ࡱ> ruopqg*qbjbjVV5r<r<g4 > JJJ^^^8B ^V.$$$$$%&T',$drJ'%%''JJ$$ȟ888'J$J$8'88q$@d5F/v Xyޟ0a\Z0JU$ ;'O'8]' i'y;';';'5;';';''''';';';';';';';';';' : Onderwijs- en Examenregeling (ex artikel 7.13 en 7.59 WHW) De decaan van de faculteit, gelet op de artikelen 9.5, 9.15, eerste lid, onder a, 7.13, eerste en tweede lid, 9.38, onder b, en 9.18, eerste lid, onder a, en 7.59 van de Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek, gehoord het advies van de opleidingscommissie en de instemming dan wel het advies van de faculteitsraad ten aanzien van de opleidingsspecifieke bijlage van de betreffende opleiding besluit vast te stellen de onderwijs- en examenregeling van de hierna genoemde opleiding: Master Psychology  Inhoudsopgave Bijlage A. Doel van de Masteropleiding Psychology 3 Bijlage B. Eindtermen van de Masteropleiding Psychology 4 Bijlage C. Toelatingseisen van de Masteropleiding Psychology (artikel 7.13 van de WHW) 6 Bijlage D. Taal in de Masteropleiding Psychologie 7 Bijlage E. (Voorkenniseisen voor) onderwijseenheden van de Masteropleiding Psychology 8 Bijlage F. Opleidingsspecifieke eisen voor de Masteropleiding Psychology 14 Bijlage G. Samenstelling examencommissie Psychologie (PSY/MPS) (behorende bij Art. 5.1) 15 Bijlage H. Overgangsregeling voor studenten 16 Bijlage A. Doel van de Masteropleiding Psychology Kenmerkend voor het profiel van de opleiding Psychologie (PSY en MPS) aan de Universiteit Twente is de scholing tot zowel onderzoeker als ontwerper. Gedegen basiskennis is het uitgangspunt, en er is veel aandacht voor de toepassing van psychologie in themagebieden, voor de vorming van academische en professionele vaardigheden en voor een goede voorbereiding op de toekomst. De Universiteit Twente schoolt psychologen die in staat zijn op wetenschappelijk verantwoorde wijze psychologisch onderzoek te beoordelen en uit te voeren (op het niveau van een beginnend onderzoeker), en tevens in staat zijn bestaande wetenschappelijke kennis bruikbaar te maken en in te zetten voor het analyseren en oplossen van problemen uit de praktijk. Voor het analyseren en oplossen van problemen wordt een systematische ontwerpaanpak gehanteerd. De Twentse psycholoog leert dus de aanpak en vaardigheden om zowel te kunnen onderzoeken als ontwerpen, met het oog op zijn/haar toekomstige rol van respectievelijk onderzoeker en professional (ontwerper van interventies, adviseur, beleidsmaker). In de Masteropleiding worden de in de Bacheloropleiding verworven competenties verdiept, bekwaamt de student zich tot zelfstandig opererende wetenschappelijk geschoolde professional, en doet de student verdiepende kennis op van theorien, bevindingen, methoden en technieken van minimaal n van de onderstaande specialisatiegebieden (themas) die aan de Universiteit Twente worden aangeboden: Conflict, Risico en Veiligheid (CRV) Geestelijke Gezondheidsbevordering (GG) Gezondheidspsychologie (GP) Human Factors en Mediapsychologie (HFM) Instructie, Leren en Ontwikkeling (ILO) In het masterjaar kiezen studenten n van deze specialisaties, waarin ze vakken gaan volgen en waar ze in afstuderen. De afgestudeerden van de masteropleiding Psychologie aan de Universiteit Twente zijn daarmee voorbereid op een academische functie (als psycholoog of psychologisch professional) op masterniveau op de arbeidsmarkt en voorbereid op de start van een promotietraject. Bijlage B. Eindtermen van de Masteropleiding Psychology De masteropleiding Psychology bestaat uit vijf specialisatiegebieden waarvan de student (minimaal) n specialisatie kiest. De vijf specialisatiegebieden zijn: Human Factors en Mediapsychologie (HFM) Conflict, Risico en Veiligheid (CRV) Instructie, Leren en Ontwikkeling (ILO) Geestelijke Gezondheidsbevordering (GG) Gezondheidspsychologie (GP) De masteropleiding bouwt voort op de eindkwalificaties van de bachelor Psychologie. De masteropleiding veronderstelt dat de daarbij behorende competenties op bachelor niveau worden beheerst. Deze competenties worden in de master verder ontwikkeld op een gevorderd niveau. De opleiding beoogt de studenten voldoende bagage te geven voor zelfstandige beroepsuitoefening en voor een vervolgopleiding tot wetenschappelijk onderzoeker. Specifiek voor de masterspecialisatie Geestelijke Gezondheidsbevordering wordt beoogd dat de afgestudeerde de Basisaantekening Psychodiagnostiek behaalt en in aanmerking komt voor instroom in de postacademische opleiding tot Gezondheidszorgpsycholoog. 1. De afgestudeerde beschikt over disciplinaire en specialistische bagage op een gevorderd niveau De afgestudeerden van de masteropleiding Psychology aan de Universiteit Twente beschikken over: 1.1 specialistische en verdiepende kennis van (actuele) theorien, onderzoeksmethoden, technologien en instrumentarium op het gebied van de gekozen specialisatie; en zijn in staat 1.2 de kennis en inzichten vanuit een kritische en analyserende invalshoek te beoordelen; 1.3 de theorien, onderzoeksmethoden, technologien en instrumenten toe te passen voor vraagstukken in het gekozen specialisatiegebied. 1.4 De afgestudeerde heeft (mede hierdoor) een beeld van het werk- en beroepenveld van de gekozen specialisatie. Specifiek geldend voor de masterspecialisatie Geestelijke Gezondheidsbevordering: 1.5 de afgestudeerde beheerst basis beroepsvaardigheden op het gebied van diagnostiek en behandeling van psychische stoornissen en is aantoonbaar in staat deze vaardigheden toe te passen in praktijksituaties. 2. De afgestudeerde beschikt over onderzoek/ontwerpcompetenties op gevorderd niveau De afgestudeerden van de masteropleiding Psychologie aan de Universiteit Twente zijn in staat opgedane (specialistische) kennis, inzicht en vaardigheden, onderzoeks- en ontwerpcompetenties, adequaat in te zetten om in grote mate van zelfstandigheid een complexe onderzoeks- of ontwerpopdracht binnen het kader van hun specialisatiegebied uit te voeren waarbij geldt dat zij: 2.1 psychologische problemen zodanig kunnen analyseren dat zij een onderzoekbare vraagstelling of werkbare probleemstelling kunnen formuleren; 2.2 voor psychologische problemen interventies of instrumenten kunnen ontwerpen en/of evalueren, gebruik makend van een systematische aanpak; 2.3 gegevens kunnen verzamelen en analyseren gebruikmakend van (een verantwoorde keuze uit), de voor de gekozen specialisatie, gangbare wetenschappelijke methoden en instrumenten. Voor de masterspecialisatie Geestelijke Gezondheidsbevordering geldt hierbij dat er veelal sprake is van secundaire analyse van reeds verzamelde gegevens; 2.4 de onderzoeksresultaten kritisch kunnen beoordelen en interpreteren, ook indien er sprake is van onvolledige en beperkte informatie, daarbij, waar relevant, rekening houdend met sociaal-maatschappelijke context en ethische aspecten; 2.5 nieuwe kennis en ideen ontwikkelen om bij te dragen aan theorievorming, modelvorming en/of instrumentvorming; 2.6 de resultaten van onderzoek, alsmede de kennis, overwegingen, methoden en onderzoekstechnische aspecten die hieraan ten grondslag liggen, op heldere en eenduidige wijze (schriftelijk en mondeling) kunnen presenteren en bediscussiren voor een doelgroep bestaande uit specialisten en niet-specialisten, daarbij rekening houdend met de geldende wetenschappelijke normen. 3. De afgestudeerde beschikt over academische vaardigheden en een professionele leer- en werkhouding De voor de bachelor geldende algemene academische vaardigheden en aspecten van professioneel gedrag, gelden evenzeer en veelal op een gevorderd niveau voor de master. In het bijzondere geldt als accent voor de masterafgestudeerden dat de afgestudeerden in staat zijn: 3.1 het eigen leer- en werkproces te managen en te reflecteren op, initiatieven te nemen in en verantwoordelijkheid te dragen voor het eigen leer- en werkproces. Bijlage C. Toelatingseisen van de Masteropleiding Psychology (artikel 7.13 van de WHW) De masteropleiding Psychology kent per studiejaar twee instroommomenten, namelijk 1 september en 1 februari. Om toegelaten te worden tot de Masteropleiding Psychologie, moet de student aan een aantal voorwaarden voldoen. De minimale vereisten zijn: Afgeronde WO Bachelor Psychologie of WO Master Psychologie Nederlands, minimaal op NT2 niveau Daarnaast is het ook mogelijk om toegelaten te worden met een afgerond pre-master psychologie programma van de UT. Het pre-master programma is bedoeld om de student, die al minimaal een WO-bachelor of een aanverwante HBO-bachelor (168SP/240EC) heeft afgerond, de theoretische psychologische basis en de ontwerp- en onderzoekscompetenties bij te brengen die hen kwalificeert voor het voortzetten van de studie in de masteropleiding Psychologie. De toelating tot het pre-master programma en de inhoud van het pre-master programma wordt individueel vastgesteld door de Toelatingscommissie Psychologie. Meer informatie over het pre-master programma is te vinden in de Opleidingsspecifieke bijlagen van de Bachelor OER. Toelating tot de verschillende specialisaties in de masteropleiding Psychologie Voor de verschillende programmas in de (aansluit)masteropleiding Psychologie kan een bepaald vakkenpakket in de bacheloropleiding of in het pre-master programma Psychologie worden aangewezen (ook wanneer een bachelor Psychologie aan een andere universiteit is afgerond). Voor UT Psychologie studenten is informatie hierover te vinden op  HYPERLINK "http://www.utwente.nl/psy" www.utwente.nl/psy ( informatie B3/studieprogramma (pre-) master. Bijlage D. Taal in de Masteropleiding Psychologie De voertaal in de Masteropleiding Psychologie is veelal Nederlands. Daarnaast is een docent gerechtigd een vak in het Engels aan te bieden. In dat geval zal de verslaglegging (ook tentamen) en presentatie door de student in het Engels dienen te geschieden. Wanneer een vak in het Nederlands wordt aangeboden, mag de student tentamenvragen in het Engels beantwoorden. De antwoorden op het tentamen moeten of in het Engels f in het Nederlands geformuleerd worden, niet in een combinatie van beide talen. Hetzelfde geldt voor onderwijseenheden die afgesloten worden met een opdracht. Bijlage E. (Voorkenniseisen voor) onderwijseenheden van de Masteropleiding Psychology Deze bijlage van het Opleidingspecifieke deel van het Studentenstatuut bevat een vermelding van alle onderdelen van het masterexamen en de wijze waarop deze onderdelen worden afgelegd. Voor elk onderdeel wordt onder andere de omvang in EC (European Credits) aangegeven. Studielast De masteropleiding Psychologie heeft een studielast van 60 EC, waarbij n EC gelijk staat aan 28 uren studie. Specialisaties in de masteropleiding Psychology In het masterjaar kiezen studenten n van de volgende specialisaties, waarin ze vakken gaan volgen (30 EC) en waar ze in afstuderen: Conflict, Risico en Veiligheid (CRV) Geestelijke Gezondheidsbevordering (GG) Gezondheidspsychologie (GP) Human Factors en Mediapsychologie (HFM) Instructie, Leren en Ontwikkeling (ILO) Hoe de masteropleiding er in detail uit ziet is afhankelijk van de gekozen specialisatie. Voorkenniseisen onderwijseenheden van de masteropleiding Psychology Om te beginnen met de master(vakken/onderwijseenheden zoals vermeld in deze bijlage) dienen studenten tenminste de bachelor of pre-master Psychologie volledig afgerond te hebben. Voor de verschillende specialisatie programmas kan een aanvullend vakkenpakket in de bacheloropleiding of in het pre-master programma Psychologie worden aangewezen. Voor de masterspecialisatie Geestelijke Gezondheidsbevordering geldt voor bachelorstudenten dat zij in hun bachelorprogramma de vakken Inleiding psychopathologie en Psychodiagnostiek behaald moeten hebben. Voor pre-masterstudenten geldt voor de masterspecialisatie Geestelijke Gezondheidsbevordering een uitgebreider pre-masterprogramma (maximaal 91 EC) dan het standaard programma (maximaal 64EC). Verder kunnen binnen de verschillende specialisatie programmas voor specifieke onderwijseenheden (vakken, stage/these) aanvullende (master) voorkenniseisen gelden. Deze voorkenniseisen worden verderop in dit document vermeld, bij de weergave van de onderwijseenheden per masterspecialisatie. Wijze van beoordelen onderwijseenheden van de masteropleiding Psychology Hieronder worden weergegeven de onderwijseenheden in de masteropleiding Psychology per specialisatie. Tentamen is schriftelijk, tenzij anders vermeld en kan bestaan uit n of meer (deel)toetsen; opdracht kan zijn n of meerdere opdrachten (al dan niet met presentatie). Details over vorm en aantal van de beoordelingsvormen tentamen of opdracht (en eventuele wijzigingen) worden door de examinator bekend gemaakt via Blackboard. Wanneer er sprake is van verplichte aanwezigheid bij een of meerdere onderdelen van het vak wordt diteveneens door de examinator bekend gemaakt via Blackboard. NB: de vetgedrukte examinator is eerstverantwoordelijke. Het rooster wordt voorafgaand aan elk (en per) semester bekend gemaakt op  HYPERLINK "http://www.utwente.nl/roosters" www.utwente.nl/roosters. Daarin staan plaats en tijd van alle bijeenkomsten van de onderwijsdelen, alsmede de data van de tentamens. Informatie over de inhoud van onderwijseenheden van de opleiding Psychologie is te vinden in OSIRIS. Specialisatie: Conflict, Risico en Veiligheid (CRV) De masterspecialisatie CRV bestaat in het studiejaar 2012-2013 uit zes verplichte vakken van 5EC en 30EC masterthese. Semester 1 2012-2013 VakcodeVaknaamBlokECWijze van beoordelenExaminator201100014Groepsdynamiek- en interventie1A5Tentamen, opdrachtJ. Vogel, MSc Dr. E.G. Ufkes201100016Risicos in een maatschappelijke context1A5Tentamen, opdrachtDr. J. Gutteling201100015Leiderschap en ethiek1B5Tentamen, opdrachtDr. P.W. de Vries201000145Empirisch risico- en conflictonderzoek11A en1B 5OpdrachtDr. M. Kuttschreuter Dr. S. Zebel  Semester 2 2012-2013 VakcodeVaknaamBlokECWijze van beoordelenExaminator201000143Forensische psychologie2A5Tentamen, opdrachtProf. dr. E. Giebels 201000144Risico- en veiligheidsbeleving2B5Tentamen, opdrachtDr. J. Gutteling201000145Empirisch risico- en conflictonderzoek12A en 2B5OpdrachtDr. M. Kuttschreuter, Dr. S. Zebel Masterthese* VakcodeVaknaamECWijze van beoordelenExaminator201000153Masterthese Conflict, Risico en Veiligheid30OpdrachtEerste begeleider zoals genoemd in het afstudeercontract Tweede begeleider zoals genoemd in het afstudeercontract1 Studenten die in september starten met de masterspecialisatie CRV moeten het vak in het eerste semester van het studiejaar 2012-2013 volgen. Studenten die in februari starten met de masterspecialisatie CRV moeten het vak in het tweede semester van het studiejaar 2012-2013 volgen. * Meer informatie over de masterthese en de eisen die gesteld worden aan de samenstelling van de afstudeercommissie (examinatoren) zijn te vinden op:  HYPERLINK "http://www.utwente.nl/psy/afstudeerweb" www.utwente.nl/psy/afstudeerweb Specialisatie: Geestelijke Gezondheidsbevordering (GG) De masterspecialisatie GG bestaat in het studiejaar 2012-2013 uit 30EC verplichte vakken, 10EC masterthese en 20EC stage (of eventueel 30EC vakken en 30EC masterthese). Alle vakken, de stage en de these worden twee keer per studiejaar aangeboden. Studenten die per september instromen in de masterspecialisatie GG volgen de vakken in het eerste semester. Studenten die per februari instromen in de masterspecialisatie GG volgen de vakken in het tweede semester. wil zeggen vakken aangeboden in blok 1A worden ook aangeboden in blok 2A en vakken blok 1B worden ook aangeboden in blok 2B). Semester 1 en 2 2012-2013 VakcodeVaknaamBlok ECSoort vakWijze van beoordelenExaminator201000090Geestelijke gezondheidsbevordering1B5VerplichtOpdrachtDr. G.J. Westerhof201000091Counseling en gespreksvaardigheden*1A5VerplichtTentamen, OpdrachtDr. P. Meulenbeek Drs. M.A. Milo 201000092eMental health1A5VerplichtOpdrachtDrs. S.M. Kelders Dr. J.E.W.C. van Gemert-Pijnen201000093Verdieping psychopathologie1A5VerplichtTentamen, opdrachtDr. L.C.A. Christenhusz 201000094Cognitieve en gedragstherapie*1B5VerplichtTentamen, OpdrachtDr. K.M.G. Schreurs201000146Capita selecta mental health1B5VerplichtMondeling tentamenDr. M.M. Veehof* Binnen dit vak worden n of meerdere (deel)tentamens aangeboden. Voor de tentamens van dit vak geldt (net als bij opdrachten) dat bij de herkansing van een tentamen maximaal het cijfer 6 behaald kan worden, zowel wanneer de student bij de eerste kans een onvoldoende heeft behaald, als wanneer de student niet heeft deelgenomen aan de eerste kans. Voldoendes mogen niet worden herkanst (zie daarvoor de regels in de master OER GW 2012-2013). Masterthese1 VakcodeVaknaamECWijze van beoordelenExaminator201000155Masterthese Geestelijke Gezondheidsbevordering10OpdrachtEerste begeleider zoals genoemd in het afstudeercontract Tweede begeleider zoals genoemd in het afstudeercontract.1 Wanneer studenten binnen de masterspecialisatie GG een stage van 20EC volgen behelst de masterthese 10EC. Wanneer een student geen stage van 20EC volgt kan de student de master afronden door middel van een 30EC masterthese GG. Meer informatie over de masterthese en de eisen die gesteld worden aan de samenstelling van de afstudeercommissie (examinatoren) zijn te vinden op:  HYPERLINK "http://www.utwente.nl/psy/afstudeerweb" www.utwente.nl/psy/afstudeerweb Stage2 VakcodeVaknaamECWijze van beoordelenExaminator201000154Stage Geestelijke Gezondheidsbevordering*20OpdrachtDrs. M. Blomesath-Prenger2 Als verplichte voorkennis voor het volgen van de stage geldt: de student heeft de vakken Counseling en gespreksvaardigheden en Verdieping psychopathologie behaald en de student heeft het vak Cognitieve en gedragstherapie gevolgd (dat wil zeggen deelgenomen aan de verplichte en examenonderdelen van het vak). Specialisatie: Gezondheidspsychologie (GP) De masterspecialisatie GP bestaat uit 20EC verplichte vakken (waarvan twee vakken tweemaal per studiejaar worden aangeboden), 10EC keuzevakken (uit een aanbod van 20EC GP vakken) en een 30EC masterthese. Semester 1 2012-2013 VakcodeVaknaamBlokECSoort vakWijze van beoordelenExaminator201000136Public health psychology1A5VerplichtTentamen, OpdrachtDr. C.H.C. Drossaert Dr. M.E. Pieterse201000137eHealth*1A5VerplichtTentamen, opdrachtDrs. S.M. Kelders Dr. J.E.W.C. van Gemert-Pijnen201000141Research methods in health psychology*1A5VerplichtTentamen, OpdrachtDr. P.M. ten Klooster Dr. L.M.A. Braakman-Jansen201000138Capita selecta health psychology1B5KeuzeWordt later bekend gemaaktDr. L.M.A. Braakman-Jansen 201000139Health psychology in life span perspective1B5KeuzeTentamen, OpdrachtDr. C. Bode * Dit vak wordt tweemaal per studiejaar aangeboden. Semester 2 2012-2013 VakcodeVaknaamBlokECSoort vakWijze van beoordelenExaminator201000137eHealth*2A5VerplichtTentamen, opdrachtDrs. S.M. Kelders Dr. J.E.W.C. van Gemert-Pijnenn.n.b.Behavioural Medicine2A5VerplichtTentamen, OpdrachtDr. E. Taal Dr. C.H. C. Drossaert 201000141Research methods in health psychology*2A5VerplichtTentamen, OpdrachtDr. P.M. ten Klooster Dr. L.M.A. Braakman-Jansenn.n.b.Professional Skills for Health Psychologists2B5KeuzeWordt later bekend gemaaktWordt later bekend gemaakt 201000142Entertainment education2B5KeuzeOpdracht Dr. M.E. Pieterse Dr. C.H.C. Drossaert * Dit vak wordt tweemaal per studiejaar aangeboden. Masterthese1 VakcodeVaknaamECWijze van beoordelenExaminator201000152Masterthese Gezondheidspsychologie30OpdrachtEerste begeleider zoals genoemd in het afstudeercontract Tweede begeleider zoals genoemd in het afstudeercontract.1 Als verplichte voorkennis voor het starten met de Masterthese Gezondheidspsychologie geldt dat de student minimaal 10EC mastervakken GP moet hebben behaald. Meer informatie over de masterthese en de eisen die gesteld worden aan de samenstelling van de afstudeercommissie (examinatoren) zijn te vinden op:  HYPERLINK "http://www.utwente.nl/psy/afstudeerweb" www.utwente.nl/psy/afstudeerweb Specialisatie: Human Factors en Mediapsychologie (HFM) De masterspecialisatie HFM bestaat in het studiejaar 2012-2013 uit een 10EC verplicht vak (Research in HFM), en 20EC aanvullende (keuze) vakken, waarbij sprake is van keuze 3 of 4 uit 4 vakken, en keuze 0 of 1 uit 3 vakken). De student heeft voor de 20EC invulling twee mogelijkheden: De student kiest vier van de vier vakken: Human Error, Human Computer Interaction, Traffic Psychology en Intelligent Systems. De student kiest drie van de vier vakken (Human Error, Human Computer Interaction, Traffic Psychology en Intelligent Systems) en kiest daarbij n van de drie overige vakken, de vakken Media Psychology, Media & Technology en Conversational Agents). In totaal volgt de student altijd het 10EC verplichte vak en 20EC aanvullende (keuze)vakken. Semester 1 2012-2013 VakcodeVaknaamBlokECSoort vakWijze van beoordelenExaminator201100122Research in HFM 1A10VerplichtOpdrachtDr. M. Schmettow192165201Media & Technology*1B5Keuzevak 0 of 1 uit 3Wordt later bekend gemaaktDr. D.K.J. Heylen192934090Human Error1B5Keuzevak 3 of 4 uit 4 Tentamen, opdrachtProf.dr. J.M.C. Schraagen192934100Media Psychology1B5Keuzevak 0 of 1 uit 3 Tentamen, opdrachtDr. A. Heuvelman* Dit vak wordt aangeboden vanuit de UT master Human Media Interaction (HMI) Semester 2 2012-2013 VakcodeVaknaamBlokECSoort vak Wijze van beoordelenExaminatorn.n.b.Conversational Agents*2A5Keuzevak 0 of 1 uit 3 Wordt later bekend gemaaktDr.ir. H.J.A. op den Akker 201200123Intelligent Systems2A5Keuzevak 3 of 4 uit 4 Wordt later bekend gemaaktProf. dr. F. van der Velde 201100126Human Computer Interaction2A5Keuzevak 3 of 4 uit 4OpdrachtDr. M. Schmettow201100125Traffic Psychology2B5Keuzevak 3 of 4 uit 4 Tentamen en opdrachtProf. dr. ing. Verwey * Dit vak wordt aangeboden vanuit de UT master Human Media Interaction (HMI) Masterthese* VakcodeVaknaamECWijze van beoordelenExaminator201100153Masterthese Human factors en mediapsychologie30OpdrachtEerste begeleider zoals genoemd in het afstudeercontract Tweede begeleider zoals genoemd in het afstudeercontract.* Meer informatie over de masterthese en de eisen die gesteld worden aan de samenstelling van de afstudeercommissie (examinatoren) zijn te vinden op:  HYPERLINK "http://www.utwente.nl/psy/afstudeerweb" www.utwente.nl/psy/afstudeerweb Specialisatie: Instructie, Leren en Ontwikkeling De specialisatie ILO bestaat uit zes (keuze)vakken van 5EC (uit een aanbod van 35EC vakken) en 30EC masterthese. Studenten kiezen (minimaal) zes van de zeven aangeboden vakken. Semester 1 2012-2013 VakcodeVaknaamBlokECWijze van beoordelenExaminator192914040Leren en instructie1A5TentamenWordt later bekend gemaakt191970320Learning with games and simulations1A 5OpdrachtDr. A.W. Lazonder191970350Learning with multimedia1B5TentamenDr. T.H.S. Eijsink Semester 2 2012-2013 VakcodeVaknaamBlokECWijze van beoordelenExaminator192914050Hersenen en leren2A5TentamenDr. T. H. van Leeuwen M. van Klink, MSc192914070Leren bij volwassenen2B5OpdrachtDr. H.H. Leemkuil201100128Diagnostiek en interventies in het onderwijs2B5OpdrachtWordt later bekend gemaakt192914060Onderzoek in de learning sciences2A5Tentamen, opdrachtProf.dr. A.J.M. de Jong Masterthese* VakcodeVaknaamECWijze van beoordelenExaminator192914960Masterthese Instructie, Leren en Ontwikkelling30OpdrachtEerste begeleider zoals genoemd in het afstudeercontract Tweede begeleider zoals genoemd in het afstudeercontract.* Meer informatie over de masterthese en de eisen die gesteld worden aan de samenstelling van de afstudeercommissie (examinatoren) zijn te vinden op:  HYPERLINK "http://www.utwente.nl/psy/afstudeerweb" www.utwente.nl/psy/afstudeerweb Bijlage F. Opleidingsspecifieke eisen voor de Masteropleiding Psychology Te behalen vakken en eventuele vrijstellingen in de master De student dient in de master tenminste 30 EC mastervakken te volgen en succesvol af te ronden. Indien bij een student door de examencommissie vrijstelling wordt verleend voor een mastervak uit zijn programma (bijvoorbeeld op basis van eerder verworven competenties) dan telt deze vrijstelling niet mee voor de te behalen 30 EC mastervakken. In dat geval volgt de student een vrij programma (art. 7.3d WHW). Het programma wordt ter goedkeuring voorgelegd aan de examencommissie ter controle van de eindtermen. Bijlage G. Samenstelling examencommissie Psychologie (PSY/MPS) (behorende bij Art. 5.1) Examencommissie Psychologie PSY/MPS Voorzitter: prof.dr. E.T. Bohlmeijer Stafleden: dr. M.L. Noordzij, dr. M. Groenier, dr. J.E.W.C. van Gemert-Pijnen, dr.ir. P.W. de Vries Adviseurs: dr. H. Boer, opleidingsdirecteur L. Holsbeeke MSc, onderwijscordinator S. Bosch MA, studieadviseur drs. C.C. Hoeksma, studieadviseur G.J.H. de Jong-Veneberg MSc, studieadviseur Griffier: M.W.J. Peijster-Terpelle, Secretariaat: A. Laarhuis Bijlage H. Overgangsregeling voor studenten Overgangsregelingen masterprogramma Psychology Overgangsregeling vakken CRV 2011-2012 Het vak Groepsdynamiek en interventie wordt in het studiejaar 2012-2013 in blok 1A aangeboden in plaats van in blok 1B (zoals in 2011-2012). Overgangsregeling vakken Gezondheidspsychologie 2011-2012 Het vak Psychological Interventions in Health Care krijgt met ingang van het studiejaar 2012-2013 een nieuwe naam die beter aansluit bij de inhoud van het vak: Behavioural Medicine. Het vak zal wat betreft opzet en inhoud niet wijzigen. De vakken Public Health Psychology, Behavioural Medicine en Capita Selecta Health Psychology worden met ingang van het studiejaar 2012-2013 n keer per studiejaar aangeboden (in plaats van twee keer in 2011-2012) en (deels) in andere blokken) Overgangsregeling vakken HFM 2011-2012 Psychology of Media Entertainment Dit keuzevak is in het studiejaar 2011-2012 voor het laatst aangeboden. De student die tenminste eenmaal aan de beoordelingsvorm van een examenonderdeel van het vak in 2011-2012 heeft deelgenomen, heeft het recht om op de eerste twee verroosterde gelegenheden van studiejaar 2012-2013 het examenonderdeel in de onveranderde vorm af te leggen. Het vak Psychology of Media Entertainment wordt met ingang van het studiejaar 2012-2013 vervangen door het nieuwe (keuze)vak Intelligent Systems (5 EC).  Het adviesrecht heeft betrekking op artikel 7.13 WHW ten aanzien van de onderdelen a t/m g. Het instemmingsrecht heeft betrekking op artikel 7.13 WHW ten aanzien van de overige onderdelen.     Opleidingsspecifieke bijlagen MPS bij de Onderwijs- en Examenregeling van de Masteropleidingen GW 2012-2013; GW-OSC.2012.038  PAGE 3 ;<=?@A]f& - 7 8 ? ҽw\wJ3,h8eh^zm5B*OJQJ^JmHphsH#h^zmB*OJQJ^JmHphsH5jh Yh YB*H*OJQJU^JmHphsH,h Yh Y5B*OJQJ^JmHphsH/h Yh Y5B*OJQJ]^JmHphsH,h Yh Y6B*OJQJ^JmHphsH)h Yh YB*OJQJ^JmHphsH4h8eh Y5B*CJOJQJ^JaJmHphsH#hXh;hn5OJQJ^JmHsH<=>?@A]% & 8 J K $xx$If^a$gd Y$ h6xx$7$8$H$If^a$gd Y$xx^a$gd Y$xx^a$gd Y$xx@&^a$gd Y^gd ? I J K L N O \ ] ^ # $ W X Z [ ѼpaP?P?P?P?P?P?P?P hcg6h^zmOJQJ^JmHsH hcg6h;$OJQJ^JmHsHh{(5OJQJ^JmHsH hXh;h OJQJ^JmHsH h;)5OJQJ\^JmHsH h{(h YOJQJ^JmHsHh{(OJQJ^JmHsHh Yh YmHsH)h Yh YB*OJQJ^JmHphsH/h8eh Y56B*OJQJ^JmHphsH,h8eh Y5B*OJQJ^JmHphsHK L M N ] ^ % Y tfTTTT "xx^gdW !^gd;$ xx^gd{(  ^gd{(^gdZThkd$$Ifl## t0644 laytw Y ? \ $ & F *$`a$gdS $ & F *$`a$gdw $a$gdw $$ !a$gdw $^a$gdw 7$^gdw gd;$ xx^gd{( "xx^gdW 4 o ~  "/и{n{d{SBS hw hjOJQJ^JmHsH hw hS OJQJ^JmHsHhw%r^JmHsHhw hn^JmHsHhw h>^JmHsH hw hnOJQJ^JmHsH hw h>OJQJ^JmHsHh"OJQJ^JmHsH/h;$h\KfCJOJQJaJmHnHsHtHuhw hw mHsHh;)mHsH)h;$CJOJQJaJmHnHsHtHuh;$mHsH=>^_  )Z^gdxx7$^gd;$ 7$^gd;$ $ *$a$gd$ & F *$`a$gd> & F *$`gd>$ & F *$`a$gdS =>ͼͫ{lZH6#h;$hw 5OJQJ^JmHsH#h;$h\Kf5OJQJ^JmHsH#h;$hu=5OJQJ^JmHsHh^zm5OJQJ^JmHsHh;$OJQJ^JmHsH hw hnOJQJ^JmHsH hw h)pOJQJ^JmHsH hw hOJQJ^JmHsH hw h/ OJQJ^JmHsH hw h>OJQJ^JmHsH hw hS OJQJ^JmHsH hw hq]OJQJ^JmHsH nr)RɷۥpZpFp2pZ'hw h6OJPJQJ^JmHsH'hw hOJPJQJ\^JmHsH*hw h5OJPJQJ\^JmHsH$hw hOJPJQJ^JmHsHh"OJPJQJ^JmHsH#h;$hMdj5OJQJ^JmHsH#h;$h\Kf5OJQJ^JmHsH#h;$h N5OJQJ^JmHsH#h;$h?Th5OJQJ^JmHsH#h;$hu=5OJQJ^JmHsH#h;$h 5OJQJ^JmHsHZ7!%""$$%#&$&%&}&~&\'x'y''''** $h^ha$gdQX $^a$gd6 $ & F a$gdx. $^a$gdx. xx^gd;$^gd;$^gdR$u$"&%&&&(&-&0&1&H&I&N&W&X&Y&a&Ƕ~lZH6H#h;$h\Kf5OJQJ^JmHsH#h;$h.5OJQJ^JmHsH#h;$h?Th5OJQJ^JmHsH#h;$hYY5OJQJ^JmHsH#h;$hw 5OJQJ^JmHsH#h;$hu=5OJQJ^JmHsH'h;$h;$5OJPJQJ^JmHsH!h^zm5OJPJQJ^JmHsHh;$OJPJQJ^JmHsH*hw h5OJPJQJ\^JmHsH$hw hOJPJQJ^JmHsHa&b&c&d&k&q&t&u&w&|&}&~&&' ' ' ''','ɷɷɣt[B[B[B[1hw h.B*OJQJ^JmHnHphsHtH1hw hu=B*OJQJ^JmHnHphsHtH1hw hqNB*OJQJ^JmHnHphsHtH+h"B*OJQJ^JmHnHphsHtH'h;$h\Kf5OJPJQJ^JmHsH#h;$h.5OJQJ^JmHsH#h;$h\Kf5OJQJ^JmHsH#h;$hu=5OJQJ^JmHsH#h;$hqN5OJQJ^JmHsH,'/'Z'\'w'x'y''''''''''ʹʹiP71hw h%YB*OJQJ^JmHnHphsHtH1hw h`"B*OJQJ^JmHnHphsHtH1hw h6CB*OJQJ^JmHnHphsHtH1hw hB*OJQJ^JmHnHphsHtH1hw hB*OJQJ^JmHnHphsHtH1hw h\KfB*OJQJ^JmHnHphsHtH1hw hu=B*OJQJ^JmHnHphsHtH1hw hpQB*OJQJ^JmHnHphsHtH'J(K(n(|(((((((((())))*)9)X)x)).***ͼwfUffwfGhJPOJQJ^JmHsH hw hSOJQJ^JmHsH hw hIOJQJ^JmHsH hw hLOJQJ^JmHsH#hw h65OJQJ^JmHsH hw h6OJQJ^JmHsH hw hpQOJQJ^JmHsH hw h|OJQJ^JmHsH1hw h6B*OJQJ^JmHnHphsHtH1hw h|B*OJQJ^JmHnHphsHtH****+(+4+S+T+a+x+|+++++,,",#,:,H,I,ŴppbpQ<)jhw hOJQJU^JmHsH hw hV OJQJ^JmHsHhr OJQJ^JmHsH hw hqNOJQJ^JmHsH hw h_OJQJ^JmHsH hw hnOJQJ^JmHsH hw hmkSOJQJ^JmHsH hw h6OJQJ^JmHsH#hw h66OJQJ^JmHsHhz>6OJQJ^JmHsH1hw hQXB*OJQJ^JmHnHphsHtH****,,,,,0---3/4/5///00$xx*$^a$gd;$ $*$^a$gd;$ 7$8$H$^gd1w $^a$gdx.xx7$8$H$^gd;$ 7$8$H$^gd;$ 7$8$H$^gd6I,p,q,r,,,,,,,,,,,,¯yk\J8#h;$hw 5OJQJ^JmHsH#h;$hu=5OJQJ^JmHsHh^zm5OJQJ^JmHsHh;$OJQJ^JmHsH hw hqNOJQJ^JmHsH hw hV OJQJ^JmHsH& jhw hV OJQJ^JmHsH$hw h0JOJQJ^JmHsH)jhw hOJQJU^JmHsH/juhw hOJQJU^JmHsH hw hOJQJ^JmHsH,,,,,,,,,,,,,, - ----#-.-/-0-O-R-ɷۣsbsQbs@ssb hw hYYOJQJ^JmHsH hw hVmOJQJ^JmHsH hw h.OJQJ^JmHsH hw h"q:OJQJ^JmHsH hw hOJQJ^JmHsHh"OJQJ^JmHsH&h;$h\Kf5OJQJ\^JmHsH#h;$h\Kf5OJQJ^JmHsH#h;$h.5OJQJ^JmHsH#h;$h5OJQJ^JmHsH#h;$hYY5OJQJ^JmHsHR-w----#.%.&.1.. /2/5/6/=/>/@/A/Y/﷦xfTBT0#h;$h r5OJQJ^JmHsH#h;$hw 5OJQJ^JmHsH#h;$hYY5OJQJ^JmHsH#h;$hu=5OJQJ^JmHsHh^zm5OJQJ^JmHsHh;$OJQJ^JmHsH hw hu#OJQJ^JmHsH hw hpQOJQJ^JmHsH hw h1wOJQJ^JmHsH)hw h1w5OJQJ\]^JmHsH#hw h1wOJQJ]^JmHsH hw h"q:OJQJ^JmHsHY/i/q/r//////00F0_0l00dzykZHZ7&7 hw hp81OJQJ^JmHsH hw hxOJQJ^JmHsH#hw h\Kf5OJQJ^JmHsH hw h\KfOJQJ^JmHsHh"OJQJ^JmHsH#h;$h\Kf5OJQJ^JmHsH&h;$h.'5OJQJ\^JmHsH&h;$h\Kf5OJQJ\^JmHsH&h;$h.5OJQJ\^JmHsH&h;$h?Th5OJQJ\^JmHsH#h;$h#5OJQJ^JmHsH#h;$hu#5OJQJ^JmHsH00000000000 111G11111ͻvveQ@/@Q hw h:SOJQJ^JmHsH hw h LOJQJ^JmHsH&hw h L5OJQJ\^JmHsH hw hv?OJQJ^JmHsH hw h.OJQJ^JmHsH hw h OJQJ^JmHsH hw h>j/OJQJ^JmHsH#hw h\Kf5OJQJ^JmHsH#hw h>j/5OJQJ^JmHsH hw h\KfOJQJ^JmHsH hw hxOJQJ^JmHsH hw hp81OJQJ^JmHsH0011G1111272_22222 $^a$gdr $^a$gd L $ *$a$gd L & F *$`gd L$ & F *$`a$gd L$a$gd L$7$8$H$^a$gd L$7$8$H$^a$gdx. $^a$gdx.12233 3(3)3E3F3L3|3}3~33333ɵɡɐn]O]>- hw hbOJQJ^JmHsH hw hp81OJQJ^JmHsHhJPOJQJ^JmHsH hw hw OJQJ^JmHsH hw hOJQJ^JmHsH hw h)OJQJ^JmHsH hw h>pOJQJ^JmHsH&hw h.'5OJQJ\^JmHsH&hw h)5OJQJ\^JmHsH&hw hnN5OJQJ\^JmHsH#hw hr5OJQJ^JmHsH hw h LOJQJ^JmHsH2)36:7;779::;;};~;;*<+<^gd;f"$ SBLG!*$]^a$gd.'$ SBLG!*$]^a$gd ^gd $^a$gd $^a$gdx.^gdp81$7$8$H$^a$gdx.3346*6H6R6T6w666666:7;7B7b777777748޼͚vdR@R#hw h LOJQJ]^JmHsH#hw h OJQJ]^JmHsH#hw h L5OJQJ^JmHsH#hw hb5OJQJ^JmHsH#hw h 5OJQJ^JmHsH hw h OJQJ^JmHsH hw h)OJQJ^JmHsH hw h:SOJQJ^JmHsH hw hp81OJQJ^JmHsH hw hlOJQJ^JmHsH hw hbOJQJ^JmHsH48<88999a:b::::::;;;};~;޹ޤ͌yhW>1hw h>pB*OJQJ^JmHnHphsHtH hw h LOJQJ^JmHsH hw h.'OJQJ^JmHsH$hw h0JOJQJ^JmHsH/j\hw hOJQJU^JmHsH)jhw hOJQJU^JmHsH&hw h 6OJQJ]^JmHsH hw hOJQJ^JmHsH hw h OJQJ^JmHsH hw hOJQJ^JmHsH~;;;;;)<*<+<9<?<A<Q<U<z<<<<ȷȦp\H\7 hw hh(OJQJ^JmHsH&hw hKI56OJQJ^JmHsH&hw h;f"56OJQJ^JmHsH#hw h.'6OJQJ^JmHsH#hw h;f"6OJQJ^JmHsH#hw hW16OJQJ^JmHsH hw h;f"OJQJ^JmHsH hw h.'OJQJ^JmHsH hw hW1OJQJ^JmHsH&hw h;f"5>*OJQJ^JmHsH#hw h;f"5OJQJ^JmHsH+<A<I<Q<V<Y<n<y<$d$If^a$gd;f"d$If^gd;f"^gd;f"y<z<<$d$If^gd;f"kdW$$Iflֈ\ # 8$ 0D%4 lap2yt;f"<<<<<<<$ d$If^a$gd;f"d$If^gd;f"<<<<<<<<< ===#=$=5=6=V=X=n=======ͼr޼ar޼rPAhJPH*OJQJ^JmHsH hw hh(OJQJ^JmHsH hw hOJQJ^JmHsH& *hw h;f"5OJQJ^JmHsH#hw hS '5OJQJ^JmHsH#hw h;f"5OJQJ^JmHsH#hw h5OJQJ^JmHsH hw h;f"OJQJ^JmHsH hw hOJQJ^JmHsH hw hKIOJQJ^JmHsH hw h;f"OJQJ^JmH sH <<"kdQ$$Iflbֈ\ # 8$ 0D%4 lap2yt;f"<< ===$=5=$ d$If^a$gd;f"d$If^gd;f"5=6="kdO$$Iflbֈ\ # 8$ 0D%4 lap2yt;f"6=@=V=Y=[=n==$ d$If^a$gd;f"d$If^gd;f"=="kdM$$Iflbֈ\ # 8$ 0D%4 lap2yt;f"========d$If^gd$ d$If^a$gd;f"d$If^gdh(d$If^gd;f"============>>>ܺp^L8&hw h;f"56OJQJ^JmHsH#hw h;f"6OJQJ^JmHsH#hw h.'6OJQJ^JmHsH#hw h5lO6OJQJ^JmHsH& *hw h;f"5OJQJ^JmHsH#hw h;f"5OJQJ^JmHsH#hw h5OJQJ^JmHsH hw h;f"OJQJ^JmHsH hw hKIOJQJ^JmHsH hw hOJQJ^JmHsH#hJPh;f"H*OJQJ^JmHsH===" ^gd;f"kdK$$Iflbֈ\ # 8$ 0D%4 lap2yt;f"=> >>>>.>9>$d$If^a$gd;f"d$If^gd;f" ^gd;f">>:>\>^>i>s>t>{>>>>>>>>????$?8?:?ǶǥǓǶǁo]Kǁ9#hw h5OJQJ^JmHsH#hw h;f"H*OJQJ^JmHsH#hw hKIH*OJQJ^JmHsH#hw hh(5OJQJ^JmHsH#hw h;f"5OJQJ^JmHsH#hw hN5OJQJ^JmHsH hw hh(OJQJ^JmHsH hw hKIOJQJ^JmHsH hw h;f"OJQJ^JmHsH&hw h;f"56OJQJ^JmHsH&hw hKI56OJQJ^JmHsH9>:>D>$d$If^gd;f"kdI$$Iflֈ\ # 8$ 0D%4 lap2yt;f"D>\>_>a>t>>>$ d$If^a$gd;f"d$If^gd;f">>"kdC$$Iflbֈ\ # 8$ 0D%4 lap2yt;f">>>>>>>d$If^gdh($ d$If^a$gd;f"d$If^gd;f">>"kdA $$Iflbֈ\ # 8$ 0D%4 lap2yt;f">>???$?G?$ d$If^a$gd;f"d$If^gd;f":?F?G?H?I?T?U?V???@@=@?@@@A@d@@@YAZAʸucP=P=P$hw hOJPJQJ^JmHsH$hw h*|OJPJQJ^JmHsH#hw hKIH*OJQJ^JmHsHh<[ OJQJ^JmHsH&hw h;f"56OJQJ^JmHsHh<[ 6OJQJ^JmHsH#hw h;f"6OJQJ^JmHsH# *hw h;f"OJQJ^JmHsH hw h;f"OJQJ^JmHsH#hw h;f"5OJQJ^JmHsH#hw h5OJQJ^JmHsHG?H?I?"^gd;f"kd? $$Iflbֈ\ # 8$ 0D%4 lap2yt;f"I?V?^?f?i?~??$d$If^a$gd;f"d$If^gd;f"^gd;f"????Q?2 $If^gd;f"dx$If^gd;f"kd= $$IflrL8lD%   0%4 layt;f"???@>@dx$If^gd;f"$ dx$If^a$gd;f">@?@ZAGBHBQH33 r7$8$H$^`rgd<[ ^gd*|kd $$IflrL8lD%   0%4 layt;f"ZAAAAAAA%B&BEBFBGBIBzB{BBBDìٚvdP? hw hOJQJ^JmHsH&hw hKI5H*OJQJ^JmHsH#hw h15OJQJ^JmHsH#hw h#T5OJQJ^JmHsH#hw hKI5OJQJ^JmHsH# *hw hp81OJQJ^JmHsH,hyh<[ 0JOJQJ^JmHnHsHtH+jh<[ OJQJU^JmHnHsHtH(h<[ h<[ OJQJ^JmHnHsHtH"h<[ OJQJ^JmHnHsHtHHBIBBDDDDDDE EE*E$d$If^a$gdKId$If^gdKI ^gdKI^gd^gdKI^gd;f" DDDDD+EpEEEEEEEE(F:FFFFFGGG۵p^L; hw hKIOJQJ^JmHsH#hw hKI5OJQJ^JmHsH#hw h5OJQJ^JmHsH hw hOJQJ^JmHsH hw hp81OJQJ^JmHsH#hw hKI5OJQJ^JmHsH hw hKIOJQJ^JmHsH&hw hKI56OJQJ^JmHsH#hw h.'6OJQJ^JmHsH#hw hKI6OJQJ^JmHsH#hw hp816OJQJ^JmHsH*E+E kd $$Ifl֞\ & 8$ 0(4 lap<ytKI+E5EXE[E]EgEpEE$ dx$If^a$gdKIdx$If^gdKIEE kd $$Ifl֞\ & 8$ 0(4 lap<ytKIEEEEEEEEEEE $If^gdKI$ d$If^a$gdKId$If^gdKI EE kd$$Ifl֞\ & 8$ 0(4 lap<ytKIEFFFFF(F:FYFd$If^gdKI$ dx$If^a$gdKIdx$If^gdKIYFZF kd$$Ifl֞\ & 8$ 0(4 lap<ytKIZFdFFFFFFFFFFFFFFGGFf $If^gdKI$ d$If^a$gdKId$If^gdKIGG kd$$Ifl֞\ & 8$ 0(4 lap<ytKIG&GCGFGHGRGeGuG $If^gdKI$ d$If^a$gdKId$If^gdKIGHGQGeGuGvGGGGGGGGGHHlHH II0I1I2I3I4I5I?IAIﻪucO&hw hKI6H*OJQJ^JmHsH#hw hKI6OJQJ^JmHsH#hw h#T6OJQJ^JmHsH#hw hp816OJQJ^JmHsH hw hW1OJQJ^JmHsH hw h/OJQJ^JmHsH hw hp81OJQJ^JmHsH#hw hKI5OJQJ^JmHsH hw h#TOJQJ^JmHsH hw hKIOJQJ^JmHsHuGvG kd$$Ifl֞\ & 8$ 0(4 lap<ytKIvG3I4IAIIIQITIiItI$d$If^a$gdKId$If^gdKI^gdKIh^hgdp81tIuIIIQ?2 $If^gdKIdx$If^gdKIkd$$IflrlD%X   0%4 laytKIAIuIII/J0JK;KWKKKKKKKKKKLL;L{L۷ۥzzczQ=&hw hKI6H*OJQJ^JmHsH#hw hKI6OJQJ^JmHsH,hyh<[ 0JOJQJ^JmHnHsHtH+jh<[ OJQJU^JmHnHsHtH(h<[ h<[ OJQJ^JmHnHsHtH"h<[ OJQJ^JmHnHsHtH#hw hKIH*OJQJ^JmHsH#hw hKI5OJQJ^JmHsH hw hKIOJQJ^JmHsH&hw hKI56OJQJ^JmHsHIIII.Jdx$If^gdKI$ dx$If^a$gdKI.J/JKKLLQH7HH 7$8$H$^gd<[ ^gdKIkd<$$IflrlD%X   0%4 laytKILLLL/L:L$d$If^a$gdKId$If^gdKI:L;LELoLQ?2 $If^gdKIdx$If^gdKIkd$$IflrlD%X   0%4 laytKIoLrL{LLL&kd$$IflrlD%X   0%4 laytKIdx$If^gdKI$ dx$If^a$gdKI{LLLLLMMMNNNNNNʸq`N=+#hw hKI6OJQJ^JmHsH hw hW1OJQJ^JmHsH#hw h[Y5OJQJ^JmHsH hw h[YOJQJ^JmHsH#hw h15OJQJ^JmHsH# *hw htSOJQJ^JmHsH# *hw hKIOJQJ^JmHsH hw hOJQJ^JmHsH#hw hH*OJQJ^JmHsH hw hKIOJQJ^JmHsH#hw hKI5OJQJ^JmHsH#hw h L5OJQJ^JmHsH LMMMNNNNNNNNOO(O$d$If^a$gdKId$If^gdKI ^gdKI $^a$gdKI^gd[Y^gdKI^gdNNNNN)OMONOnOOOOOOOOOOOPdzǢn\K9#hw hKI5OJQJ^JmHsH hw hOJQJ^JmHsH#hw h5OJQJ^JmHsH hw hKIOJQJ^JmHsH#hw hKI5OJQJ^JmHsH hw h#TOJQJ^JmHsH hw hKIOJQJ^JmHsH&hw h#T56OJQJ^JmHsH&hw hKI56OJQJ^JmHsH#hw hKI6OJQJ^JmHsH#hw h.'6OJQJ^JmHsH(O)O kd($$Ifl֞\ <& 8p0(4 lap<ytKI)O3OLOOOQO[OnOOO $If^gdKI$ dx$If^a$gdKIdx$If^gdKIOO kd:$$Ifl֞\ <& 8p0(4 lap<ytKIOOOOOOOOOd$If^gddx$If^gd#Tdx$If^gdKI$ dx$If^a$gdKId$If^gdKIOO kdL$$Ifl֞\ <& 8p0(4 lap<ytKIOP.P1P3P=PPPfPP $If^gdKI$ d$If^a$gdKId$If^gdKIP.P0PPPfPPPPPPPPPPP%QCQPQQQQQQQQͻͪͻޙއucQ?#hw h#T6OJQJ^JmHsH#hw h.'6OJQJ^JmHsH# *hw h#TOJQJ^JmHsH#hw h#T5OJQJ^JmHsH#hw h#T5OJQJ^JmHsH hw h#TOJQJ^JmH sH  hw h[YOJQJ^JmHsH#hw hKI5OJQJ^JmHsH hw hKIOJQJ^JmHsH hw h#TOJQJ^JmHsH hw hKIOJQJ^JmH sH PP kd^$$Ifl֞\ <& 8p0(4 lap<ytKIPPPPPPPPP $If^gdKI$ d$If^a$gdKId$If^gdKIPP kdp$$Ifl֞\ <& 8p0(4 lap<ytKIPP%Q(Q*Q0QCQOQPQQQQQQQQQQQ$d$If^a$gdKId$If^gdKI ^gdKI $^a$gdKIFf$ d$If^a$gd#Td$If^gd#TQQQQQQQR RR&RDRERFRLRMRaRbRٴn]L; hw hKIOJQJ^JmH sH  hw h[YOJQJ^JmH sH  hw h[YOJQJ^JmHsH#hw hKI5OJQJ^JmHsH hw hOJQJ^JmHsH#hw h5OJQJ^JmHsH hw h#TOJQJ^JmHsH hw hKIOJQJ^JmHsH&hw h#T56OJQJ^JmHsH&hw hKI56OJQJ^JmHsH#hw hKI6OJQJ^JmHsHQQQd$If^gdKIQQ kd $$Ifl֞\ <& 8p0(4 lap<ytKIQQQQQRR&RERd$If^gddx$If^gd#Tdx$If^gdKI$ dx$If^a$gdKId$If^gdKIERFR kd!$$Ifl֞\ <& 8p0(4 lap<ytKIFRMRbReRgRqRRRRRRd$If^gdKI $If^gdKI$ dx$If^a$gdKIdx$If^gdKI bRcRdRgRpRRRRRRRRRRS.S4S5SaSbSdSmSSͼͮͼ~l[J9~~ hw hKIOJQJ^JmH sH  hw hOJQJ^JmH sH  hw hOJQJ^JmHsH#hw hKI5OJQJ^JmHsH hw h#TOJQJ^JmHsH#hw hKI5OJQJ^JmH sH hw hKIOJQJ^Jhw hKI5OJQJ^J hw hKIOJQJ^JmHsH hw hKIOJQJ^JmH sH  hw h[YOJQJ^JmH sH  hw h#TOJQJ^JmH sH RR kd"$$Ifl֞\ <& 8p0(4 lap<ytKIRRRRRRRS-S $If^gdKI$ d$If^a$gdKId$If^gdKI-S.S kd#$$Ifl֞\ <& 8p0(4 lap<ytKI.S5SbSeSgSmSSSS $If^gdKI$ d$If^a$gdKId$If^gdKISSSSSSSST9T:TETFTGT{TTT)Uﺩs_K7&hw hKI56OJQJ^JmHsH&hw hKI6H*OJQJ^JmHsH&hw h#T6H*OJQJ^JmHsH#hw hKI6OJQJ^JmHsH# *hw h#TOJQJ^JmHsH#hw h#T5OJQJ^JmHsH hw h#TOJQJ^JmH sH  hw h#TOJQJ^JmHsH#hw hKI5OJQJ^JmHsH#hw h5OJQJ^JmHsH hw hKIOJQJ^JmHsHSS kd$$$Ifl֞\ <& 8p0(4 lap<ytKISSSSSSSSTT $If^gd#T$ d$If^a$gd#Td$If^gd#T TT kd%$$Ifl֞\ <& 8p0(4 lap<yt#TT9T:TGTOTWTZToTzT$d$If^a$gdKId$If^gdKI^gdKI $^a$gd#TzT{TTTQ?2 $If^gdKIdx$If^gdKIkd '$$IflrL8lD%   0%4 laytKITTTT(Udx$If^gdKI$ dx$If^a$gdKI(U)UUVVQE4+^gd 7$8$H$^gd<[ $^a$gd[Ykd'$$IflrL8lD%   0%4 laytKI)U*UUU VIVNV\V]VVVVVVVVVVVWʵʵʟʟvdR@d#hw h;f"5OJQJ^JmHsH#hw hq]5OJQJ^JmHsH#hw h5OJQJ^JmHsH#hw h5OJQJ^JmHsH,hyh<[ 0JOJQJ^JmHnHsHtH+jh<[ OJQJU^JmHnHsHtH(h<[ h<[ OJQJ^JmHnHsHtH"h<[ OJQJ^JmHnHsHtH hw h[YOJQJ^JmHsH#hw h[YH*OJQJ^JmHsHWWWWX)XXXY#Y/YNYYYYYYYYZZ6Zܹq]I]&hw hKI56OJQJ^JmHsH&hw h=56OJQJ^JmHsH#hw hv6OJQJ^JmHsH#hw hh(6OJQJ^JmHsH#hw h+26OJQJ^JmHsH#hw h6OJQJ^JmHsH#hw hW16OJQJ^JmHsH hw h LOJQJ^JmHsH hw h[YOJQJ^JmHsH#hw h[Y5OJQJ^JmHsHVXXYYYYYZZ ZZ*Z5Z$d$If^a$gdcd$If^gdc ^gdz} & F!gd[Y^gd[Y 5Z6Z kd[($$Ifl֞\ <`' 8$ 0(4 lap<yt6Z?Z@ZOZRZSZTZVZaZiZjZ{Z|ZZZZZZZZZZZZ[[['[([޻ޮxfUUUUU hw hbY^OJQJ^JmHsH#hw h[Y5OJQJ^JmHsH'hw h;0J)5OJQJ^JmHsH hw h LOJQJ^JmHsH hw h[YOJQJ^JmHsHhw h[YOJQJ^J#hw h=5OJQJ^JmHsH hw hKIOJQJ^JmHsH hw h=OJQJ^JmHsH hw hh(OJQJ^JmHsH6Z@ZQZTZWZaZjZ{Zdx$If^gd c$ dx$If^a$gdvP]dx$If^gdc{Z|Z kdm)$$Ifl֞\ <`' 8$ 0(4 lap<yt|ZZZZZZZZdx$If^gd c$ dx$If^a$gdvP]dx$If^gdcZZ kd*$$Ifl֞\ <`' 8$ 0(4 lap<ytZZZZZ[[([B[$ d$If^a$gd5d$If^gd5([B[R[T[\[][^[`[k[x[[[[[[[[[[\\\ܺܩܗsaOa;&hw hbY^56OJQJ^JmHsH#hw h+26OJQJ^JmHsH#hw h6OJQJ^JmHsH#hw h6OJQJ^JmHsH#hw h#T6OJQJ^JmHsH#hw h[Y6OJQJ^JmHsH hw h LOJQJ^JmHsH hw hKIOJQJ^JmHsH hw hh(OJQJ^JmHsH hw hbY^OJQJ^JmHsH#hw hbY^5OJQJ^JmHsHB[C[ kd+$$Ifl֞\ <`' 8$ 0(4 lap<ytC[M[^[a[c[y[z[[[$ d$If^a$gdRKd$If^gdh(d$If^gdRK[[ kd,$$Ifl֞\ <`' 8$ 0(4 lap<yt[[[\ \\\\$\%\:\E\$d$If^a$gd cd$If^gd c ^gdz}^gd[Y \\F\L\M\]\c\d\f\q\~\\\\\\\Ƕp_K9#hw hbY^5OJQJ^JmHsH'hw h;0J)5OJQJ^JmHsH hw h;OJQJ^JmHsH hw h LOJQJ^JmHsH hw hKIOJQJ^JmHsH#hw h[YOJQJ\^JnHtH#hw h;OJQJ\^JnHtH hw hbY^OJQJ^JmHsH hw h[YOJQJ^JmHsH&hw hbY^56OJQJ^JmHsH&hw hKI56OJQJ^JmHsHE\F\ kd-$$Ifl֞\ fR`' 8p0(4 lap<ytr!qF\M\d\g\i\\\\\\$ d$If^a$gdRKd$If^gdRK \\ kd.$$Ifl֞\ fR`' 8p0(4 lap<ytr!q\\\\\\ ]'])]*]3]4]N]O]Q]]]j]k]s]t]]]]]]]]⫙wwfwwwTwCwCwf hw hF|OJQJ^JmHsH#hw hbY^5OJQJ^JmHsH hw hKIOJQJ^JmHsH hw hbY^OJQJ^JmHsH hw hh(OJQJ^JmHsH#hw h;5OJQJ^JmHsH'hw h;0J)5OJQJ^JmHsH hw h LOJQJ^JmHsH#hw h;OJQJ\^JnHtH hw h;OJQJ^JmHsHhw hQcpOJQJ^J\\\\\\\ ](])]$ d$If^a$gd7d$If^gd7 )]*] kd/$$Ifl֞\ fR`' 8p0(4 lap<ytr!q*]4]O]R]T]k]t]]dx$If^gdh($ dx$If^a$gd cdx$If^gd c]] kd0$$Ifl֞\ fR`' 8p0(4 lap<ytr!q]]]]]]]]dx$If^gdF|$ dx$If^a$gd cdx$If^gd c]]]]]]]]]9^:^E^F^G^{^^^ﻩsdsP?. hw h~OJQJ^JmHsH hw h[YOJQJ^JmHsH&hw h~56OJQJ^JmHsHh<[ 6OJQJ^JmHsH#hw h~6OJQJ^JmHsH#hw hX5y6OJQJ^JmHsH#hw h[Y6OJQJ^JmHsH#hw hbY^5OJQJ^JmHsH#hw hF|5OJQJ^JmHsH hw hOJQJ^JmHsH hw h LOJQJ^JmHsH hw hbY^OJQJ^JmHsH]] kd1$$Ifl֞\ fR`' 8p0(4 lap<ytr!q]9^:^G^O^W^Z^o^z^$d$If^a$gd cd$If^gd c^gd~^gd[Yz^{^^^Q?2 $If^gdF|dx$If^gd ckd3$$IflrlD%X   0%4 laytbY^^^^^2_4_]_y______`` `!`"`#`̻ީ~~g~UC#hw h;6OJQJ^JmHsH#hw hK5OJQJ^JmHsH,hyh<[ 0JOJQJ^JmHnHsHtH+jh<[ OJQJU^JmHnHsHtH(h<[ h<[ OJQJ^JmHnHsHtH"h<[ OJQJ^JmHnHsHtH hw hbY^OJQJ^JmHsH#hw hbY^5OJQJ^JmHsH hw h~OJQJ^JmHsH hw hF|OJQJ^JmHsH^^^^3_dx$If^gdbY^dx$If^gd c$ dx$If^a$gd c3_4_!`"`#`Q<<3^gd; r7$8$H$^`rgd<[ kd3$$IflrlD%X   0%4 laytbY^#`0`2`S`T`q`u`x`y````````aaaaa,a۸r`rL&hw hbY^56OJQJ^JmHsH#hw h+26OJQJ^JmHsH#hw h6OJQJ^JmHsH#hw hK5OJQJ^JmHsH hw hKOJQJ^JmHsH hw hW1OJQJ^JmHsH hw h+2OJQJ^JmHsH#hw hCx5OJQJ^JmHsH#hw h5OJQJ^JmHsH#hw h5OJQJ^JmHsH#`T`aaa$a,a1a4aIaTa$d$If^a$gdcd$If^gdc ^gdz}^gd ,a0aUa_aiasatauaaaaaaaaaaabbbǶǥǂp_N=_N_p_=_ hw hW1OJQJ^JmH sH  hw hz}OJQJ^JmH sH  hw hbY^OJQJ^JmH sH #hw hbY^5OJQJ^JmH sH #hw h;5OJQJ^JmH sH  hw hW1OJQJ^JmHsH hw hz}OJQJ^JmHsH hw h_xOJQJ^JmHsH hw hbY^OJQJ^JmHsH&hw hbY^56OJQJ^JmHsH&hw hW156OJQJ^JmHsHTaUa_asa>,,dx$If^gdckdW4$$Iflֈ\ f>`' 8 " 0(4 laytr!qsavaxaaadx$If^gdc$ Jdx$If^a$gdcaaaa>,,dx$If^gdckd5$$Iflֈ\ f>`' 8 " 0(4 laytr!qaaaaadx$If^gdc$ dx$If^a$gdcaaab>,,dx$If^gdckd5$$Iflֈ\ f>`' 8 " 0(4 laytr!qbbbb1bdx$If^gdc$ dx$If^a$gdcb,b1b2b3b4b>bHbIbVbYb]bbbʸnZFZ5 hw hz}OJQJ^JmHsH&hw hW156OJQJ^JmHsH&hw hz}56OJQJ^JmHsH&hw hz}56OJQJ^JmH sH #hw h+26OJQJ^JmH sH #hw h6OJQJ^JmH sH #hw h;6OJQJ^JmH sH #hw h5OJQJ^JmHsH hw hbY^OJQJ^JmHsH#hw hbY^5OJQJ^JmHsH#hw hM5OJQJ^JmHsH 1b2b3b4bIb>5** ^gdz}^gdkd6$$Iflֈ\ f>`' 8 " 0(4 laytr!qIbQbYb^babvbb$d$If^a$gdcd$If^gdcbbbb>,,dx$If^gdckdk7$$Iflֈ\ f>`' 8 " 0(4 laytr!qbbbbbbbbbbcccRcZc[cucvcwccccccccͻ޻ucR޻ hw h;OJQJ^JmHsH#hw hW15OJQJ^JmHsH#hw h+i5OJQJ^JmHsH hw hOJQJ^JmHsH hw h5xOJQJ^JmHsH#hw hM5OJQJ^JmHsH#hw hz}5OJQJ^JmHsH hw hz}OJQJ^JmH sH  hw hz}OJQJ^JmHsH hw hW1OJQJ^JmHsHbbbbbbd$If^gd5xdx$If^gd c$ Jdx$If^a$gdvP]bbbb>,,dx$If^gdckd08$$Iflֈ\ f>`' 8 " 0(4 laytr!qbbbccdx$If^gdcdx$If^gd c$ Jdx$If^a$gdvP]cc cMc>,,dx$If^gdckd8$$Iflֈ\ f>`' 8 " 0(4 laytr!qMcPcRc[cvcdx$If^gdcdx$If^gd c$ Jdx$If^a$gdvP]vcwccc>,,dx$If^gdckd9$$Iflֈ\ f>`' 8 " 0(4 laytr!qcccccdx$If^gdcdx$If^gd c$ Jdx$If^a$gdvP]cccc>5,^gd5{ ^gdkd:$$Iflֈ\ f>`' 8 " 0(4 laytr!qcccccdddd[dddddeSeXefegeeeݺt_t_tItI+jh<[ OJQJU^JmHnHsHtH(h<[ h<[ OJQJ^JmHnHsHtH"h<[ OJQJ^JmHnHsHtH#hw hz}5OJQJ^JmHsH hw h5{ OJQJ^JmHsH hw hz}OJQJ^JmHsH&hw h5{ 56OJQJ^JmHsHh<[ 6OJQJ^JmHsH#hw h5{ 6OJQJ^JmHsH hw hOJQJ^JmHsHcccc dd$d$If^a$gd cd$If^gd cdd dOdQ?2 $If^gd cdx$If^gd ckdD;$$IflrL8lD%   0%4 laytz}OdRd[ddddx$If^gdz}dx$If^gd c$ dx$If^a$gd cddeeeQ<33^gdl r7$8$H$^`rgd<[ kd;$$IflrL8lD%   0%4 laytz}eeeeeeef fDfxf~fBhӾu]H0H.hJPhu6OJQJ]^JmHnHsHtH(hJPhuOJQJ^JmHnHsHtH.hJPhu5OJQJ\^JmHnHsHtHh;$5OJQJ^JmHsH#h;$h;$5OJQJ^JmHsHh^zm5OJQJ^JmHsH1h;$5B*OJQJ\^JmHnHph"""sHtH(h<[ h<[ OJQJ^JmHnHsHtH+jh<[ OJQJU^JmHnHsHtH,hyh<[ 0JOJQJ^JmHnHsHtH e fDfBhChhhhhhOiPi}iiiijj 3^gdS 3,^,`gdS/ 3^gdS/ $^a$gdS/ $^a$gd'^gd;$ $^a$gdu xx^gd;$BhChDhEhKhOhxhhhhhhhhǵǣmQ=, hw h'OJQJ^JmHsH&hw h'5OJQJ\^JmHsH7h;$ht5B*OJQJ\^JmHnHph"""sHtH#h;$hK5OJQJ^JmHsH#h;$hJ-5OJQJ^JmHsH#h;$hQ5OJQJ^JmHsH#h;$hJ+5OJQJ^JmHsH#h;$hu=5OJQJ^JmHsH#h;$hw 5OJQJ^JmHsHh;$5OJQJ^JmHsH.h;$B*OJQJ\^JmHnHph"""sHtH hhhhhhhhii iiii-i8i9i;ii?iDiEiMiNiOiPiYi]i|i~iiiiijjj´’´ppp_pp hS/hSOJQJ^JmHsH hw hSOJQJ^JmHsH hw hnOJQJ^JmHsH hw h;OJQJ^JmHsH hw h}?0OJQJ^JmHsHhJPOJQJ^JmHsH hw h'OJQJ^JmHsH hw h?OJQJ^JmHsHhSOJQJ^JmHsHhS/OJQJ^JmHsH%jjj6j7jFjQjRjSjTjUj`jqjjjjjӴsaO=+#h;$h;5OJQJ^JmHsH#h;$hRK5OJQJ^JmHsH#hw h]5OJQJ^JmHsH#h;$hf+5OJQJ^JmHsH#h;$hJ-5OJQJ^JmHsH#h;$hw 5OJQJ^JmHsHh^zm5OJQJ^JmHsHh;$OJQJ^JmHsHhJPOJQJ^JmHsH hw h;OJQJ^JmHsH hw h'OJQJ^JmHsHhS/OJQJ^JmHsHhSOJQJ^JmHsHj8jRjSjTjjjjjjjkkkklmmmm.o/ooogd; dh^gdyi^gd;^gd] xx^gd;$^gdS/ 3^gdS/jjjjjjjkkkkmmmooooɷo\K:!jhwhr 0J-CJUaJ hw htSOJQJ^JmHsH$hw h;OJPJQJ^JmHsH#hw h;5OJQJ^JmHsH$hw h(MOJPJQJ^JmHsH hw h;OJQJ^JmHsH#hw h;6OJQJ^JmHsH#hw hl.5OJQJ^JmHsH#h;$hl.5OJQJ^JmHsH#h;$h;5OJQJ^JmHsH#h;$hl5OJQJ^JmHsHooopppppppppppq'q(q)q*q^gd{(^gd\Kf+gd Y hh7$8$H$^h`gd Y^gd)oooppppppppppppppqqqqqqqƻoYoQ>%jh{(hr 0JOJQJU^Jhr mHsH*hr CJOJQJ^JaJmHnHsHtH0h Yhr CJOJQJ^JaJmHnHsHtH"hr CJOJQJ^JaJmHsH(h Yhr CJOJQJ^JaJmHsHjh-Uh-h Yhr mHsH$h Yhr CJaJmHnHsHtH%h Yhr B*CJaJmHphfsH%h Yhr B*CJaJmHphfsHq#q$q%q&q'q(q)q*qڻ hw htSOJQJ^JmHsHh-hr hr 0JOJQJ^J%hw%r0JOJQJ^JmHnHsHu%jh{(hr 0JOJQJU^J$h{(hr 0JOJQJ^JmHsH3....()()))()0P. A!"#$n%S 8$Dps$$If!vh#v#:V l t065#ytw DyK www.utwente.nl/psyyK Lhttp://www.utwente.nl/psyyX;H,]ą'cDyK www.utwente.nl/roostersyK Vhttp://www.utwente.nl/roostersyX;H,]ą'c$$If!vh#v#v #v8#v#v#v$ :V l0D%55 58555$ 4ap2yt;f"$$If!vh#v#v #v8#v#v#v$ :V lb0D%55 58555$ 4ap2yt;f"$$If!vh#v#v #v8#v#v#v$ :V lb0D%55 58555$ 4ap2yt;f"$$If!vh#v#v #v8#v#v#v$ :V lb0D%55 58555$ 4ap2yt;f"$$If!vh#v#v #v8#v#v#v$ :V lb0D%55 58555$ 4ap2yt;f"$$If!vh#v#v #v8#v#v#v$ :V l0D%55 58555$ 4ap2yt;f"$$If!vh#v#v #v8#v#v#v$ :V lb0D%55 58555$ 4ap2yt;f"$$If!vh#v#v #v8#v#v#v$ :V lb0D%55 58555$ 4ap2yt;f"$$If!vh#v#v #v8#v#v#v$ :V lb0D%55 58555$ 4ap2yt;f"$$If!vh#v#v #v#v :V l0%55 55 4ayt;f"$$If!vh#v#v #v#v :V l0%55 55 4ayt;f"$$If!vh#v#v #v8#v#v#v$ :V l0(55 58555$ 4ap<ytKI$$If!vh#v#v #v8#v#v#v$ :V l0(55 58555$ 4ap<ytKI$$If!vh#v#v #v8#v#v#v$ :V l0(55 58555$ 4ap<ytKI$$If!vh#v#v #v8#v#v#v$ :V l0(55 58555$ 4ap<ytKI$$If!vh#v#v #v8#v#v#v$ :V l0(55 58555$ 4ap<ytKIkd$$Ifl֞\ & 8$ 0(4 lap<ytKI$$If!vh#v#v #v8#v#v#v$ :V l0(55 58555$ 4ap<ytKI$$If!vh#v#v #v8#v#v#v$ :V l0(55 58555$ 4ap<ytKI$$If!vh#vX#v #v#v :V l0%5X5 55 4ytKI$$If!vh#vX#v #v#v :V l0%5X5 55 4ytKI$$If!vh#vX#v #v#v :V l0%5X5 55 4ytKI$$If!vh#vX#v #v#v :V l0%5X5 55 4ytKI$$If!vh#v#v #v8#v#v#v#vp:V l0(55 585555p4ap<ytKI$$If!vh#v#v #v8#v#v#v#vp:V l0(55 585555p4ap<ytKI$$If!vh#v#v #v8#v#v#v#vp:V l0(55 585555p4ap<ytKI$$If!vh#v#v #v8#v#v#v#vp:V l0(55 585555p4ap<ytKI$$If!vh#v#v #v8#v#v#v#vp:V l0(55 585555p4ap<ytKI"$$If!vh#v#v #v8#v#v#v#vp:V lb0(55 585555p/ 4ap<yt#Tkd$$Iflb֞\ <& 8p0(4 lap<yt#T$$If!vh#v#v #v8#v#v#v#vp:V l0(55 585555p4ap<ytKI$$If!vh#v#v #v8#v#v#v#vp:V l0(55 585555p4ap<ytKI$$If!vh#v#v #v8#v#v#v#vp:V l0(55 585555p4ap<ytKI$$If!vh#v#v #v8#v#v#v#vp:V l0(55 585555p4ap<ytKI$$If!vh#v#v #v8#v#v#v#vp:V l0(55 585555p4ap<ytKI$$If!vh#v#v #v8#v#v#v#vp:V l0(55 585555p/ 4ap<yt#T$$If!vh#v#v #v#v :V l0%55 55 4aytKI$$If!vh#v#v #v#v :V l0%55 55 4aytKI$$If!vh#v#v #v8#v#v#v#v$ :V l0(55 585555$ 4ap<yt$$If!vh#v#v #v8#v#v#v#v$ :V l0(55 585555$ 4ap<yt$$If!vh#v#v #v8#v#v#v#v$ :V l0(55 585555$ 4ap<yt$$If!vh#v#v #v8#v#v#v#v$ :V l0(55 585555$ 4ap<yt$$If!vh#v#v #v8#v#v#v#v$ :V l0(55 585555$ 4ap<yt$$If!vh#v#v #v8#v#v#v#vp:V l0(55 585555p4ap<ytr!q$$If!vh#v#v #v8#v#v#v#vp:V l0(55 585555p4ap<ytr!q$$If!vh#v#v #v8#v#v#v#vp:V l0(55 585555p4ap<ytr!q$$If!vh#v#v #v8#v#v#v#vp:V l0(55 585555p4ap<ytr!q$$If!vh#v#v #v8#v#v#v#vp:V l0(55 585555p4ap<ytr!q$$If!vh#vX#v #v#v :V l0%5X5 55 4ytbY^$$If!vh#vX#v #v#v :V l0%5X5 55 4ytbY^$$If!vh#v#v #v8#v#v #v" :V l0(55 5855 5" 4aytr!q$$If!vh#v#v #v8#v#v #v" :V l0(55 5855 5" 4aytr!q$$If!vh#v#v #v8#v#v #v" :V l0(55 5855 5" 4aytr!q$$If!vh#v#v #v8#v#v #v" :V l0(55 5855 5" 4aytr!q$$If!vh#v#v #v8#v#v #v" :V l0(55 5855 5" 4aytr!q$$If!vh#v#v #v8#v#v #v" :V l0(55 5855 5" 4aytr!q$$If!vh#v#v #v8#v#v #v" :V l0(55 5855 5" 4aytr!q$$If!vh#v#v #v8#v#v #v" :V l0(55 5855 5" 4aytr!q$$If!vh#v#v #v8#v#v #v" :V l0(55 5855 5" 4aytr!q$$If!vh#v#v #v#v :V l0%55 55 4aytz}$$If!vh#v#v #v#v :V l0%55 55 4aytz}^. p02 0@P`p2( 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p8XV~_HmHnHsHtHF`F j_ Standaard 8^8_HmH sH tH z@z \KfKop 1:$$8d-D @&M ^`85@CJEHKHOJQJT@T Kop 2$<@& 56CJOJQJ\]^JaJN@N \KfKop 3$$d@&@CJKHOJQJR@R \KfKop 4$$d@&5@CJKHOJQJD@D \KfKop 5$@&^5CJOJQJR@R \KfKop 8$$d@&6@CJKHOJQJLA`L Standaardalinea-lettertypeVi@V Standaardtabel4 l4a .k . Geen lijst >B@> \Kf Platte tekst dH@H \KfInhopg 2dxx^6],!, \KfKoptekstTO"T \Kf Header Base$ !^ @OJQJ^S@2^ \KfPlatte tekst inspringen 3 h^hOJQJV@V ;$pInhopg 1 d#xx^5OJQJ\6U`Q6 \Kf0 Hyperlink >*B*phjOj \KfIngesprongen opsomming & F*$^`OJQJ: @r: \Kf Voettekst  !0)@0 \Kf PaginanummerF@F \Kf BallontekstCJOJQJ^JaJ\^@\ \Kf Normaal (web)dd[$\$^CJaJmH sH D'`D "q:Verwijzing opmerkingCJH@H "q:Tekst opmerking $dCJll >!Style 11 pt Justified Left: 0 cm$^a$DQ@D 5Platte tekst 3xCJaJ2o2 5 Style 11 ptCJLL zO/Style 11 pt Justified $a$tt f Tabelraster7:V!0 !8^8^j@^ gLvOnderwerp van opmerking "$d 5CJ\\Y@2\ SuDocumentstructuur#-D M OJQJ^J\OB\ ') wh-normal $^%B*CJOJQJ^JaJmH ph"""sH ROR HsPa5%d7$8$H$^CJOJQJaJmH sH ROR HsPa6&d7$8$H$^CJOJQJaJmH sH FV`qF GevolgdeHyperlink >*B* ph(W`( mZwaar5\(O( ;psbtekstdOd ; wh-whnormal *^)B*CJOJQJ^JaJmHph"""sHtH6@6 , Y Voetnoottekst+HoH + YVoetnoottekst Char mH sH tH >&`> YVoetnootmarkeringH*PK![Content_Types].xmlN0EH-J@%ǎǢ|ș$زULTB l,3;rØJB+$G]7O٭VټlBpltpT(+[|`jz!֖Fe@nYk9[NlB ~mjeo@ߜ7:7 _V.ހ"F9NhI/ cζ+k_e (/bb|> 4aE)c긋㑠Xk!_ ieH}b艙~x : rfm$,z=2?/?3s?o <*Ç4&$Ghk9Fgl& Z*ToN1˲!no *]A$&Vhމb9pQ$ Ia.N&)0g^݈8f1`b(B*C] .X;u0 ɐjMڦ1eZ3ۉm-r"+00~Hxp\%rcV *#Sq= !a"e՜[JʪL..R(zP%漌iv@@@bU|!8Y۔8> n1iV DT:Nl`ucq3 m5\qU>Qo+eoU3'z$=w[xh%9#g8yQ?_<%XZEN1elܐf-a 0'C')ai_u+ l TEk{ZH(3ѡD)p\4Õ5v6bCb;F!X3mhE 8+PUյQgV7Vt.s9p hB AWدUi3i1Y$ˑ{>GuV~bGSVb_CYTVX.d)Y@vdI9Y^Ӷ72|SȺIBoej3.e;6A.?lvx Rma0`d_nBX/ʁ 6:+kP o Z2_]ѱ"bGh&bCu?paA?휎yst;1㘥Vhn<*m7ΝJgVnFSڞBiDPTpGm r۞2L[)R 둊!{@KNV.+eLE̕5{D j\k"(u& szS7Ɋ N#:~ l/ٍiGq(l뤣/-,>g͙ŋ va'vla!'[I$RV1BG SR%0F3uoPK! ѐ'theme/theme/_rels/themeManager.xml.relsM 0wooӺ&݈Э5 6?$Q ,.aic21h:qm@RN;d`o7gK(M&$R(.1r'JЊT8V"AȻHu}|$b{P8g/]QAsم(#L[PK-![Content_Types].xmlPK-!֧6 0_rels/.relsPK-!kytheme/theme/themeManager.xmlPK-!2/ theme/theme/theme1.xmlPK-! ѐ' theme/theme/_rels/themeManager.xml.relsPK] *i*i  ? Ra&,''*I,,R-Y/01348~;<=>:?ZADGAI{LNPQbRS)UW6Z([\\]^#`,abbceBhhjjoq*q9;>@ACDEFGIJKLMOQRSW^ahnp{K Y Z*02+<y<<<<5=6=====9>D>>>>>G?I???>@HB*E+EEEEEYFZFGGuGvGtII.JL:LoLL(O)OOOOOPPPPQQQERFRRR-S.SSSTTzTT(UV5Z6Z{Z|ZZZB[C[[[E\F\\\)]*]]]]]z^^3_#`Tasaaaab1bIbbbbbcMcvccccdOddejo*q:<=?BHNPTUVXYZ[\]_`bcdefgijklmoqrstuvwxyz|}~H$q$$a2229%:E:CCC\NNNWWXf]]]*iXXXXXXX!8@0(  B S  ? _Toc331681179 _Toc331681180 _Toc331681181 _Toc331681182 _Toc39049007 _Toc39051636 _Toc331681183 _Toc331681184 _Toc331681186 _Toc331681187 "}}$2' ^Sb+i  |$$$'`b+i! c+i'c+iC*urn:schemas-microsoft-com:office:smarttagsmetricconverter C 2013 in ProductID?Iop  / D V Z 5 = >  Xbuwx}  ZyJ K n o | ~ !!)!*!!!"p"""##S#T#x#y##$$$$W'i''''((D(F(K(((( )))<)F)+(+++2,C,,,,,y///////70Y0011122O22213|344>>AGKGGGHHIIFJKJqJyJ{JJ.K3KMPXPbPlPPPPPDQNQfQtQuQ{QQRR)R*R5RWRaRjR{RRR(SBSCSLSSS]SaScSSSSSTTT$T%TETFTKThTiTCUNURUTUtUUUUUU'V2VNVzVV2WFXSXY,Y1YTYUY_YvYYYYYYYYYZZIZPZQZVZYZ^ZZZZZZZZZZZZZ[[[[[[[[[[[[[[\\\ \\]]]^^_``````````bbbbccccEdPdQdYdddddddddee7gAgghhhhhhhhhh(i+i" / gghhhhhhhhhhi&i'i(i+i==,,7?LLMM#$WXZ[" / < < %&}~\y"$#$$$$$5'6''')7*+4444W5n55556i6~6 77I7V777I:I::<===(>:>>??v?4AAAAADDEEFFnGGGGH.HPHHHHH%IPII&JFJJJJ.K5KbKK:LLQQR5R6RWRaR{R|RRR(SCSSS TTT%T:TFTTT UU*UTUkUUU:VGV]VV#X#XYYYYYYYYYZZ4ZQZVZaZZZZZZZ[ [M[[[[[[[[\ \J\L\O\[\]]``````8a8a;a        |RM                  `>,̧p6w0ByY)                 eY                 Vy        <$V8@;GHq~N @ s\&!6[@s\&! @QI% kKs\&!Hq~N3nR-4UsVf7g$o: 7lps\&!>xB#CB=s=~6"8x~J-T-X8e@z'_cW$L>#DfS{ " / .4 S <[ ko @ - P 5{ &eYkNm N;GDYyBnN'jA]5v}ZoSJV VF aSqFfgV r ;!"G"`";f"# #;_#s#u#;$`$>%g0%2%S '.'3'h(=({( )3)9,)8);)+V){Z)4])^)AJ+J+T.,-l.zO/S/>j/'!0}?0p81W1%2*2+2D2s2J3%3^3{3o(45P5cg6s6{67DF7n78^ 9:m:l;:8I:"q:;;#;a;Xh;=!=u=(>Ik>Co>?5?4Z?@;@ AzAIBWPB6CCCFC=DL/D]DfDBE|wFGTGHJHnHKIKo3KAKRK LL(MYiMN]NeNyNOO`8OubO5lOVoOyoOJP&OPpQRxQQRtR:SDSmkSWT#TZT\UIV!5VFMVXO%XeBXQX Y%YqWYYY[YeZ<[U\Z4\-s\]I]vP] U]q]^&^_C^bY^4_j_b.b ccLcde3ef1fT2f\Kftfg1g6ghl'h4hGh?Th+iyijjC$j*jMdjvkl_lmVmL_mqm^zm_n6ozo[p>pQcpqr!qkq rPrw%r/rsHsv t\tb&tCtuSuvgLv)wRwfwD.xWxyX5yzyv3zF|*|}yc}~ '~)~~~ # YE=TUrf{ 't +\n*=yTKSG RHCw"CP/jw i5B=s O0Q-Z$-WXt\x.%-[dJ'atv?s_)OBtA[Hyh q `(<nrf+$me;qwAb(Us.@+%|&)+2t4LqNhz}]q&[n6r.H3i_xn>D't.IU;MJ~TQiFz>XEyMrMlR9K:(G/.ESVCxM@I|!'){IA[u>MPP52 8 b2}c,3 < K(R%tS*1SU {eMWK[z!kl3U23gC3L)pq9x#=Ev#ni, jk7G^%3]v5xt >7Q[7\K l#45| |?*H`&h1w+Ge[bX$;6IcyBXxM ZNun=$Php (XLgg@/ / / / *ih@Unknown G*Ax Times New Roman5Symbol3. *Cx Arial7.@ Calibri;Wingdings5. .[`)TahomasAdobe Garamond ProAdobe Garamond Pro?= *Cx Courier NewA$BCambria Math"qhBDW5W5!4gg 3qXZ ?'a2!xx  Kenmerk GWLafeberJPeijster-Terpelle!                           Oh+'0l  ( 4 @LT\d Kenmerk GW LafeberJNormalPeijster-Terpelle20Microsoft Office Word@p@SE@FW՜.+,D՜.+,x4 hp   University of Twente, Fac. GW5g  Kenmerk GW Kenmerk GW TitelTitle 8@ _PID_HLINKSAt*k9'http://www.utwente.nl/psy/afstudeerwebk9'http://www.utwente.nl/psy/afstudeerwebk9 'http://www.utwente.nl/psy/afstudeerwebk9 'http://www.utwente.nl/psy/afstudeerwebk9'http://www.utwente.nl/psy/afstudeerweblihttp://www.utwente.nl/roostershttp://www.utwente.nl/psy  !"#$%&'()*+,-./0123456789:;<=>?@ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ[\]^_`abcdefghijklmnopqrstuvwxyz{|}~     !"#$%&'()*+,-./0123456789:;<=>?@ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ[\]^`abcdefhijklmnstwRoot Entry F0:FvData <1Table WordDocument 5SummaryInformation(_DocumentSummaryInformation8gMsoDataStore F@d5FUIIAG21PTHDTRA==2eF@d5FItem  PropertiesUCompObj r   F Microsoft Word 97-2003-document MSWordDocWord.Document.89q