOJQJ^Jh7 OJQJ^JhmlOJQJ^JhEGuOJQJ^JhdjOJQJ^JHI+,Ҷ~v~nibibi[ hfahfa *hpNH *hp *hoNhoN *hfahfa *h@B *h hmhfaCJOJQJ^JaJh1KCJOJQJ^JaJh|h|NHOJQJ^Jh|h|OJQJ^JhsZh$x0NHOJQJ^JhsZh$x0OJQJ^JhsZhmOJQJ^J%jhsZhm0J.OJQJU^J[\pqCDBCUVYZ[efzɽⰦ{v *hp *hoNh' *hhfa *h@B *h hmhvCJOJQJ^JaJhvOJQJ^JhVXh!OqOJQJ^Jh]NHOJQJ^Jh]OJQJ^JhVXh|NHOJQJ^JhVXh|OJQJ^J hZhfaCJOJQJ^JaJ+ '(^^ !!! $d1$a$gdb7$ & F hd1$^`a$gdb7$a$gdb7 $ a$gdb7 $ a$gd@bgd@B$P^`Pa$gd$a$gd  01Fefst&'^oȾreVeLh"GOJQJ^Jh9,h9,NHOJQJ^Jh9,h9,OJQJ^Jhh9,OJQJ^Jhmh9,NHOJQJ^JhpNHOJQJ^JhpOJQJ^Jh'h'OJQJ^Jhmh9,OJQJ^Jh9,OJQJ^Jh9,OJQJ^JaJh9,5OJQJ^JhQhfaOJQJ^J hfahfa *hp *hpNHefgs$01$   8 Y n u y } !!!!!!ʹʹʹʹ靓|h+5OJQJ^Jh9,NHOJQJ^JhOJQJ^JhsiOJQJ^Jhmh[OJQJ^Jhh9,NHOJQJ^Jh>bOJQJ^Jhh9,OJQJ^Jhmh9,NHOJQJ^Jhmh9,OJQJ^Jh9,OJQJ^J/!!""F"G"\"d""""""""""# #d#e#i#################$P$T$n$$ĺİİĜĒ|r|hzsOJQJ^Jh\`tOJQJ^JhhOaNHOJQJ^JhhOaOJQJ^JhOJQJ^Jh0OJQJ^Jh*COJQJ^JhQOJQJ^Jhs)hs)OJQJ^JhDOJQJ^Jhs)NHOJQJ^Jhs)OJQJ^Jhfahfa5OJQJ^J*!G"#$$%%%%'()*+D,;./$ & F h^`a$gdb7$a$gdb7$ & F ^`a$gdb7$ & F h^`a$gdb7$$$$$$$$%% %*%1%3%5%H%I%X%g%x%%%%%%%>&?&l&m&'''''(())Ż~nbbh>bNHOJQJ^Jjh}50J.OJQJU^Jh] -h>bOJQJ^Jhmh>bNHOJQJ^JhsiOJQJ^Jh*OJQJ^Jhmh>bOJQJ^Jh>bOJQJ^Jh thv5OJQJ^JhDh0OJQJ^Jhs)OJQJ^Jh"GNHOJQJ^Jh"GOJQJ^J&)))))))))* *%*4*C*F*L*`*d*e*t*~********+.+/+@+A++++=,>,C,D,,,,,,,,,,,--.....ɿɳߎߎߎߎߩߩhmh>bNHOJQJ^JhC?NHOJQJ^JhC?OJQJ^JhsiNHOJQJ^Jh]OJQJ^JhsiOJQJ^Jh>bNHOJQJ^Jhmh>bOJQJ^JhzsOJQJ^Jh>bOJQJ^J8.////!/"/,/@/c/p/q/t/u///////////030408090A0B0ɹɯ⢯zuphp`[T[T[M hfahfa *hpNH *hp *hoNh' *hfahfa *h@B *h hmh*CJOJQJ^JaJh OJQJ^JhhqOJQJ^Jhqh[OJQJ^JhqOJQJ^Jh th[5NHOJQJ^Jh th[5OJQJ^Jh[5OJQJ^Jh[OJQJ^JhsiOJQJ^Jh>bOJQJ^J///,/c/////B0C00c1$ a$gd $ a$gdgd@B%$ 8Ap@ P !$`'0*-a$gd$a$gdb7%$ 8Ap@ P !$`'0*-a$gdb7 B0C0e0z000000P1Q1b1d111111111111112222Q22ⷫ{lbXhv[OJQJ^JhzsOJQJ^Jh#khHsNHOJQJ^JhHsNHOJQJ^Jh#khHsOJQJ^JhhHsOJQJ^JhHsOJQJ^JhRNHOJQJ^JhROJQJ^JhOJQJ^JhpOJQJ^JhoChoCOJQJ^JhWq hfaOJQJ^J h3 HhfaCJOJQJ^JaJc1d112Q22333c4e4444zugdHs $ a$gd7~gd@B$ a$gdHs$ a$gdHs$ & F 71$^`a$gdv[$ & F 71$^`a$gdHs$a$gdHs$ ^`a$gdHs 2233V3\3]3n3p3r3s3~3333333333333K4L4b4c4d4e4m4p4444ȾȲȾȥ܌܌upkck[ *hoNhoC *hRRhRR *h@B *hhHshRROJQJ^JhRROJQJ^JhHsNHOJQJ^Jh3 HhHsOJQJ^Jh#kh!rOJQJ^Jh!rNHOJQJ^JhROJQJ^Jh!rOJQJ^Jhb7OJQJ^JhHsOJQJ^Jh#khHsOJQJ^Jh#khv[OJQJ^J"4444444444#5$595f5g5j5k5z5{55555*676L6g666666666666 7%747=7>7S7жжжААІ|жА|ІІІrnh\d[h9AVOJQJ^Jh!rOJQJ^Jh@ZOJQJ^JhhHsNHOJQJ^JhpOJQJ^JhoChoCOJQJ^JhHsOJQJ^JhhHs5OJQJ\^JhhHsOJQJ^JhHshRROJQJ^JaJ hRRhRR *hpNH *hp+445718888899999999 ' 4B!$If^!gd~$ ' 4B!$If^!a$gd~ $1$a$gdU $1$a$gd9AVgd9AV$a$gd9AV$ & F hh1$^ha$gdHs$a$gdHsS7V7W77778.8/808W88888889J99999999999999ĺݰݣsssgsU#h~hU5OJQJ^JmHsHhUNHOJQJ^Jh_Ohh9AVOJQJ^JhUOJQJ^Jh9AVOJQJ^Jhh9AVNHOJQJ^Jhh9AVOJQJ^JhzsOJQJ^JhizOJQJ^JhsiOJQJ^JhhHsNHOJQJ^JhhHsOJQJ^JhpNHOJQJ^JhpOJQJ^J9999999999:::::*:+:,:.:1:5:6:˽|raTCC h~h?zOJQJ^JmHsHh~hUOJQJ^J h~h?q8OJQJ^JmHsHh?q8OJQJ^Jh?q8OJQJ^JmHsH h~h OJQJ^JmHsH h~h)OJQJ^JmHsH h~hUOJQJ^JmHsHhz_OJQJ^JmHsHh~hU5OJQJ^J#h~hU5OJQJ^JmHsH'h~hU5NHOJQJ^JmHsH99kdu$$IfFֈ3 B"#W7n t0p#2944 lalp2yt99 : :::+:$ ' 4B!$If^!a$gd?q8 ' 4B!$If^!gd~$ ' 4B!$If^!a$gd~+:,:kdu$$IfFֈ3 B"#W7n t0p#2944 lalp2yt,:6:G:I:L:N:b: ' 4B!$If^!gd~$ ' 4B!$If^!a$gd~6:F:N:a:b:c:l:m:w:::::::::::::::::::;;;;!;<;=;?;E;F;G;öooo``ooo`oooh~h?NHOJQJ^J h~h?OJQJ^JmHsHh~h?OJQJ^Jh?OJQJ^Jh?OJQJ^JmHsH h?h?OJQJ^JmHsHh~h?zOJQJ^J h~h?q8OJQJ^JmHsHh?q8OJQJ^J h~h?zOJQJ^JmHsH h~hg_OJQJ^JmHsH%b:c:kdu$$IfFֈ3 B"#W7n t0p#2944 lalp2ytc:m:::::: !$If^!gd~$!$If^!a$gd~ $If^gd?$ ' 4B!$If^!a$gd~::kdu$$IfFֈ3 B"#W7n t0p#2944 lalp2yt::::::: !$If^!gd~$!$If^!a$gd~ $If^gd~$ ' 4B!$If^!a$gd~::kdu$$IfFֈ3 B"#W7n t0p#2944 lalp2yt:;;!;#;&;(;<; !$If^!gd~$!$If^!a$gd~ $If^gd~$ ' 4B!$If^!a$gd~<;=;kdu$$IfFֈ3 B"#W7n t0p#2944 lalp2yt=;G;Y;j;l;n;s;; ' 4B!$If^!gd~ $If^gd~$ ' 4B!$If^!a$gd~G;j;;;;;;;;;;;;;;;><?<g<o<p<r<<<<<<<<<<Խ⠖rh\hRh!rOJQJ^JhpNHOJQJ^JhpOJQJ^JhoChoCOJQJ^JhoCOJQJ^JhohUOJQJ^JhUOJQJ^Jhi=OJQJ^J$h~h?NHOJQJ^JmHsHh?NHOJQJ^JmHsH h;I-h?h?OJQJ^JmHsH h~h?OJQJ^JmHsHh~h?OJQJ^J;;kdu$$IfFֈ3 B"#W7n t0p#2944 lalp2yt;;;;;;;; ' 4B!$If^!gd~ $If^gd~$ ' 4B!$If^!a$gd~;;kdu$$IfFֈ3 B"#W7n t0p#2944 lalp2yt;;;;<<<D< ' 4B!$If^!gd~$!$If^!a$gd~$ ' 4B!$If^!a$gd~D<E<kdu$$IfFֈ3 B"#W7n t0p#2944 lalp2ytE<F<X<Z<^<b<f< ' 4B!$If^!gd~$!$If^!a$gd~$ ' 4B!$If^!a$gd~f<g<<gdUkdu $$IfFֈ3 B"#W7n t0p#2944 lalp2yt<<<< =)=A===w?x????$ ' 4B!$If^!a$gd~gdIg$a$gdf^gd gdU <<<<<<= = ===3=@=A=B=F=m======q>z>1?2?U?t?u?w?x?|?}?????ȾȾȯȥȑkk]h~hIg5OJQJ^J'h~hIg5NHOJQJ^JmHsH#h~hIg5OJQJ^JmHsHhIgCJOJQJhizOJQJ^JhsiOJQJ^JhohIgNHOJQJ^JhIgOJQJ^JhohIgOJQJ^JhCzOJQJ^Jh!rOJQJ^Jh OJQJ^Jhoh OJQJ^J$?????kUUU$ ' 4B!$If^!a$gd~kdu $$IfFF3 B 7 t0    2944 lalyt????????????????????????? @@ @"@#@7@@@@@@@@@@@(ACAYAZAlAmAvAwAĺ{ĭh}5OJQJ^Jh*7hIgNHOJQJ^JhIg5OJQJ^Jh*7hIg5OJQJ^Jh*7hIgOJQJ^JhIgOJQJ^Jh!rOJQJ^J$h~hIgNHOJQJ^JmHsH h~hIgOJQJ^JmHsHh]OJQJ^JmHsH0?????iSCS$!$If^!a$gd~$ ' 4B!$If^!a$gd~kd $$IfFF3 B 7 t0    2944 lalyt?????iSCS$!$If^!a$gd~$ ' 4B!$If^!a$gd~kd $$IfFF3 B 7 t0    2944 lalyt?????iSCS$!$If^!a$gd~$ ' 4B!$If^!a$gd~kd` $$IfFF3 B 7 t0    2944 lalyt??@@@ @7@8@AiddPPPPH$a$gdf^ $ hh^h`a$gdIggdIgkd $$IfFF3 B 7 t0    2944 lalytwAAAAAAABBeBfBnBoBBBBBBBBBBBCCCCCŶypbWF h.h7~OJQJ^JmH sH h.h7~mH sH  *h.h7~NHmH sH  *h7~mH sH  *h@BmH sH  *h.h7~mH sH  *h7~h7~mH sH h*7h7~NHOJQJ^Jh*7h7~OJQJ^Jh7~OJQJ^J *h@B *h,h7~ hX ph7~CJOJQJ^JaJh7~5OJQJ^Jhf^OJQJ^Jh*7hIgOJQJ^JAABBnBoBBBCC[C\CCCCCDEDFDfDgDDDDD$a$gd@B$a$gd7~ gd7~gd7~gd@B$a$gdf^C(C)C[C\ChCmCqC~CCCCCCCCCCCCCCCCCCCDDEDwjj]]P]hxh@BOJQJ^Jhdh@BOJQJ^JhUh7~OJQJ^Jhmh7~6OJQJ^Jh :h7~OJQJ^Jh7~OJQJ^Jh;I-h7~OJQJ^Jh@BOJQJ^Jhdh7~OJQJ^J hv!@h7~OJQJ^JmH sH /hmh7~5CJNHOJQJ^JaJmH sH +hmh7~5CJOJQJ^JaJmH sH EDFDQD\DDDDDDDDDDDDDDAEBEkElEEEEEEEEEEEEEEEFFFFFFFFG G%G&GGGGGUHVHxHyHHHH͹ͮܡܡܡܡܡܡܡܡܡܡܡܡܡܡh/h7~NHOJQJ^Jh/h7~OJQJ^J hX ph7~h h<,Ah7~ *h *h||Hh7~ *h7~h@BOJQJ^Jh7~OJQJ^JhUh7~OJQJ^JhUh@BOJQJ^J9DDDDDtEuEEEEEFFF&GGVHHHItIIIBKCKzK$ & F ha$gd<,A$a$gd<,A$a$gd7~$a$gdHHHHHHcIdInIoIsItIIIIII5JEJSJTJ`JsJJJ KKK&K4K@KAKBKzKKKLLHLILSLTLULXLnLuLLL/M2MQMbMtMuMMMMM!N.NNNNOڭ h7~NHh7~ h7~5h~Ih7~5h/h7~NHoOJQJ^Jh<,AOJQJ^Jh7~NHOJQJ^Jh7~OJQJ^Jh/h7~OJQJ^Jh/h7~NHOJQJ^J>zKKTLUL0M1MQMbMcMdMMMMMMMMMMM N!N.N  9! gd7~gd7~<gd7~ ^`gd7~$a$gd<,A $ & Fa$gd<,A.N/NRNSNNNNNOOLOMONOiOjOOOOOOOPPJPKPwPxPP  9! gd7~  9! gd7~NOgOPPPPQGQQQQQQQQQQQQQQRRRTT;U*OJQJ^Jh<,Ah7~6>*OJQJ^Jh7~56OJQJ^J hh7~ *hh7~NH *hh7~\\\]]^_____ _ _ ________gdPQ gdPQh]h&`#$--gdm-gd@B hh7$8$H$^h`gd@Bgd7~$a$gd<,A\]]]]^^^^@^A^^^^^^_______ _ _ _ __ڿiXTLTLTLTLTjh(Uh( hh0J0CJOJQJaJ4j hhB*CJOJQJUaJph(jhB*CJOJQJUaJph#hB*CJNHOJQJaJphhB*CJOJQJaJphhjh0J.U hrhCJOJQJ^JaJ hrhjhrh0J.U h Yhh YhCJaJ______8_____________ȶwsokhR,h(hPQh3OJQJ^JmHnHuhPQhPQOJQJ^J!jhPQhPQOJQJU^J#hPQ56CJOJQJ\mHsH#hPQhPQCJOJQJ\mHsH#hPQhCJOJQJ\mHsH hPQhCJOJQJmHsHh h0Jjh0JU___gd7~? 0 0P&P <0h. A!"#$% Dps$$If!vh#v#:V l t065#yt@B$$Ify!vh#vW#v#v7#v#vn#v :V F t0p#5W55755n5 29alp2yt$$Ify!vh#vW#v#v7#v#vn#v :V F t0p#5W55755n5 29alp2yt$$Ify!vh#vW#v#v7#v#vn#v :V F t0p#5W55755n5 29alp2yt$$Ify!vh#vW#v#v7#v#vn#v :V F t0p#5W55755n5 29alp2yt$$Ify!vh#vW#v#v7#v#vn#v :V F t0p#5W55755n5 29alp2yt$$Ify!vh#vW#v#v7#v#vn#v :V F t0p#5W55755n5 29alp2yt$$Ify!vh#vW#v#v7#v#vn#v :V F t0p#5W55755n5 29alp2yt$$Ify!vh#vW#v#v7#v#vn#v :V F t0p#5W55755n5 29alp2yt$$Ify!vh#vW#v#v7#v#vn#v :V F t0p#5W55755n5 29alp2yt$$Ify!vh#vW#v#v7#v#vn#v :V F t0p#5W55755n5 29alp2yt$$Ify!vh#v#v #v7:V F t055 5729alyt$$Ify!vh#v#v #v7:V F t055 5729alyt$$Ify!vh#v#v #v7:V F t055 5729alyt$$Ify!vh#v#v #v7:V F t055 5729alyt$$Ify!vh#v#v #v7:V F t055 5729alyt9DyK 'www.universitairelerarenopleidingen.nlyK vhttp://www.universitairelerarenopleidingen.nl/yX;H,]ą'c^> 02 0@P`p2( 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p8XV~_HmHnHsHtHN`N  Standaard1$OJQJ_HhmHsHtHR@R @BKop 1$ @&a$5OJQJ]^JR@R Kop 2"$  d@& 5OJQJ@@@ Kop 3$<@& CJOJQJ<@< Kop 4$@&6CJOJQJB@B Kop 5$@&56>*CJ8OJQJB@B Kop 6$$@&a$5CJ$OJQJ:@: Kop 7 <@&OJQJ>@> Kop 8 <@& 6OJQJ8 @8 Kop 9 $@& 5OJQJLA`L Standaardalinea-lettertypeZi@Z Standaardtabel :V 44 la .k . Geen lijst 8@8 Koptekst  p#0)@0 PaginanummerJY@J Documentstructuur-D OJQJ: @": =0 Voettekst  p#tC@2t Platte tekst inspringen# uj j^j`OJQJ: : Index 18^`8: : Index 28^`8: : Index 3X8^X`8: : Index 4 8^ `8:: Index 58^`8:: Index 68^`8:: Index 7x8^x`8:: Index 8@8^@`8:: Index 98^`8,!B, IndexkopB@ Platte tekst= 8Ap@ P !$`'0*-56>*OJQJzR@z Platte tekst inspringen 2& ^`OJQJzS@z Platte tekst inspringen 3& 77^7`OJQJX`X Inhopg 1 !xx1$ 5;\_HaJhmHsHtHZ@ZSO!Inhopg 2" @J# ^:OJQJaJmHnHuF@F Inhopg 3 #^6OJQJ]aJ@@@ Inhopg 4 $X^X OJQJaJ@@@ Inhopg 5 % ^  OJQJaJ@@@ Inhopg 6 &^ OJQJaJ@@@ Inhopg 7 '^ OJQJaJ@@@ Inhopg 8 (x^x OJQJaJ@@@ Inhopg 9 )@^@ OJQJaJ\Z@\ Tekst zonder opmaak*1$OJQJhmH sH uF>@F Titel +$@&a$56>*CJ8OJQJbP@b Platte tekst 2,d 5CJOJQJ6@6  Voetnoottekst->&`> VoetnootmarkeringH*^Q@^ Platte tekst 3/d   5OJQJ0U`0 Hyperlink>*B*dOd Opsommingstekens1$ & F1$a$OJQJhmHsHtH F@"F Yu Ballontekst2CJOJQJ^JaJH'`1H %Verwijzing opmerkingCJaJ:@B: %Tekst opmerking4Pj@ABP %Onderwerp van opmerking55\Ob RR!Style 11 pt Justified Left: 0 cm 6$1$a$OJQJhmH sH tH pOrp RRStyle 11 pt Justified7$81$^8a$OJQJhmH sH tH 2o2 | Style 11 ptCJtt | Tabelraster7:V90 98^8hOh s) Numbering(: xx1$^`m$OJQJaJhtH XX s)Number Letters!; & F G^`GD"@D ) Bijschrift<1$CJ OJ QJ h@o@ 0Voettekst Char OJQJhPK![Content_Types].xmlN0EH-J@%ǎǢ|ș$زULTB l,3;rØJB+$G]7O٭VټlBpltpT(+[|`jz!֖Fe@nYk9[NlB ~mjeo@ߜ7:7 _V.ހ"F9NhI/ cζ+k_e (/bb|> 4aE)c긋㑠Xk!_ ieH}b艙~x : rfm$,z=2?/?3s?o <*Ç4&$Ghk9Fgl& Z*ToN1˲!no *]A$&Vhމb9pQ$ Ia.N&)0g^݈8f1`b(B*C] .X;u0 ɐjMڦ1eZ3ۉm-r"+00~Hxp\%rcV *#Sq= !a"e՜[JʪL..R(zP%漌iv@@@bU|!8Y۔8> n1iV DT:Nl`ucq3 m5\qU>Qo+eoU3'z$=w[xh%9#g8yQ?_<%XZEN1elܐf-a 0'C')ai_u+ l TEk{ZH(3ѡD)p\4Õ5v6bCb;F!X3mhE 8+PUյQgV7Vt.s9p hB AWدUi3i1Y$ˑ{>GuV~bGSVb_CYTVX.d)Y@vdI9Y^Ӷ72|SȺIBoej3.e;6A.?lvx Rma0`d_nBX/ʁ 6:+kP o Z2_]ѱ"bGh&bCu?paA?휎yst;1㘥Vhn<*m7ΝJgVnFSڞBiDPTpGm r۞2L[)R 둊!{@KNV.+eLE̕5{D j\k"(u& szS7Ɋ N#:~ l/ٍiGq(l뤣/-,>g͙ŋ va'vla!'[I$RV1BG SR%0F3uoPK! ѐ'theme/theme/_rels/themeManager.xml.relsM 0wooӺ&݈Э5 6?$Q ,.aic21h:qm@RN;d`o7gK(M&$R(.1r'JЊT8V"AȻHu}|$b{P8g/]QAsم(#L[PK-![Content_Types].xmlPK-!֧6 0_rels/.relsPK-!kytheme/theme/themeManager.xmlPK-!2/ theme/theme/theme1.xmlPK-! ѐ' theme/theme/_rels/themeManager.xml.relsPK] W.W  \ 3 !$).B024S796:G;<?wACEDHNOCX\__024578:;<>?@BCDFHIKLQZcejlmoruwx \ P!/c1499+:,:b:c:::::<;=;;;;;D<E<f<<?????ADzK.NPR\__1369=AEGJMNOPRSTUVWXY[\]^_`abdfghiknpqstvy ! !X@ @H 0(  0(  B S  ? _Toc331681179 _Toc454179708 _Toc454181308 _Toc509548740 _Toc513520578 _Toc160862507 _Toc187140382 _Toc187140383 _Toc187140384 _Toc454179715 _Toc454181315 _Toc187140387 _Toc187140388 _Toc71620696 _Toc104099824 _Toc163376470 _Toc71620698 _Toc104099826 _Toc163376472 '''e,,,,000W 6N ',,,,000TTWcnovwz22,2.2c2l2222222222233:::;&;5;h;o;SFZFpJJLLP4PTTVJVLVVVWWWWWW W W WWWW7W?WBWHWJWUWfWkWWWWWWWW?Aacm;m;;;;E<\<u<<<<<<<<<<<<<<<IIII@PBPCPCPTTUiVVWWWWW W W WWWWWWWWW?Aacm;m;;;;E<\<u<<<<<<<<<<<<<<<IIII@PBPCPCPTTUVVVWWWWWWW W W WWWWWWWWW ~er<P0iOV{%Ztjt`(DFg * `04/xx3P0u,<06B 13Z9`O8k9"1bEhqG5PN }i"0+mbm 8n  qhU8ymڍJ+6{y{UR ֔\^`\o(.^`.pLp^p`L.@ @ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PLP^P`L.h hh^h`hH.h 88^8`hH.h L^`LhH.h   ^ `hH.h   ^ `hH.h xLx^x`LhH.h HH^H`hH.h ^`hH.h L^`LhH.h^`OJQJo(hHh^`OJQJ^Jo(hHohpp^p`OJ QJ o(hHh@ @ ^@ `OJQJo(hHh^`OJQJ^Jo(hHoh^`OJ QJ o(hHh^`OJQJo(hHh^`OJQJ^Jo(hHohPP^P`OJ QJ o(hHh ^`hH.h ^`hH.h pLp^p`LhH.h @ @ ^@ `hH.h ^`hH.h L^`LhH.h ^`hH.h ^`hH.h PLP^P`LhH.h ^`hH.h ^`hH.h pLp^p`LhH.h @ @ ^@ `hH.h ^`hH.h L^`LhH.h ^`hH.h ^`hH.h PLP^P`LhH.h hh^h`hH.h 88^8`hH.h L^`LhH.h   ^ `hH.h   ^ `hH.h xLx^x`LhH.h HH^H`hH.h ^`hH.h L^`LhH.hh^h`.^`o(.pLp^p`L.@ @ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PLP^P`L.h^`OJQJo(hH^`OJPJQJ^Jo(-pLp^p`L.@ @ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PLP^P`L.hh^h`.^`.pLp^p`L.@ @ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PLP^P`L.ff^f`OJQJo(hH66^6`OJQJo(hH$ $ ^$ `o(. @ @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PLP^P`LhH.hh^h`o(.8^`OJQJo(hH L^`LhH.   ^ `hH.   ^ `hH. xLx^x`LhH. HH^H`hH. ^`hH. L^`LhH.h^`OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHopp^p`OJ QJ o(hH@ @ ^@ `OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHo^`OJ QJ o(hH^`OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHoPP^P`OJ QJ o(hHh^`OJQJo(hH8^`OJQJo(hH L^`LhH.   ^ `hH.   ^ `hH. xLx^x`LhH. HH^H`hH. ^`hH. L^`LhH. ee^e`OJ QJ o( P^`Po(hH @@^@`o(hH. 0^`0o(hH.. ^`o(hH G^`Go(hH) ^`o(hH) ^`o(hH ......  `^``o(hH.......  00^0`o(hH........h^`CJOJQJaJo(hHh^`OJQJ^Jo(hHohpp^p`OJ QJ o(hHh@ @ ^@ `OJQJo(hHh^`OJQJ^Jo(hHoh^`OJ QJ o(hHh^`OJQJo(hHh^`OJQJ^Jo(hHohPP^P`OJ QJ o(hHh hh^h`OJQJo(h 88^8`OJQJo(oh ^`OJ QJ o(h   ^ `OJQJo(h   ^ `OJQJo(oh xx^x`OJ QJ o(h HH^H`OJQJo(h ^`OJQJo(oh ^`OJ QJ o(h^`OJQJo(hHh^`OJQJ^Jo(hHohpp^p`OJ QJ o(hHh@ @ ^@ `OJQJo(hHh^`OJQJ^Jo(hHoh^`OJ QJ o(hHh^`OJQJo(hHh^`OJQJ^Jo(hHohPP^P`OJ QJ o(hH^`o(. ^`hH. pLp^p`LhH. @ @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PLP^P`LhH.hh^h`.h^`OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHopp^p`OJ QJ o(hH@ @ ^@ `OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHo^`OJ QJ o(hH^`OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHoPP^P`OJ QJ o(hHh hh^h`hH.h 88^8`hH.h L^`LhH.h   ^ `hH.h   ^ `hH.h xLx^x`LhH.h HH^H`hH.h ^`hH.h L^`LhH.h hh^h`hH.h 88^8`hH.h L^`LhH.h   ^ `hH.h   ^ `hH.h xLx^x`LhH.h HH^H`hH.h ^`hH.h L^`LhH. 77^7`o(hH. ^`hH. pLp^p`LhH. @ @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PLP^P`LhH.h^`OJQJo(hHh^`OJQJ^Jo(hHohpp^p`OJ QJ o(hHh@ @ ^@ `OJQJo(hHh^`OJQJ^Jo(hHoh^`OJ QJ o(hHh^`OJQJo(hHh^`OJQJ^Jo(hHohPP^P`OJ QJ o(hHh hh^h`hH.h 88^8`hH.h L^`LhH.h   ^ `hH.h   ^ `hH.h xLx^x`LhH.h HH^H`hH.h ^`hH.h L^`LhH.^`o(.66^6`OJQJo(hH pLp^p`LhH. @ @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PLP^P`LhH.0+m}iqG5PbmW_gZt8n1bEO80U8yR <00 q`(r<{y{3,m        `JQ%       *         ^d `JQ       `JQ`JQ`JQ       %؂         H."          Mv|X4\O^Y{@`*A}M^v  - 1 7 `  r nB Q'p]rv /DXAa J+:fC?o(zsi :YFL~b;jtK B!SO!k!6$Wr$%K%&&5t&eF'x\'m:(*+}3+K+.Z+9,k,T--.5./@/0 0=90$x022/z233585}5'c6e6H7 o8?q8L96a;:<V<6[<=i=>%{>4?v!@A<,A@A$B:B@BCC*CFCoC*DZD"G+TG'IlCI J1KL6K L7N7Nj~Nb0O8^OoPAaPQ9Q&wQH!RRRSRSDSjS)U@UqHUuUH/V9AVgWY{Y)Z8Z@ZsZa1[U[\d[v[o\]N]m]dR^L[^f^4_g_v_z_\%`faahOa.b\Vbab cEDcefc[`d"qdMe f2!g"g>gIgZhhh[hdiuiQjdjekkmlmKm:m7yn'p.pqq!OqTq!rMrzsHsOUs^t\`t3uEGuOWuYuwz!zCzZ}.~~EV~6>bUybqA0j|MdlDy(R)1?c}{T`.atr'Kt[{;` m.pex7-BJs%fw}] p7z*TG9l >~m Y)4 _1"pLR,SQ*%!#aJx/]y~}R IUf#"<k^pP@E5H||m63l7~6boNmA$(_[_zr="?-<()ziz',/:m8n{d*5LgrMb7VXs)O?z0@bp-'& 2"S{WDQaFwE[*i2 ymMtN[ oWDcBUr7\@,u~'0!}z /"0_!N;*]A`|"aj7OPQ% FFlTT@W@Unknown G*Ax Times New Roman5Symbol3. *Cx Arial5. .[`)Tahoma7. [ @Verdana[Times New Roman StandaardK,Bookman Old StyleA L Univers 45?= *Cx Courier New;" Helvetica;WingdingsA$BCambria Math"%Z'2'Bf G+ G+!TT@ 3qXZ ?TG2! xx  n.sluisPeijster-Terpellex                      Oh+'0`   ( 4@HPX n.sluisNormalPeijster-Terpelle4Microsoft Office Word@|w%@G@srs G՜.+,D՜.+,P  hp   TU Delft+T   TitelTitle 8@ _PID_HLINKSAzs/http://www.universitairelerarenopleidingen.nl/  !"#$%&'()*+,-./0123456789:;<=>?@ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ[\]^_`abcdefghijklmnopqrstuvwxyz|}~Root Entry F燷sData {1Table?WordDocumentASummaryInformation(DocumentSummaryInformation8CompObjr  F Microsoft Word 97-2003-document MSWordDocWord.Document.89q